دلیل ارزانی خودروهای وارداتی مدل 2018

دلیل ارزانی خودروهای وارداتی مدل 2018 چیست؟

وقتی به آگهی های فروش خودروهای وارداتی مدل 2018 می‌نگریم، متوجه ارزان‌تر بودن بسیاری از آن‌ها نسبت به مدل‌های 2017 می‌شویم. اما دلیل این ارزانی چیست؟ ما در ادامه بررسی خواهیم کرد.

این روزها هر کسی که نگاهش به آگهی‌های تبلیغاتی فروش خودروها افتاده باشد، متوجه این شده است که قیمت برخی از خودروهای وارداتی مدل 2018 ارزان‌تر از مدل 2017 آن‌ها است. اما به راستی دلیل این مورد عجیب چیست؟

شطرنج سودجویان با خودروهای وارداتی مدل 2018

ارزان‌تر بودن خودروهای وارداتی مدل 2018 چند دلیل دارد که مهم‌ترین آن‌ها سندشان است. بسیاری از این خودروها با مجوزهای اختصاص یافته به جانبازان وارد کشور شده‌اند؛ از این مدت اعتبار سند آن‌ها 5 ساله و به صورت وکالتی قابل معامله خواهد بود. دیگر دلیلی که باعث ارزان‌تر بودن آن‌ها در آگهی‌های فروش شده، پرداخت نشدن بهای کامل خودرو یا نداشتن قبض انبار است. در همین حین وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه‌ی ترخیص این خودروها از گمرک را صادر نکرده است و ممکن است آن‌ها حتی تا چندین ماه در گمرک خاک بخورند تا دولت راهکاری برای ارائه مجوز وارد شدن آن‌ها به خاک کشور را صادر کند. بدین ترتیب با خرید‌ آن‌ها، عملا ممکن است شما تا چندین ماه حتی رنگ خودروتان را هم از نزدیک نبینید.

اما یکی دیگر از دلایل ارزان بودن خودروهای وارداتی مدل 2018 این است که آن‌ها هنوز از کشور صادر کننده به گمرک ایران نرسیده‌اند و بر اساس آیین نامه جدید هیچ راهی برای وارد کردن آن‌ها وجود نخواهد داشت. بی‌شک این ممنوعیت واردات اتومبیل های خارجی حداقل تا پایان امسال پایدار خواهد بود و در صورت خرید آن‌ها، شاید تا سال‌ها نتوانید خودروی خود را از نزدیک ملاقات کنید.

در همین حال سودجویان و دلالان از عدم اطلاع کافی مشتریان سو استفاده کرده و در حالی که هنوز تکلیف خودرو مشخص نشده است، اقدام به خرید و فروش آن می‌کنند. با خرید این خودروهای پر دردسر، ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها رنگ خودروی خود را نیز نتوانید ببینید و یا در آینده هزینه‌های اضافی به مبلغ خریداری شده اضافه شود.