واردکنندگان خودرو

لیست واردکنندگان خودرو که ارز دولتی دریافت کرده‌اند منتشر شد

سرانجام لیست واردکنندگان خودرو با ارز رسمی منتشر شد. بانک مرکزی در ادامه شفاف‌سازی‌ها در مورد دریافت کنندگان ارز دولتی، حالا اسامی شرکت های واردکننده خودرو را با همکاری وزارت صنعت منتشر کرده است.

در ادامه‌ی انتشار لیست شرکت‌هایی که از ابتدای سال جاری و پس از ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت، ارز به نرخ رسمی دریافت کرده‌اند و در راستای شفاف‌سازی، بانک مرکزی ایران اسامی و اطلاعات واردکنندگان خودرو با ارز دولتی را منتشر کرده است.

پیش از این حواشی زیادی در مورد انتشار لیست شرکت های واردکننده خودرو به وجود آمده بود. بانک مرکزی در ابتدا لیست بلندبالایی را از اقلامی که ارز دولتی به آن‌ها اختصاص پیدا کرده منتشر کرد، اما در این لیست خبری از شرکت‌هایی که اقلام درشتی مانند خودرو را وارد می‌کردند نبود. در ادامه، وزارت صنعت و معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد اسامی شرکت های واردکننده خودرو و میزان ارز تامین شده برای آن‌ها به بانک مرکزی داده شده است. این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که به جز ثبت سفارش برای واردات کالا، هیچ فرایند دیگری در وزارت صنعت انجام نمی‌شود و مراحل تخصیص و تامین ارز برای متقاضیان واردات در بانک مرکزی انجام و اطلاعات ارزی در اختیار آن دستگاه است.

حالا پس از کش و قوس‌های فراوان، بانک مرکزی لیست مربوط به واردکنندگان خودرو را هم منتشر کرده است. بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی و تشریفات قانونی ثبت سفارش را انجام می‌دهند، ارز مورد نیاز را تخصیص می‌دهد. به تازگی در ستاد اقتصادی دولت مقرر شده که در راستای شفاف‌سازی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ی برخی شرکت‌ها، بانک مرکزی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول، فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی را منتشر کند.

جزئیات لیست واردکنندگان خودرو با ارز رسمی

در ادامه، جدول واردکنندگان خودرو با ارز دولتی را مشاهده می‌کنید. در این لیست، اسامی شرکت‌هایی چون رامک خودرو (واردکننده محصولات سانگ یانگ)، بهمن موتور (واردکننده خودروهای مزدا و هاوال و بسترن)، ایران خودرو دیزل سهامی عام، ایرتویا (واردکننده خودروهای تویوتا)، نگین خودرو (واردکننده خودروهای رنو)، آرین موتور پویا (واردکننده خودروهای میتسوبیشی)،‌ ماموت خودرو (واردکننده خودروهای فولکس واگن)، آرین موتور تابان (واردکننده خودروهای دی اس) و کرمان موتور (واردکننده خودروهای لیفان، جک و هیوندای) دیده می‌شود.

واردکنندگان خودرو واردکنندگان خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اینکه نگین خودرو سه بار ارز گرقت رو بیخیال.
    ایران خودرو که خودش تولید کنندس چرا ارز گرفت.
    مگه همینا نمیگن خودرو وارد نکنیم که تولید ملی قوی بشه.
    یه پشمک ساز رو میزاشتن ارز رو تقسیم کنه همچین خیطی نمیزد.

  2. منم مفهوم این ارز دولتی رو نفهمیدم یعنی چطوری ؟

  3. آلان مثلا قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه؟؟؟

  4. آخر ما نفهمیدیم این ارز دولتی معنیش چیه

  5. اخه وزارت بهداشت و درمان و چ به ماشین وارد کردن