دوج چلنجر 2019

دوج چلنجر 2019 با مدل‌های مختلف و قدرت بیشتر نسبت به قبل از راه رسید

دوج چلنجر 2019 (Dodge Challenger 2019) رسما معرفی شد. این ماسل کار آمریکایی و محبوب در چند مدل متنوع با امکانات جذاب و قدرت بیشتر نسبت به قبل در اواخر سال جاری به بازار جهانی عرضه می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های دوج چلنجر جدید آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی آمریکایی Dodge پس از انتشار یک تیزر، سرانجام به طور رسمی از خانواده چلنجر 2019 (Dodge Challenger) رونمایی کرد. دوج چلنجر 2019 دارای مدل‌های متنوع با ویژگی‌های جدید و قدرت بسیار بالا است که مدل Hellcat Redeye را می‌توان جذاب‌ترین عضو خانواده این ماسل کار محبوب دانست. شرکت دوج، چلنجر SRT Hellcat Redeye را به عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین ماسل کار جهان معرفی کرده است. در ادامه با مدل‌های خانواده دوج چلنجر 2019 آشنا می‌شویم.

دوج چلنجر 2019

مدل RT دوج چلنجر 2019 به صورت استاندارد از بسته سوپر ترک (Super Track) بهره می‌برد. این پکیج شامل تعلیق عملکردی، اسپلیتر جلو، رینگ‌های 21 اینچی کریستالی و کاپوت اسپورت می‌شود. در داخل کابین، صندلی‌های پارچه‌ای تقویت شده و پدال‌های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان دیده می‌شود و همچنین امکان سفارش پکیج پرفورمنس هندلینگ نیز فراهم شده است.

دوج چلنجر 2019

مدل GT AWD نیز ویژگی‌های کاملا مشابهی دارد با این تفاوت که این مدل، نسخه چهار چرخ محرک چلنجر 2019 است. علاوه بر آن، پکیج یاد شده ویژگی‌های بیشتری مانند ترمزهای برمبو، میله آنتی رول بزرگ‌تر و رینگ‌های 20 اینچی عریض‌تر را به مدل جی تی AWD اضافه می‌کند. پکیج پرفورمنس پلاس نیز برای مدل آر تی قابل سفارش است که ویژگی‌هایی چون دیفرانسیل لغزش محدود، رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی فورج کاری شده و لاستیک‌های پیرلی P Zero را در اختیار قرار می‌دهد.

دوج چلنجر 2019

مدل هلکت، پرچمدار خانواده دوج چلنجر 2019 است، اما این شرکت یک مدل جدید را با نام RT Scat Pack عرضه خواهد کرد که تقریبا همان ویژگی‌های هلکت را با قیمت کمتر به مشتریان ارائه می‌کند. این مدل به پیشرانه 6.4 لیتری وی 8 با قدرت 485 اسب بخار و گشتاور 643 نیوتن‌متر مجهز شده و کمتر از 40 هزار دلار قیمت دارد. کاپوت آلومینیومی با دریچه‌های دوگانه، فضای کابین بهبود یافته با تریم تیتانیومی و نشان‌های Scat Pack از جمله ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شود. مدل RT Scat Pack مانند مدل هلکت از پکیج سفارشی WideBody بهره می‌برد که این پکیج شامل اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و بچه گلگیرهای عریض‌تر است و نمای عضلانی‌تری را به خودرو می‌دهد. همچنین این پکیج، کمک‌فنرهای سفت‌تر در جلو و میله آنتی رول بزرگ‌تر را به دوج چلنجر 2019 اضافه می‌کند.

دوج چلنجر 2019

دوج چلنجر 2019 هلکت از نسخه ارتقا یافته پیشرانه 6.2 لیتری وی 8 سوپرشارژر با قدرت 717 اسب بخار و گشتاور 888 نیوتن‌متر بهره می‌برد که 10 اسب بخار قدرتمند‌تر از قبل شده است. ورژن جدید پیکج واید بادی برای هلکت ارائه شده که عرض کلی خود را حدود 9 سانتی‌متر بیشتر می‌کند و یک اسپویلر مشکی‌رنگ جدید را نیز به خودرو اضافه خواهد کرد. رینگ‌های 20 اینچی سبک‌وزن و مشکی‌رنگ در زیر خودرو قرار گرفته و رینگ 20 اینچی پنج پره نیز برای آن قابل سفارش است.

دوج چلنجر 2019

مدل هلکت دوج چلنجر 2019 به کمک‌فنرهای تطبیقی، ترمزهای برمبو و سیستم کمکی لانچ نیز مجهز شده است. این سیستم اولین بار در مدل دیمن معرفی شده بود و از سنسورهای سرعت داخل چرخ‌ها استفاده می‌کند تا اطمینان لازم از چسبندگی لاستیک‌ها به دست آید. در داخل کابین خودرو غربیلک فرمان Dشکل با پوشش چرمی، دوخت نقره‌ای و صندلی‌های پارچه‌ای عملکردی به چشم می‌خورند و صندلی‌های چرم ناپا، آلکانترا یا لاگونا نیز قابل سفارش هستند.

دوج چلنجر 2019

همان‌طور که گفته شد، مدل Hellcat Redeye جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه دوج چلنجر 2019 است. این مدل به پیشرانه 6.2 لیتری وی 8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده، اما قدرت آن به 797 اسب بخار و گشتاور آن به 957 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. این پیشرانه دارای 25 قطعه ارتقا یافته مانند سوپرشارژر 2.7 لیتری، پیستون‌ها و شاتون‌های تقویت شده، سوپاپ‌های با سرعت بالا، سیستم روغن‌کاری ارتقا یافته و سیستم انژکتوری ویژه است. بنابراین دوج چلنجر 2019 هلکت Redeye حالا سریع‌ترین و قدرتمندترین ماسل کار دنیا شناخته می‌شود و می‌تواند در مدت 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر قدرت این خودرو نیز 326 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

دوج چلنجر 2019

دوج چلنجر 2019 از پاییز امسال به مرحله تولید می‌رسد و نخستین نمونه‌های تولیدی در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به دست خریداران خواهد رسید.

گالری عکس دوج چلنجر 2019