قیمت لپ تاپ

قیمت لپ تاپ های ایسوس، ایسر و لنوو تا پایان هفته کاهش پیدا می‌کند

لیست واردکنندگان لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر شخصی، موس و کیبورد که ارز دولتی دریافت کرده‌اند منتشر شد. رئیس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید طبق این لیست، قیمت لپ تاپ های ایسوس، ایسر و لنوو که با ارز رسمی وارد کشور شده‌اند، تا آخر هفته کاهش می‌یابد.

از جمله کالاهای وارداتی که ارز دولتی دریافت کردند و وارد کشور شدند می‌توان به لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها اشاره کرد که در دو سه ماه اخیر با افزایش قیمتی شدیدی مواجه شدند. به تازگی لیستی از شرکت‌هایی که دلار 4200 تومانی برای واردات دریافت کردند، اما کالاها را بر اساس نرخ ارز آزاد در بازار به فروش رساندند منتشر شد. بر اساس این فهرست، لپ تاپ‌هایی که با ارز رسمی 4200 تومانی وارد شده‌اند از برندهای ایسوس، ایسر و لنوو هستند که افزایش قیمت نامعقولی در هفته‌های اخیر داشتند و قرار است با نظارت اتحادیه فناوران تا پایان هفته شاهد کاهش قیمت لپ تاپ های مذکور باشیم.

محمد مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، لیست منتشر شده توسط بانک مرکزی در مورد شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی را تایید کرد و گفت لیست مربوط به کالاهای کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موس و کیبورد که زیرمجموعه اتحادیه فناوران هستند درست است. این شرکت‌ها ارز دولتی را دریافت کرده و طبق همان موارد کالا را وارد کرده و از گمرک ترخیص کرده‌اند و بیشتر این کالاهای وارداتی نیز از برندهای ایسوس، ایسر و لنوو هستند.

قیمت لپ تاپ

میر مهدی خاطرنشان کرد از امروز کنترل نهایی را چند برابر می‌کنیم و امیدواریم در همین هفته شاهد کاهش قیمت لپ تاپ باشیم. ما کالاهایی که با ارز رسمی وارد شده را طبق برگ خروجی گمرک و پیش فاکتورهایی که گرفته‌اند مطالعه می‌کنیم و هزینه‌ها و سودهایشان را در نظر می‌گیریم و اگر بالاتر از مبلغ قانونی فروخته شوند، هم اسامی را به سازمان تعزیرات حکومتی انتقال می‌دهیم و هم در خود اتحادیه با این شرکت‌ها برخورد می‌کنیم.

افزایش بی رویه قیمت لپ تاپ اپل

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در مورد لپ تاپ های اپل گفت این لپ تاپ‌ها با ارز 4200 تومانی وارد نشده‌اند. محصولات شرکت اپل به طور کلی گران هستند و حالا ممکن است با دلار آزاد وارد کشور شده باشند، بنابراین با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. با این حال میر مهدی اعلام کرد ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد و فروشندگان باید جوابگوی افزایش قیمت بی رویه باشند، چرا که افزایش قیمت با ارز آزاد هم حد و اندازه‌ای دارد. وی در ادامه، اقدام وزیر ارتباطات برای انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی را کار ارزنده‌ای دانست و گفت:

با وجود ارزنده بودن اقدام وزیر ارتباطات، کار ناآگاهانه‌ای رخ داد که آن عمل خیر زیر سوال رفت. در این فهرست، تنها درخواست‌ها ثبت و اعلام شده و مشخص نیست چه کسانی این دلارها را دریافت کرده‌اند. در مواردی ما به همکارانمان مراجعه کردیم و متوجه شدیم افرادی درخواستشان به بانک رفته و حتی شخص متقاضی سپرده 35 درصد را پرداخت کرده و نامش هم در لیست قرار گرفته، اما هیچ ارزی دریافت نکرده است. هر شرکتی که ارز گرفته باشد موظف است طبق نرخ دلاری که گرفته قیمت را محاسبه کرده و کالا را با فاکتور رسمی به مصرف کننده و عرضه کننده تحویل دهد.

گفتنی است طبق لیست منتشر شده، 31 شرکت واردکننده لپ تاپ در مجموع 35 میلیون و 89 هزار و 26 یورو، 9 شرکت واردکننده موس در مجموع 226 هزار و 826 یورو، 8 شرکت واردکننده کامپیوتر شخصی در مجموع 970 هزار و 645 یورو، 8 شرکت واردکننده تبلت در مجموع 4 میلیون و 182 هزار و 487 یورو و 11 شرکت واردکننده کیبورد در مجموع 335 هزار و 673 یورو از بانک مرکزی و سامانه نیما دریافت کرده‌اند. پیش از این، فهرست واردکنندگان گوشی موبایل که ارز دولتی دریافت کردند مشخص شده بود و حالا در جدول‌های زیر، فهرست واردکنندگان لپ تاپ، موس، کیبورد، تبلت و کامپیوتر شخصی را مشاهده می‌کنید. باید دید آیا با این شفاف‌سازی‌ها می‌توان جلوی سوءاستفاده برخی از شرکت‌های سودجو را گرفت و آیا قیمت لپ تاپ و لوازم کامپیوتری در روزهای آینده کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر؟

قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. قیمت لب تاب کی میخوادبیاد پایین اخه دانش آموزانی هستندک دراین رشته تحصیل میکنندولی هنوزب دلیل بودجه نتونستند ونمیتونند لب تاب بخرند یکم ب فکر این هاباشین خودمم البته دانش اموز هستم بعد میگین بایدمابچه نادرس بخونیم چجوری

  2. ای بابا اینا هم دل خوشی دارن
    به قول اسطوره خودم
    کاشکی بد نشود آخر این قصه بد

  3. باور کنیم عایا؟؟؟

  4. من که چشمم آب نمیخوره

  5. یک درصد فکر کنید همینجوری بمونه
    اینم نهایت برای یه هفتس…..باز روز از نو روزی از نو

  6. یه کاهش خیلی ریز میزنن بعد یهو باز نجومی میبرنش بالا