تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست

تغییرات اقلیمی ایران مشکوک است. سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی دیگر از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیر بارور می‌کنند.

امروز، دوشنبه 11 تیر 1397، سومین کنفرانس ملی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی در موسسه تولید و اصلاح نهال و بذر برگزار شد و سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این کنفرانس، صحبت‌هایی را برای اولین بار مطرح کرد. وی بیان کرد رابطه تنگاتنگی میان پدافند غیر عامل و تهدید وجود دارد. پدافند غیر عامل بر پایه عنصرهای شناسایی تهدید، رصد و بررسی تهدید و مقابله با آن و یا کاهش پیامدهای تهدید عمل می‌کند. سردار جلالی در مورد نقش پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات طبیعی گفت نوع مخاطرات طبیعی به دلیل ثابت بودن به شکلی است که دانش بشر می‌تواند بر آن مسلط شود. برای مثال زلزله‌های صد سال پیش با الان فرقی ندارد و می‌توان با احداث ساختمان‌های مقاوم با این تهدید مقابله کرد.

تغییرات اقلیمی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به مخاطرات انسان‌ساز اشاره کرد و گفت این نوع تهدیدها دائما در حال تغییر هستند. برای مثال ما تا چند سال پیش تهدید سایبری نداشتیم، اما امروز وجود دارد و شاید تا چند سال آینده، تهدیدهای بیو سایبری بر پایه بیولوژیک و فضای سایبری شکل بگیرد. بخشی از تهدیدهای انسان‌ساز ممکن است بر تکنولوژی مستقر شود و به کارگیری آن علیه ما تهدیداتی را ایجاد کند؛ به همین دلیل اهمیت مطالعه مداوم استراتژی و دکترین‌های تهدیدگر علیه کشور اهمیت زیادی دارد. وی همچنین افزود:

تکنولوژی به خودی خود می‌تواند تهدید داشته باشد. مثلا در بحث شناسایی از راه دور به وسیله ماهواره، اگر این تکنولوژی در اختیار ما باشد فرصت است، اما شناسایی امکانات ما برای دشمنان را نیز ممکن می‌کند. بنابراین فناوری ممکن است تهدیدی نداشته باشد، اما کسی که آن را در اختیار دارد می‌تواند علیه ما تهدید شکل بدهد. یکی دیگر از نمونه‌های این موضوع، شبکه‌های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی فرصت‌های زیادی دارند، اما اگر زیرساخت‌های این قابلیت در اختیار دشمن قرار بگیرد، می‌تواند آن را به تهدیدی علیه ما تبدیل کند. نگاه ما به فناوری می‌تواند فرصت صرف یا تهدید صرف باشد، اما نگاه هوشمندانه به فناوری بهترین نگاه است که می‌تواند با شناسایی فرصت‌ها، حداکثر استفاده را از آن ببرد و با تهدیدهای آن هم مقابله کند.

سردار جلالی در مورد شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد امروزه جنگ زیستی با هدف آسیب زدن به اقتصاد در دستور کار برخی کشورها قرار دارد و کشورهایی هستند که حملات زیستی هدفمندی انجام می‌دهند. برای مثال سه سال پیش زیتون‌های رودبار مورد حمله زیستی قرار گرفت و بخش زیادی از محصولات از دست رفت. مشخص نشد که منشا این حمله انسانی بود یا خیر، ولی در هر صورت نتیجه آن آسیب اقتصادی بود. به گفته جلالی، آسیب به مرغداری‌ها به خصوص در استان البرز که مرکز تولید بخش زیادی از تخم مرغ کشور است نیز می‌تواند از همین جنس باشد. در 4 سال اخیر دو بار این اتفاق رخ داده و در هر دو بار دامپزشکی مرغ‌های درگیر را معدوم کرده است. ریشه و منشا این اتفاقات پیدا نشده، اما همیشه وجود دارد. وی تاکید کرد علاوه بر این‌ها، تهدیداتی نیز در حوزه غذایی به خصوص دستکاری غذایی و تغییر الگوی مصرف وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های یک ملت را تغییر دهد.

تغییرات اقلیمی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل وابستگی کشور به بذرهای عقیم را خطرناک دانست و گفت امروز انتقاداتی از تولید مواد غذایی در کشور می‌شود، اما در هر حال آن اقلام غذایی که راهبردی است و غذای اصلی کشور را تشکیل می‌دهد باید در کشور تولید شود و اگر کمبودی در آن وجود داشت، فقط در حد رفع کمبود وارد شود. او اضافه کرد تعجب‌آور است که چرا این انتقادات متوجه کاشت هندوانه و یا دیگر محصولاتی که غذای اصلی کشور نیست نمی‌شود. در هر صورت در کنار لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی، به تولید اقلام اساسی در کشور نباید آسیب وارد شود.

اسرائیل در تغییرات اقلیمی ایران دست دارد

سردار جلالی در بخش مهمی از صحبت‌های خود به وضعیت آب و هوا و تغییرات اقلیمی ایران پرداخت و اعلام کرد تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست و مراکز علمی که در کشور وجود دارد، مطالعه‌ای در این مورد انجام داده‌اند که نتیجه‌ی مطالعات، این موضوع را تایید می‌کند. وی عنوان کرد تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیر بارور می‌کنند و علاوه بر آن، ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز روبرو هستیم. به گفته جلالی، این مطالعه ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه را طی 4 سال گذشته مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهد همه ارتفاعات بالای 2200 متر در این محدوده پر از برف بوده ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست ..
    ازین پستا به نظرم نزارید .

  2. به خدا این همه پارازیت که خودشون میندازنو بندازن تو اقیانوس ارام خشک میشه. اینام اگه به جای دشمن تراشی بیخود به فکر اقتصاد مسخرشون بودن الان دلار 13000نبود!!!!!

  3. خب شما که تو دزدی مهارت دارین و همه چیز مردمو میدزدین برین همون ابرا رو بزدیدن یا به اصطلاح پس بگیرین بی شعوری هم حدی داره اینا از حد گذروندن

  4. ای خدااااااااااااا

  5. تو روح پدرت با این چرت و پرتایی که میگی.. چند هزار تا رادار تو ایرانه هر کدوم کلی پارازیت میندازه که دهن ابرا رو سرویس میکنه.. اونوقت گیر میدی به اسرائیل

    • هیچوقت تقصیر اینا نیست زلزله میاد نزدیک به هزار نفر کشته میشن میگن کار خداس دیگه نمیگن خودمون هیچ غلطی نکردیم تو ساختمون سازی پلاسکو با یه اتش سوزی کلا تخریب میشه بازم چیزی نمیگن کشتی که غرق شدم کلا غرق شدنش مشکوک بود اینم میگن کار اسرائیله اسرائیل اومده ابرا رو دزدیده یه عده گاو و گوسفند شدن مسئول و هیچ غلطی نمیکنن تنها کاری که بلدن دزدی و غارته خدا لعنت کنه هرچی نامسئول فرصت طلب انشالله هیچکدومشون خیر نببینن و جواب کاراشونو هم توی این دنیا و هم آخرت بگیرن

  6. زدن این حرف 3 دلیل داره
    1- بیسوادی و بیشعوری
    2- شانه خالی کردن از مسئولیتها
    3- تنبلی

  7. وااای هخخخخخخخخخخخخخخخ این فازش چیه!!!! داش اینم بگو خودمون پارازیت میندازیم و عامل اصلی همینه تقصیر خود مردمه میزارن امثال این حرف بزننو حکومت کنن

  8. همیشه دنبال مقصر و دشمن میگردن ، هیچوقت هم خودشون مشکلی درست نکردن . کاش ژن خوب ها ، اقا زاده ها ، اختلاس گر ها و ………….. غیر بارور میساختن تا نسلشون منقرض بشه

  9. خخخ اره کلا بلایا و مشکلات و همه جیز مقصرش آمریکاست و اسرائیل

    و هیچکسی دیگه دخیل نیست و دخیل هم نخواهد بود

  10. کشیده یا خورده؟

  11. شاید نقش پارازیت هایی که شما پخش میکنید در این اتفاقات موثرتر باشد

  12. مثل همیشه دشمن. این دشمن نبود گردن کی مینداختن این آقایون؟

  13. ابر دزدی و برف دزدی؟
    نگا توروخدا خاله بازیه مگه

  14. بابا این حرفا چیه

  15. یعنی تا خرخره رفتیم تو بدبختی از همه طرف داریم میخوریم
    خدایا آخه چه دشمنی با ما ایرانی ها داری مگه ما به شیطان گفتیم سجده نکنه

  16. حالا دیگه اینم میندازن گردن بقیه
    یه موقع خودتون زیر بار مسولیتاتون نرید ها

  17. خدا باعث و بانی هر کی دشمن ایرانه رو لعنت کنه چه خارجی چه داخلی

  18. الان وقتشه مثل سیامک انصاری به دوربین زل بزنیم 😐