تلویزیون های سامسونگ

نگاهی به بهترین نوآوری‌های موجود در تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ با بهترین استانداردهای طراحی، رنگ، دقت و کیفیت به بهترین‌های صنعت تلویزیون تبدیل شده‌اند. در این مطلب قصد داریم بهترین نوآوری‌های تلویزیون های سامسونگ به خصوص سری جدید QLED را بررسی کنیم.

در 12 سال گذشته همواره شرکت سامسونگ برترین تولیدکننده تلویزیون در جهان بوده است. در این مدت استانداردهای تلویزیون در زمینه طراحی، رنگ، دقت و کیفیت تصویر به صورت چشمگیری ارتقا پیدا کرده و بینندگان می‌توانند تجربه‌ای فراگیرتر و لذت‌بخش‌تر داشته باشند.

در سال 2006 و زمانی که رهبری سامسونگ در این بازار آغاز شد، این شرکت با معرفی مدل بوردو (Bordeaux) عصری جدید را در صنعت تلویزیون آغاز کرد. این مدل یک تلویزیون ال سی دی زیبا با طراحی الهام گرفته شده از جام بود. از همان زمان تاکنون تمامی تلویزیون های سامسونگ به نمادی از ترکیب طراحی‌های زیبا با نوآوری‌هایی چشمگیر تبدیل شده‌اند که تجربه دیداری کاربران را به سطحی جدید می‌رساند.

مثلا در سال 2009 سامسونگ اولین مدل تلویزیون های ال ای دی خود را با لبه‌های روشن عرضه کرد که علاوه بر باریکی فوق‌العاده سطح جدیدی از کیفیت تصویر را به نمایش می‌گذاشت. اما یک سال بعد و در سال 2010 نیز اولین ال ای دی سه بعدی جهان توسط سامسونگ عرضه شد که پنجره‌ای رو به دنیای تصاویر فراگیر سه بعدی بود. در همان سال شرکت سامسونگ اولین فروشگاه اپلیکیشن‌های تلویزیون هوشمند را نیز به نام اپ استور راه‌اندازی کرد. در سال 2011 این شرکت اسمارت هاب را به عنوان رابط کاربری جذابی برای تلویزیون‌های هوشمند خود رونمایی کرد.

سری QLED : اوج نوآوری در تلویزیون های سامسونگ

از دیگر نوآوری‌هایی که توانست جایگاه تلویزیون های سامسونگ را به عنوان پیشتاز صنعت تلویزیون تثبیت کند، می‌توان به رونمایی از اولین تلویزیون های UHD قابل انعطاف و منحنی جهان در  سال 2014 اشاره کرد. اما تلویزیون های QLED سامسونگ اوج این تاریخ نوآوری بود. ترکیبی از زیبایی برترین تلویزیون‌ها در کنار تصاویری کاملا واقعی که باعث شد بسیاری از کاربران برداشتی کاملا متفاوت از کیفیت تصویر در تلویزیون پیدا کنند.

در سری QLED استفاده از فناوری کوانتوم دات باعث شد تجربه دیداری کاربران به مرحله‌ای عالی از کنترل ساده و تصاویر فراگیر برسد. توانایی این سری از تلویزیون های سامسونگ در تولید 100 درصد حجم رنگ به آنها امکان می‌داد تا رنگ‌هایی غنی‌تر و البته براق‌تر تولید کنند و به این ترتیب فیلم‌ها به همان شکل مورد نظر تهیه‌کنندگان نمایش داده می‌شدند.

تلویزیون های سامسونگ

کیفیت تصویر فوق‌العاده تلویزیون های QLED با طراحی مینی‌مالیستی تکمیل شده است که تمامی موارد پرت‌کننده حواس بیننده در آن حذف شده است تا کاربر کاملا غرق در محتوا شود. این جنبه از طراحی این محصولات را می‌توان هم در اتصال نامریی آن دید که کابل انتقال اطلاعات تصویر و صدا را با کابل برق در یک کابل باریک و تقریبا نامریی ترکیب کرده و حتی دستگاه‌های جانبی را هم از همین طریق به تلویزیون متصل می‌کند.

در ادامه این راه نیز شرکت سامسونگ همچنان به نوآوری در فناوری‌های هیجان‌انگیز صنعت تلویزیون ادامه خواهد داد تا تجربه دیداری شما را هرچه بیشتر غنی و فراگیر کند. از جمله این فناوری‌های آینده در تلویزیون های سامسونگ می‌توان به کوانتوم‌دات‌ها و مدول‌های میکرو ال ای دی اشاره کرد که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند. پس منتظر اخبار جدیدی از این دست نوآوری‌ها در نیمه دوم سال جاری باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دیگه کسی تلویزیون نگا نمیکنه
    مانیتور معرفی کنید

  2. بابا فایده نداره
    هرچی کیفیت تصویر ببرن بالا یا چه میدونم 4k باشه و این حرفا
    تا وقتی شبکه ها هم اینکارو نکنن اصلا دیدنش لذت بخش نیس چون بدتر کیفیتشو میاره پایین تر