سونی

گوشی مرموز سونی با کسب امتیازی بی‌نظیر در گیک بنچ خبرساز شد

از ژاپن خبر رسیده که یک گوشی مرموز سونی در پایگاه داده «گیک بنچ» ظاهر شده و با توجه به امتیازات بالایی که کسب کرده است، باید وجود تراشه اسنپدراگون 855 در زیر کالبد این دستگاه را قطعی دانست.

بر اساس اعلام وب‌سایت ژاپنی Sumahoinfo، یک گوشی مرموز سونی با کدنام H8526 در بنچمارک GeekBench رویت شد. با توجه به شیوه‌ی مرسوم سونی برای اختصاص دادن کدنام به محصولات خود، گمان می‌رود که این گوشی موبایل، پرچمدار بعدی کمپانی ژاپنی و یکی از اعضای خانواده «اکسپریا ایکس زد 3» باشد.

در گذشته، اعداد آغازین کدنام مدل‌های مختلف سری XZ2، از 81 الی 83 بوده است و می‌توان این‌طور برداشت کرد که کدنام H84 معرف گوشی اکسپریا XZ3 و کدنام H85 معرف اکسپریا XZ3 پریمیوم یا پرو خواهد بود.

امتیاز گوشی مرموز سونی در گیک بنچ

گوشی مرموز سونی

اما چیزی که در مورد این محصول بیشتر جلب توجه می‌کند، قدرت پردازش چشمگیر و کسب امتیازات بالا در گیک بنچ است. این دستگاه در عملکرد تک هسته‌ای، حائز 3033 امتیاز شد و در عملکرد چند هسته‌ای 10992 امتیاز کسب کرد که این رقم، 30 درصد بالاتر از امتیاز بهترین تراشه حال حاضر کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 است.

با چنین عملکردی، این سوال پیش می‌آید که آیا باید تراشه نسل بعدی کوالکام را در این محصول جستجو کنیم؟ در صورت معتبر بودن این امتیازگیری، پاسخ مثبت است و باید با وجود تراشه اسنپدراگون 855 و 8 گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازش پرچمدار آتی سونی را بی‌بدیل بدانیم. همچنین شایعاتی نیز مطرح شده است مبنی بر اینکه این گوشی قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G هم خواهد بود.

با توجه به در پیش بودن نمایشگاه IFA 2018 در برلین، احتمال رونمایی سونی از پرچمدار مرموز خود در حاشیه برگزاری این مراسم، دور از ذهن نیست.