نمایشگر گلکسی X

اطلاعات جدیدی درباره نمایشگر گلکسی X سامسونگ منتشر شد

نمایشگر گلکسی X سامسونگ، اصلی‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود. وجه تمایز گوشی سامسونگ گلکسی ایکس با تمامی گوشی های قدیمی و نوین تاشو که تا امروز دیده‌ایم این است که به جای بدنه، دارای نمایشگری منعطف است.

از نمایشگاه CES 2011 تا امروز، منتظر معرفی یک گوشی منعطف توسط سامسونگ هستیم. ویژگی اصلی این گوشی که تحت عنوان سامسونگ گلکسی ایکس شناخته می‌شود این است که به جای بدنه، نمایشگر آن انعطاف‌پذیر خواهد بود. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، قرار است در تابستان سال جاری، سامسونگ نمایشگر گلکسی X را به صورت عملی مورد آزمایش قرار بدهد.

هنوز درباره مکانیزم کار گوشی منعطف سامسونگ بحث‌های زیادی وجود دارد. بر اساس تعداد زیادی از پتنت‌هایی که تا امروز مشاهده کرده‌ایم، نمایشگر گلکسی X به صورت کامل تا شده و می‌توان یک لبه آن را بر روی لبه دیگر قرار داد.

در این صورت، برای استفاده از گوشی، باید دو پتنت متفاوت را در نظر بگیریم. در یکی از آن‌ها، گلکسی ایکس دارای سه نمایشگر بود و مورد سومی زمانی که گوشی در حالت تا شده قرار دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب برای انجام کارهای ساده نیازی به باز کردن گوشی نخواهد بود. اما بر اساس بیشتر پتنت‌ها، صفحه نمایش سومی در کار نیست، به همین دلیل برای انجام ساده‌ترین کارها همچون دیدن ساعت نیز می‌بایست گوشی را از حالت تا شده خارج کنیم.

نمایشگر گلکسی X

اما بر اساس جدیدترین اخبار، برای جلوگیری از نیاز به انجام این کار، مکانیزم نمایشگر گلکسی X به این صورت خواهد بود که تنها تا دو سوم راه (دو سوم مسیر حالت باز تا بسته کامل) دارای انعطاف‌پذیری است. به همین دلیل برای دیدن ساعت و یا چک کردن نوتیفیکیشن نیازی به باز و بسته کردن دائم گوشی ننیست. باید دید در این صورت، حمل و نقل گوشی چگونه خواهد بود.

تولید اولیه نمایشگر گلکسی X

در سال جاری، تنها صد هزار نمایشگر OLED تاشو به منظور استفاده در گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ تولید خواهد شد. همچنین قرار است تمامی محصولات مجهز شده به این نوع نمایشگر، به خاطر محدودیت تنها در بازارهای کره جنوبی عرضه شوند. اما این غول کره‌ای در صورتی که آزمایش بر روی این صد هزار پنل را در تابستان سال جاری با موفقیت پشت سر بگذارد، سال آینده یک میلیون نمایشگر منعطف تولید خواهد کرد.

گفته می‌شود اندازه نمایشگر گلکسی X در حالت باز، برابر 7 اینچ است. یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند از قرارگیری سومین نمایشگر جلوگیری کند این است که گوشی به جای داخل، به بیرون تا شود. به این ترتیب در زمان تا شدن دستگاه، در دو طرف گوشی، دو نیمه نمایشگر قابل مشاهده خواهد بود. البته نمایشگر گلکسی X در این حالت بیشتر مستعد آسیب دیدن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. آدم یاد این خط کش های بچگی میفته که میزدیش رو مچ دستت تا میشد

  2. اتفاقا خیلی باحاله کسی بخواد بیاد تو گوشیت فوضولی کنه سریع تاش میکنی خخخخخخ

  3. خیلی خزه بابا این

    • چون برند محبوب آشغالت دستش به گوش نمیرسه میگی بو میده؟
      هر جا پست سامسونگ هست نظرات مسخره و دور از عقلانی تو توی ذوق میزنه

      • اره دقیقا حالا اگه این خبر مال اپل یا هواوی بود همه به به چه چهشون بالا بود چه کرده دمش گرم به این میگن فناوری الان ایجا جمیله داشت میرقصید همه هم اه بیا دست دست دست خخخخخخخخ حالا پست مال ساممسونگه شد بد عالم

  4. اصلا دلنشین نیست