دیدن روح

دیدن روح و جن در شب می‌تواند توجیه علمی داشته باشد

دیدن روح و جن شاید اتفاقاتی باشند که تنها در داستان‌های تخیلی رخ می‌دهند، اما از نظر علمی نیز می‌توان توجیهات و توصیفاتی برایشان پیدا کرد. این موضوع را می‌توان به پدیده‌هایی همچون فلج خواب یا همان بختک و همچنین سندرم انفجار سر ارتباط داد.

اگر به پدیده‌های ماورالطبیعه اعتقاد داشته باشید، از شنیدن داستان‌هایی پیرامون اشباح و ارواح، شنیدن سر و صدا در اطراف خانه بدون هیچ دلیلی و دیگر اتفاقاتی که برایشان هیچ توضیحی وجود ندارند، متعجب نخواهید شد. اما اگر به ماورالطبیعه متعقد نباشید، با شنیدن داستان‌هایی درباره دیدن روح و شبح چه عکس‌العملی خواهید داشت؟

کریس فرنس (Chris French) درباره پدیده‌های ماورایی که به نظر توضیح علمی برایشان وجود ندارد، تحقیق می‌کند. او در طول مدت زمان فعالیت خود داستان‌های زیادی از افراد مختلف شنیده است. بر اساس تجربه وی، این دسته از اتفاقات و حوادث همچون احساس دیدن روح، حین خوابیدن بروز می‌کنند.

فلج خواب

بعد از این که این احساس عجیب سراسر بدن فرد را گرفت، اتفاقی غیر معمول رخ می‌دهد که می‌تواند حضور یک شبح و یا جن باشد! به طور خلاصه، فرد احساس می‌کند در محیطی که به نظر می‌رسد تنها است، چیز دیگری نیز حضور دارد. بر اساس داستان‌های تعریف شده توسط افرادی که چنین تجربه‌هایی داشته‌اند، اغلب در این زمان‌ها احساس می‌کنند به تشک خود چسبیده شده و قادر به تکان خوردن نیستند.

جای تعجب نیست که افرادی که با حوادث این‌چنینی رو به رو شده‌اند، آن‌ها را به ماورالطبیعه ارتباط داده و یا از حضور و یا حتی دیدن روح در محل خواب خود صحبت می‌کنند. اما پدیده‌هایی مشخص همچون فلج خواب که نزد عوام از آن به عنوان «بختک» یاد می‌شود، می‌توانند برای این اتفاقات توجیهات علمی خوبی داشته باشند.

فلج خواب یا بختک

حین خوابیدن، چرخه‌ای شامل مراحل مختلف را طی می‌کنیم. ما خواب شب را در حالت NREM آغاز می‌کنیم که حرکت غیر سریع چشم و یا خواب آرام خطاب شده و به طور پیوسته عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود. این چرخه به عقب حرکت کرده و ما را به مرحله خواب REM می‌برد که خواب فعال یا خواب متناقض نیز خطاب می‌شود. در این مرحله احتمال دیدن رویاهای واضح وجود دارد.

در این مرحله همچنین بدن انسان تقریبا فلج می‌شود که می‌توان از آن به عنوان مکانیزمی به منظور حفظ ایمنی یاد کرد. به این ترتیب در صورت دیدن خواب پرواز کردن، قادر نخواهید بود آن را در دنیای واقعی نیز با بدنتان تقلید کنید!

بختک

اما در جریان فلج خواب، ویژگی‌های خواب REM اعمال خود به منظور تلاش برای ورود به زندگی در حالت بیداری را ادامه می‌دهند. افرادی که بختک را تجربه کرده و از دیدن روح صحبت می‌کنند، حین خواب احساس بیداری و توهم کرده‌اند. آن‌ها مخصوصا از عدم توانایی برای حرکت صحبت می‌کنند. در واقع آن‌ها خواب بوده و قرار نیست بیدار باشند، به همین دلیل مکانیزم REM نیز از حرکتشان جلوگیری می‌کند!

چنین احساسی تقریبا متداول بوده و نزدیک به هشت درصد انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. گفتنی است احساس فلج خواب را حتی می‌توان به روش‌های مختلف و از طریق بهم زدن آرامش خواب افراد به آن‌ها القا کرد. به عقیده کریس فرنچ و جمعی دیگر از محققان، این موضوع تعداد زیادی از داستان‌های ماورالطبیعه را تشریح می‌کند.

عوامل محیطی و ژنتیکی دلایلی هستند که سبب می‌شوند برخی افراد بیشتر از بقیه در معرض فلج خواب باشند. به این دو مورد باید عوامل بسیار مهم دیگری همچون استرس، ضربه‌های روحی، مشکلات روانی و حتی بیماری‌های فیزیکی را نیز اضافه کرد.

سندرم انفجار سر

اما علاوه بر فلج خواب، محققان مشکلات خواب، چه دلایل دیگری برای توجیه توهمات دیدن روح و جن دارند؟ فلج خواب یا همان بختک، احساس ناتوانی است که حین خواب بروز کرده و به فرد القا می‌کند چیزی با نگه داشتن دست و پایش، از حرکت وی جلوگیری می‌کند. اما برخی افراد دیگر، یک انفجار شدید را حین خوابیدن احساس می‌کنند که کاملا متفاوت با تجربه فلج خواب است.

سندرم انفجار سر

با بررسی محیط این افراد، هیچ اثری از قفسه‌های سقوط کرده به زمین و یا خودروهای منفجر شده در اطراف یافت نمی‌شود. پس عامل این انفجاری کجاست؟ مجددا این مشکل را نیز باید به خواب و مشکلات آن ارتباط بدهیم. به طور علمی، باید سندرم انفجار سر را مورد بررسی قرار بدهیم.

این یک نوع اختلال شنیداری کمیاب محسوب شده و سبب می‌شود مبتلایان به این سندرم، در زمان خواب صدای بسیار بلندی همچون انفجار بمب بشوند. افراد کاملا احساس می‌کنند منبع صدا داخل سرشان است.

در زمان خوابیدن، آرایش شبکه‌ای مغز استخوان جایی که با هوشیاری ما در ارتباط است، شروع به منع کردن برخی قابلیت‌های انسان همچون شنیدن، دیدن و حرکت کردن می‌کند. وقتی که احساس یک انفجار در زمان خواب به ما دست می‌دهد، شاید به این خاطر است که فرآیند یاد شده در بالا با تاخیر رو به رو شده است. به این ترتیب به جای خاموش شدن نورون‌های شنوایی، آن‌ها حین خواب فعال شده‌اند! همانند فلج خواب، تحقیقات پیرامون سندرم انفجار سر نیز ادامه دارد.

توهم دیدن روح

فراموش نکنید قدرت ذهن انسان، فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید، به همین دلیل قادر به تداعی کردن هر چیزی است که زیاد به آن فکر می‌کنید. به عنوان نمونه، تعداد زیادی از افرادی که احساس دیدن روح و یا جن را داشته‌اند، مدتی قبل داستانی پیرامون این موضوعات شنیده و سپس شروع به فکر کردن درباره آن‌ها کرده‌اند. نویسنده این مطلب نیز حین نوشتن، به خاطر اشاره به این داستان‌ها تصور می‌کرد چیزی پست سرش قرار دارد!

هر چیزی که زیاد به آن فکر کنید، در خواب پدیدار شده و اصطلاحا خواب آن را خواهید دید. اگر بیش از حد به عوامل ماورا‌لطبیعه همچون روح و اشباح فکر کنید، بعید نیست احساس حضور آن‌ها در مکان‌هایی که تنها هستید، روز به روز قوی‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

72 دیدگاه

  1. سلام من یک روزی که به خانه امدم ظهر بود پدر و مادرم دراشپزخانه باهم داشتند با چکش بادام میشکستند که یهو سه نفر به شکل تقریباً حالت دود سیاه داشتند و کم رنگ بودند و کمی هم رنگ آبی در قسمتهای از جسمشان داشتند . و دور پدر ومادرم نشته بودند. بادامها زیاد بود .هر صدایی که ازچکش و شکستن همزمان بادمها که می امد انها فوری و پشت سرهم میگفتند ((حق))و صدای بعدی ((حق))تا 3 دقیقه انها را نگاه کردم و حس عجیبی مرافراگرفت حس مذهبی وحس ترس زیاد.نمیدانم چی بودند .لطفاً راهنمایی کنید.

  2. نظری ندارم که بدم

  3. سلام دوستان من و همسرم در خانه ای قدیمی هستیم که هر شب صدای چند نفر که درحال دویدن هستند از اتاق بالای سرمون میاد که اون اتاق هم خالی هستش و حتی چند بار که پیش تی وی نشستیم در حال تماشای فیلم وسیله پرت میکنه ادکلن و لاک ناخن ک گذاشته توی تاقچه ولی ما باهاش کنار اومدیم چون واقعا شرایطش نداریم ک بریم یک خونه دیگه چون کرایه ها بالاس من بخاطر خودم نمیترسم بخاطر همسرم میترسم که نکنه دیوونش کنن تا من خونه نیستم..البته من در کودکی تو روستا پیش مادربزرگم بودم که متوجه شدم یکی داره پتو رو از روم میکشه و منم پتو رو سفت گرفتم کاملا هم بیدار بودم و بعد صدای مادربزرگم زدم گفتم ننه که شاید اون بره ولی نرفت ننه هم جواب داد بله ننه چی شده گفتم هیچی ترسیدم اگر بگم بلایی سرم بیاد خلاصه ازساعت سه نصف شب این تو اتاق میچرخید ولی من با دید کمی ک داشتم در ان تاریکی شب مقداری نوری که از پنجره اتاق ک مربوط بود به لامپ بیرون حیاط میتونستم ببینم که داره میره تا بالای اتاق و برمیگرده اتاق هم تو روستا حدودا عرض 5بود و طول 10خلاصه هرچی صلوات میفرستادم فایده نداشت تا اینکه ننه برای خواندن نمازش بلند شد مادربزرگم خیلی با ایمان بود تا از خواب بلندشد شروع کرد به صلوات فرستادن و حرکت کرد به سمت پریز که لامپ رو روشن کنه ک اون موجود دوید به سمت پتوی من و به زور خودشو اورد زیر پتو منم از خوشحالی که ننه بیدارشده چندتا لگد محکم زدم به سروکله اون موجود چون ازسمت پاهام اومد زیر پتو و تا لامپ روشن شد ازترس پتو انداختم اونور تا غیب شده دوستان من کاملا بیدار بودم و هیچوقت هم دچار بختک نشدم خداراشکر..ولی از اون روز به بعد همیشه یک جای خلوت که خودم باشم دیگه اذیت میکنن و باصدای سمب دم در اتاق سروصدا میکنن دوستانی که تجربه داشتن میدونن که صدای سمب خیلی سنگین هستش یعنی انگار که وزنش بالای پونصد کیلو باشه خیلی از این خونه خاطره دارم ولی میترسم نمیدونم چیکارکنم صاحب خونه هم چندساله کرایه نبرده بالا و ادم خوبیه ولی اینطور که معلومه روزها هم دیگه دارن سروصدا میکنن لطفا اگر کسی نظری داره یا راهی داره بهم بگه من واقعا از اینی که مردم میگن ممکنه جن بزنت و دیوونه بشی میترسم خواهشا یک راهنمایی کنید چون فکر نکنم با عوض کردن خونه هم ول کن من باشه چون همیشه هرخونه ای تنها باشم و بافت قدیم باشه دیگه میاد سراغم

    • فقط میتونم بگم اون جن که در اتاق خالی همیشه در حال دویدنه جن خاکی نام داره تا کاریش نداشته باشید کاریتون نداره و اینکه اون موجودات شمارو آزار میدن ممکنه دوتا دلیل داشته باشه
      یک-شما در محل زندگی اونا زندگی میکنین و این موضوع اونارو عصبانی کرده و تا شمارو بیرون نکنن ول کن نیستند
      دو-ممکنه اونا جن کافر باشن که ازارتون میدن و رهایی ازشون خیلی سخته..بهتر هرچه زودتر اون محل رو ترک کنید به شهرهای پر جمعیت تر برید

    • درودبرشما.دوست من .بنده حدود۲۵ساله که دارم روی این موجودات تحقیق میکنم وجاهائی رفتم کارهائی کردم که هیچ عاقلی نمیکنه،لکن علاقه دارم و ادامه میدم.درموردمشکل شمااینطوری نمیشه بجائی رسید،شمااگرتمایل داشتیدبابنده درارتباط باشید.قول میدم همه جو ره کمکتون کنم وا هیچ کمکی دریغ نکنم.زیادبهش فکرنکنیددرست میشه

  4. سلام..دوستان من دیشب خواب بودم ولی توی لحظه بیدار بودم و نفساشو پایین پام حس میکردم…خواب نبود ی حقیقیت بود ک منو درگیر کرده راجبش سرچ کنم.

  5. چقدر پوز علم میدهید مگر علم چکار میتواندکند جز اینکه مثال زخم و ترمیم دهد اونم با سیستم بدنی خود موجود ولی ماورطبیعت شگفتی داره همچون بختک که علایم شیزوفرنی نیست چون برای خیلیا اتفاق افتاده و چطوردر بیداری منکه صبور و آرامم در زمانیکه مغز من خواب هست وبیشتر در تاریکی پدید میاید

  6. چقدر پوز علم میدهید مگر علم چکار میتواندکند جز اینکه مثال زخم و ترمیم دهد اونم با سیستم بدنی خود موجود ولی ماورطبیعت شگفتی داره همچون بختک که علایم شیزوفرنی نیست چون برای خیلیا اتفاق افتاده و در بیداری منکه صبور و آرامم چطور در زمانیکه مغز من خواب هست پدید میاید

  7. سلام ،توصیه میکنم کتاب ارابه خدایان راازگوگل سرچ کنیدوبخوانید شاید شکتان برطرف شود

  8. جنها واقعی هستند من هم دیدم تویه روز که همون شیطان هستش. هر چیزی که درون قران هست راسته و بر این اساس برای ایمان انسان ممکن است جن یا روح یا صداهایی را تجربه کند. هیچ کدام چیز عجیبی نیست چون من تجربه کردم. موجودات فضایی تخیلاتی بیش نیست چون خدا همه این دنیا و قوانین را با نظم خلق نموده است و بر اساس قران این گونه از موارد مواراطبیعه 100 درصد وجود دارد

  9. من چند ساله خواب جن میبینم نه بختک نه روح و غیره جن میبینم و همش باهاش درگیرم و با ترس از خواب بیدار میشم درواقع کابوس خیلی بدیه اما هیچکس نتونسته بهم کمک کنه در واقعیت هم ۲بار یک چیزی شبیه به شبح دیدم اما نه با چشم مسلط اگه کسی میتونه توی این زمینه کمکم کنه ممنون میشم جواب بده چون واقعا آرامش رو ازم گرفته

    • منم همینطور…خواب از چشام گرفته..ولی تا حالا تو بیداری چیزی ندیدم

    • سلام منم شبیه شما بودم خیلی کارا انجام دادم برای خلاصی ولی تنها راهش اینکه دعا بخونی بعضی گناهارو انجام نده بشین فکر کن چه گناهی برات عادی شده اونارو کم کم ترک کن باور کن جواب میده هرشب زیارت عاشورا بخون ایث الکرسی سوره ناس مطمعن باش جواب میده منم مث شما بودم ولی الان دیگه خبری از اون خوابای چرت نیس بدون بزرگتر از خدا کسی نیست خیلیا میتونن اینو بگن ولی کسی ک ب مرحله ی ایمان میرسه از ته قلبش اینو درک کنه میتونه خیلی کار ها بکنه این بدونید برای اینک از شر اونا خلاص بشین ب مرحله ی ایمان ب خدا برسید سعی کنید درکش کنید از ته دلتون خدا بزرگ تر داناتر از همه است اینو ک قبول دارین اگ قبولش دارین ب دستورای خدا عمل کنید برای رضای خدا کار کنید حالا هرکاری امیدوارم مشکلت حل بشه

  10. با سلام به همه دوستان
    تقریبا تمام نظرهای دوستان گرامی رو خوندم، چند نکته و یه خواهش به ذهنم اومد که بگم،
    اول خواهش رو بگم بهتره ، ببینید دوستان وقتی آدم چیزی رو می‌شنوه یا میخونه نباید بلافاصله باور کنه یا بلافاصله بزنه زیر همه چی و کلا انکارش کنه ، به گفته دانشمند و عارف بزرگ بو علی سینا بهتره که اون مطلب رو توی ذهنش نگه داره تا زمانی که به یه نتیجه یا تجربه قطعی برسه بعد تصمیم به قبول یا ردش بگیره ،بنابراین به نظریات و فرضیات و یا حتی تجربیات هم نخندیم شاید مطلب مهمی توی اون باشه ، غربیها هم دقیقا همین روش رو انجام میدن، و حتی در زمینه متافیزیک مطالعات بسیار گسترده ای دارن که رو نمیکنن، حتی من از یک منبع موثق خوندم که برای اکتشافات فضایی در کنار ابزار فیزیکی از برونفکنی اختری استفاده میکنن، ولی به عامه مردم نمیگن دلیلشو خودتون پیدا کنید ، بگذریم…..نظرات دوستان تقریبا درست هستن، یک نکته خیلی ظریف جا افتاده که بنده حقیر میگم، در دنیای اختری برای انجام کاری بعد از قصد باید اون کار رو تصور کنیم یا تجسم کنیم تا انجام بشه، برای خروج از حالت به اصطلاح بختک اولا به هیچ عنوان نباید نباید هیجان زده بشیم ، ترس و هیجان باعث تصور کردن ناخودآگاه چیزهایی میشه که دوست نداریم یا از منظر دیگه باعث جذب موجودات دیگه میشه ، پس اول حفظ آرامش که شدنیه و خودم امتحان کردم ، و دوم نکته ای که یکی از دوستان اشاره کردن، تکان دادن انگشت شصت پا ٬ البته بهتره درستتر بگم تصور کنیم که انگشت شصت پامون تموم می‌دیم ن تلاش فیزیکی که اصلا این تلاش عمل نمیکنه و خودش باعث ترس و هیجان میشه ، دقت کنید » تصور « تکان دادن انگشت شصت پامون رو توی ذهنمون بیاریم نه تلاش فیزیکی برای اینکار ( چون در حالت بختک آگاهی ما در دنیای اختریه و عامل حرکت در اون دنیا تصور کرده) ، بعدش شصت پاتون به آرامی تکون میخوره و کم کم میتونید پاتون رو تکون بدید و بعد تمام بدون از حالت بختک یا فلج عضلات خارج بشید ، این موضوع رو من خودم به شخصه تجربه کردم و خیلی موثر بود و بعدها چند جای دیگه هم خوندم ، امیدوارم مفید واقع بشه با آرزوی موفقیت و سلامت برای همه دوستان عزیز

  11. سلام خوب بود اما من واقعا جن و روح دیدم وحتا باشون حرف زدم تازه تو مدرسه ما منو دوسم باهم یکیو دیدیم البته اون دید واسم مشخصاتشو گفت
    قبل از اینکه بگه من تو ذهنم این تصویرو دیدم ودقیقا عین چیزی بود که دوستم گفت
    من حتی با چنتاشوون حرف زدم شایدم چون هنوز بزرگ نشدم میبینمشون یا شایدم بهشون اعتقاد دارم
    خب حالا چی میگین؟

    • سلام.
      بختک یه اصطلاح قدیمی هست ناشی از توهم .
      فلج خواب اگه روی شکم یا پهلو بخوابین هرگز این اتفاق رخ نمیده .
      داستانهای ماورایی زاییده ذهن بشر و توهم هست.
      شما از پنجره ساختمان چند طبقه به زمین نگاه کنید در حالی کاملا امنیت دارین ولی باز هم مغز فریبتون میده و حالت سرگیجه میگیرین.

    • من یک مدیومم و میگم شما دمبال این کار ها نباشید خطر مرگ داره و ممکنه به خانواده خود آسیب بزنی جنیان بی دلیل با کسی سخن نمی گویند وممکنه شیطان خودش را به جای یک جن جا بزنه

  12. من 10 ساله با بختک و فلج خواب دست و پنجه نرم میکنم دیگه تقریباً عادت کردم بهش ولی هنوزم ازش میترسم و ترسم هم بخاطر خفگی شدید واقعیه که واقعا دقایق آخرش احتمال خفه شدنم هست اگه تنها بخوابم و یه شدیدش بیاد سراغم کارم تمومه و یه سوال داشتم آیا میشه دو نفر همزمان در حالت بیداری یکه توهم مشترک داشته باشن ؟؟ منو دوستم حدود ده روز توی یه منطقه کوهستانی و باستانی چادر زده بودیم حدود شش یا هفت سال پیش نیمه شب تقریباً نزدیک به سحر حدود ساعتای 3 نشسته بودیم و چای می‌خوردیم یه موجود دو پا و قد بلند دور تا دور چادر ما با قدم های سنگین دور میزد جوری که سایه ش و سنگینی حضورش رو احساس می‌کردیم اول ساکت بودیم بعد دوستم پرسید کی هستی اما جواب نداد و پشت به جادر وایساده بود بعد به هم نگاه کردیم و گفتیم بریم بیرون سراغش اما وقتی رفتیم اون چیز با سرعت عجیب از دره رفت بالا تا ما رسیدیم بالا از دره بعدی رفت پایین ما هم رفتیم دنبالش اما دره بعدی توی یه باغ متروک خیلی قدیمی گمش کردیم سرعتش غیر قابل تصور بود هرچی صداش کردیم جواب نداد جالبش اینه که اونجایی که ما رفتیم روستای متروکه خیلی قدیمیه که باغ ها ی رها شده زیادی داره و قبرستان های قدیمی که یکیشون خیلی قدیمی و گبر هست حتی چند تا قبر با سنگ عمودی هم هست که بومی های اونجا به نصرانی میشناسن رودخونه چند تا سد سیمانی پر آب تو همین چند ساله اونجا زدن البته ناگفته نماند کسی تنهایی جرات رفتن به اونجا رو نداره اونم بدون تجهیزات چون خارج از شهره و آبادی نزدیکش نیست مخصوصا اونجاییش که ما بودیم و اینم بگم من اصلاً به غیر ارگانیک جن روح پری اعتقاد ندارم حتی همون شبش دوستم خوابید ولی من رفتم روی چند تا کوه اونورتر ولی صبحش دوستم بهم میگفت تو چرا دیشب من هرچی باهات حرف میزدم فقط ساکت بودی و بهم خیره شده بودی در حالی که من اصلا اونجا نبودم و این موضوع رو بهش نگفتم چون گفتم شاید بترسه و مشکلی واش پیش بیاد اون بنده خدا هنوز توهم داشت … إع راستی مواد هم نزده بودیم که اسم ساقیمونو بهتون بدم 😁😁😁

    • سلام.
      بختک یه اصطلاح قدیمی هست ناشی از توهم .
      فلج خواب اگه روی شکم یا پهلو بخوابین هرگز این اتفاق رخ نمیده .
      داستانهای ماورایی زاییده ذهن بشر و توهم هست.
      شما از پنجره ساختمان چند طبقه به زمین نگاه کنید در حالی کاملا امنیت دارین ولی باز هم مغز فریبتون میده و حالت سرگیجه میگیرین.

    • این منطقه که میگین تو ایران بود؟!😶کجا؟
      داستان عجیب و هیجان انگیزی رو پشت سر گذاشتین😐

    • ببینیدداسلندی نبود؟|:

    • سلام

      همین حالت را من هم دارم.البته من این موضوع وقتی برام اتفاق می افته که اطرافم درخت باشه یا کارم با درخت باشه.من وقتی یه کارد(چاقو)شب ها موقع خواب میذارم زیر بالشم دیگه نه به قول علم فلج خواب یا به قول خودم جن یا هر چی دیگه سراغم نمی آد. پیشنهاد میکنم شما هم از تجربه من استفاده کنید شاید جواب داد.

      متشکرم

  13. سلام آقای آروین زمانیان درمورداین موضوع چ طوری میتونم باهاتون درارطبات باشم

  14. با درود فراوان
    من اکثر کامنت‌های شما عزیزان را خواندم و جالب بود که خیلی از افراد، ندانسته و غیرآگاهانه، به مواردی اشاره نمودند که کاملا صحیح است.

    بنده حدود 12 سال است که دانشجوی رشته علوم خفیه ( متافیزیک ) هستم. می‌خواهم یک بار برای همیشه، در این سایت، در خصوص بختک ( فلح خواب ) به مواردی اشاره کنم تا همه عزیزانی که در حالت بختک قرار میگیرند؛ کمکی بکنم تا بدانند که این پدیده خارق‌العاده، دقیقا چیست.

    دوستان فلج خواب، زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما، در حالت خواب و یا REM و یا به عبارت دیگر، در حالت حرکت سریع چشم، قرار می‌گیرد. اما، ذهن شما بیدار است و این اتفاقات، معمولا در زمانی رخ می‌دهد که شما از خواب بیدار می‌شوید و چشمانتان را باز می‌کنید، اما، نمی‌توانید بدنتان را تکان دهید. در حقیقت، در زمان فلج خواب ( بختک )، هم پدیده علمی اتفاق می‌افتد و هم پدیده متافیزیکی.

    دلایل علمی:
    از بُعد علمی، شما وقتی که می‌خوابید؛ تمام ماهیچه‌های اصلی بدن، به غیر از ماهیچه‌های چشم و ماهیچه‌های تنفسی، مانند ریه و یا قلب، قفل می‌شوند و یا اصطلاحا، فلج می‌شوند تا شما در اثر هیچانات در حین خواب، نتوانید که حرکت کنید. زیرا، اگر قرار باشد تا در حین خواب، حرکت کنید؛ ممکن است که به بدن شما آسیب جدی وارد شود و یا از بلندی پرتاب شوید و یا به جسم سخت، مثل دیوار، برخورد کنید. در واقع، فلج خواب، یک سیستم محافظتی برای انسان در حین خواب است و اگر این سیستم از کار بیفتد؛ وقتی که خواب میبیند؛ جسمتان، تلاش می کند تا اتفاقات درون خواب را تقلید کند. مثلا، اگر در خواب، بدوید؛ جسم فیزیکی تلاش میکند تا همان کار را تقلید کند و درصورتیکه، این اتفاق بیفتد؛ به علت آنکه، انسان در آن حالت، هیچ اختیاری از خود ندارد؛ آسیب شدیدی خواهد دید. در حال حاضر، افراد زیادی در سراسر جهان، دچار بیماری خوابگردی هستند. یعنی بدن آنها، در حین خواب، فلج نمی‌شود. بنابراین، مجبور هستند که خودشان را به تخت
    و غیره … ببندند.

    دلایل متافیزیکی
    اما، از بُعد متافیزیکی، اگر بخواهیم به این موضوع نگاهی بیندازیم؛ شما وقتی که از خواب بیدار می‌شوید و ذهن شما زودتر از موعد، به پیرامون و اطرافش آگاه می‌گردد و یا به اصطلاح بیدار می‌شود، به علت اینکه، بدن شما هنوز در حالت فلج به سر می‌برد ( بدن خواب و ذهن بیدار ) و بین 1 الی 3 دقیقه طول می‌کشد تا مغز، به اعضاء، دستور دهد تا از حالت فلج، در بیاید؛ شما در واقع، بیدار هستید و به تمام اتفاقات پیرامونتان، آگاه هستید؛ اما، به علت اینکه، ذهن شما در فرکانس هوشیاری نیست و بر روی موج آلفا و یا تتا قرار دارد؛ متاسفانه، با موجوداتی در این فرکانس، هم مسیر می‌شوید و تصاویری را خواهید دید که واقعی هستند و هیچ کدام از آنها، زاده ذهن شما نیست. انسان، در حالت عادی و در حالت هوشیاری و بیداری در موج بتا، قرار دارد و در این موج، شما چیزهایی خواهید دید که مربوط است به دنیای فیزیکی. اما، موج آلفا و یا تتا، فرکانس مربوط به دنیای مادی نیست و مربوط است به عوالم خواب و غیره. اما، وقتی که شما در موج آلفا و یا به احتمال زیاد، در موج تتا، بیدار می‌شوید که در واقع، نبایستی، این اتفاق، به هیچ عنوان رخ دهد؛ موجوداتی را خواهید دید که به موج بتا ( موج هوشیاری و بیداری ) تعلق ندارند که به این موجودات، موجودات فلکی و یا اختری گویند.

    تمام عزیزانی که موجوداتی را در حین بختک می‌بینند؛ بنده به عنوان یک متخصص، در حوزه علوم غریبه، اعلام می‌کنم که واقعیت دارد. ولی، آنها به هیچ عنوان، نمی‌توانند تا به شما آسیبی برسانند و اگر می‌بیند که آنها به شما حمله می‌کنند و یا صداهایی را از طرف آنها می‌شنوید؛ این رفتارهای موجودات اختری، فقط محدود به حالت بختک نیست و این موجودات، در طول شبانه روز، در کنار شما هستند؛ اما، در فرکانس‌های دیگر قرار دارند و همیشه سعی می‌کنند تا با شما حرف بزنند و یا شما را اذیت کنند و یا شوخی کنند. اما، به علت آنکه، شما در موج بتا قرار دارید؛ نمی‌توانید بفهمید که آنها در کنار شما هستند. ولی، در حین بختک و یا فلج خواب، برای مدت نهایتا 3 دقیقه، چشم سوم ( چاکرای آجنا – چاکرای ششم ) برای شما بصورت کامل فعال می‌شود و شما با چشم برزخی و یا چشم اختری خودتان که فقط در موج تتا، به صورت کامل، برای شما فعال هست؛ می‌توانید این موجودات رو ببینید. اما، این موجودات، در زمانی که شما در موج بتا هستید؛ آنها در فرکانس دیگری قرار دارند. ولی، خواهند توانست تا موجودات دیگری همچون انسان‌ها را ببینند و خیلی تمایل دارند تا با انسان، ارتباط برقرار کنند. منتها، چونکه انسان، آنها را نمی‌بینند؛ در مقابل رفتارهای این موجودات، عکس العملی نشان نمی‌دهند و فقط، در حین بختک، اگر این موجودات در کنار ما و یا در نزدیکی ما باشند؛ از این موقعیت استفاده می‌کنند و رفتارهایی را از خودشان نشان می‌دهند و در حالت بختک، انسان قادر است تا رفتارهای این موجودات را مشاهده کند. برخی از افراد، از بنده سوال می پرسند که آنها، چه موجوداتی هستند. ولی جواب مشخص و قطعی، به هیچ عنوان وجود ندارد و دلیل آنکه، آنها می توانند در کنار انسان زندگی کنند و یا اینکه، آنها می توانند به ما نزدیک شوند؛ اما، ما نمیتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم؛ اطلاعات کاملی در دسترس نیست و هر کس بر حسب تجاربی که دارد؛ ممکن است که به نکاتی اشاره نماید.

    اما، یادتان باشد؛ این موجودات، همیشه در کنار انسان نیستند. بنده خودم، شاید در ماه، بیش از 5 الی 6 بار در حالت فلج خواب قرار می گیرم و وقتی که جشمانم را باز می کنم؛ اثری از موجودات اختری نیست. اما، در برخی موارد، هم صداهای عجیبی می شنوم و هم با چشمانم موجوداتی را می بینم که واقعا وحشتناک است. البته، به علت آنکه، این اتفاق برای من زیاد رخ داده، در زمان فلج خواب، حتما چشمان خودم را می بندم تا احیانا، اگر موجودی در نزدیکی من بود؛ آن را نبینم.

    علایم بختک
    برخی از افراد، در حالت بختک، مثل بنده، در حالت شناور در فضا قرار میگیرند و یا کالبد اختری‌شان، از بدنشان بیرون می‌آید و می‌توانند که به عوالم مختلف، سفر کنند و یا احساس پرت شدن به آنها دست می‌دهد و یا خیلی از اتفاقات از این قبیل که همه آنها، واقعیت دارد و اصلا توهم نیست. شاید بیدار شدن در زمانی که بدن در حالت فلج به سر می‌برد؛ یک بیماری محسوب گردد که اصلا هم بعید نیست. اما، به علت آنکه، ذهن در موقعی آگاه بیدار می‌شود که بدن، در حالت فلج قرار دارد و همچنین، همزمان، در فرکانس متافیزیکی قرار گرفته است؛ لذا، این موضوع باعث می‌شود تا انسان، چیزهایی رو ببیند که در موج بتا ( حالت هوشیاری )، امکان مشاهده آنها به هیچ عنوان وجود ندارد.

    بختک یک موهبت الهی است
    دوستان من می‌خواهم این مشکل هراس آور را برای شما عزیزان، به یک روش، برای رفتن به عوالم دیگر و پرواز روح و یا خروج روح از بدن، تبدیل کنم. در واقع، بختک و یا فلج خواب، یک لطف از طرف پروردگار است. دوستان، در زمان بختک، شما می‌توانید پرواز کنید و یا از طریق چشم سوم، به عوالم مرگ و یا عوالم شبیه به مرگ، سفر کنید و بختک، یک موهبت و یک ابزار هست برای تحقق این اتفاق بزرگ. تمام افرادی که می‌خواهند روح خود را از بدنشان خارج کنند و تجربه‌های متافیزیکی داشته باشند؛ آرزو می‌کنند که ای کاش هر روز برای آنها، حالت بختک بوجود آید. چونکه، بختک مرحله قبل از خروج روح از بدن است و بنده به افراد زیادی آموزش دادم که از این موهبت الهی، برای رفتن به عوالم دیگه استفاده نمایند.

    دلیلش این است که شما با انواع و اقسام هیپنوتیزم و مدیتیشن‌ها، به ندرت اتفاق می‌افتد که بتوانید وارد موج آلفا و یا تتا بشوید و این نوع تمرین‌ها، بعد از مدتی، آنقدر سخت و طاقت فرسا خواهد شد که شخص، بعد از انجام تمرین‌ها، به شدت نا امید می‌شود. بنده خودم به صورت اختیاری و با تمرین، به مرحله بختک می‌رسم و می‌توانم تجربه خواب روشن و یا رویای آگاهانه را داشته باشم. درصورتیکه، آن دسته از عزیزانی که حالت بختک برای آنها رخ می‌دهد؛ بدون هیچ گونه تمرینی، می‌توانند در حالت بختک و بر روی موج آلفا قرار گیرند و این یعنی لطف پرودگار. دوستان عزیزم، همیشه سعی کنید از مشکلات و یا ترس‌ها، موقعیت مطلوبی را کسب کنید.

    برخی از دوستان نوشتن که جن میاد سراغ ما و ما را می‌برد به جاهای تاریک. در واقع آن موجودات، جن نیستند و در ضمن، این موجودات شما را به جایی نمی‌برند. البته، ناگفته نماند که تمام موجودات فلکی که در حین فلج خواب، به انسان نزدیک می‌شوند؛ بد و یا منفی نیستند. بلکه، در میان آنها، موجودات مثبتی هستند که قصدشان کمک به انسان ها و یا ارتباط با انسان ها است و حتی در میان آنها، بنده موجوداتی را دیده ام که به شدت به انسان علاقمند است. اما، راهی برای ارتباط وجود ندارد و در اکثر اوقات، رابطه آنها، فقط به زمان فلج خواب، محدود می گردد. به همین خاطر، این موجودات، بیشتر سعی می کنند تا بیشتر، در کنار انسان هایی باشند که تجربه فلج خواب دارند.

    اما، بعضی از این موجودات سیاه، به انسان کمک می‌کنند تا روح و یا کالبد اختری، در مدت فلج خواب، از کالبد فیزیکی بیرون بیاید و به عوالم ماوارایی سفر کند. اما، در اکثر اوقات، موجوداتی که در کنار ما هستند؛ منفی بوده و از ترس انسان لذت می‌برند. منتها، غیر از ترس و دلهره‌ای که به انسان منتقل می‌نمایند؛ کار دیگری از آنها بر نمی‌آید. پس خیالتان راحت باشد که این موجودات، توانایی آسیب رساندن به انسان را ندارند.

    اگر در زمان فلج خواب، به جاهای تاریک رفتید و یا احساس پرت شدن از دره برای شما بوجود آمد؛ نترسید و حدود 10 ثانیه صبر کنید؛ آنوقت، مثل بنده، مشاهده خواهید کرد که بصورت آگاهانه، وارد عوالم خواب و یا غیره … خواهید شد و همه چیز را مثل حالت بیداری، مشاهده خواهید کرد و در این حالت، اگر به عوالم دیگه سفر کنید؛ به دلیل اینکه، ذهن شما هوشیار است؛ حتی می‌توانید سوالات خود را از افراد حاضر در آن محل، بپرسید و دانسته به انجام کارهایی دست بزنید. البته، در حالت فلج خواب، قادر خواهید بود تا برونفکنی کنید و در خانه و یا در اتاق‌های خانه خود، حرکت کنید. ولی، در بیشتر موارد، کالبد اختری شما، بیشتر تمایل داشته تا در کنج سقف اتاقتان برود و به کالبد فیزیکی خودتان، خیره شود و اگر در این کار، خیلی حرفه‌ای شوید؛ حتی خواهید توانست تا به خانه همسایگان وارد شوید.

    دوستان، تمام تجربیات شما را در کامنت‌های پیشین را خواندم. اکثر آنها، برای من اتفاق افتاده است و همه آنها واقعیت دارد. اما، تنها تفاوت من با شما دوستان این بوده که من می‌دانستم که در حالت بختک، چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما، شما تا به امروز نمی‌دانستید. منتها، از امروز، شما هم مثل بنده، اطلاع خواهید داشت که بختک، مرحله قبل از برونفکنی و یا حالت خروج روح از بدن هست و به کمک بختک، خیلی سریع می‌توانید تا به موج آلفا و یا تتا وارد شوید و تجربه شبه مرگ را داشته باشید. تمام انسان‌هایی که می‌میرند؛ اول وارد موج آلفا می‌شوند و سپس به موج تتا و در نهایت، به موج دلتا ( موج مرگ ) می‌رسند و همه آنها، دقیقا تجربه پرواز دارند و فقط فرق افرادی که می‌میرند این هست که دیگر به دنیای فیزیکی، بر نمی‌گردند.

    بنده تجربه نزدیک به مرگ ( برونفکنی و یا فرافکنی اثیری ) را به کرات داشتم و آرزیم این هست که در زمان خواب، به عوالم مردگان سفر کنم. شما در حالت بختک، اگر حرفه‌ای شوید و نترسید؛ می‌توانید به عوالم دیگر سفر کنید و مثل بنده، با عزیزانتان که آسمانی شده‌اند؛ ارتباط برقرار نمایید. دوستان، شما نمی‌دانید که بختک، برای افرادی مثل بنده که از این روش، استفاده‌های زیادی می‌توانند بکنند؛ یک موهبت الهی محسوب می‌گردد. شما با حالت بختک، خواهید توانست تا بدون هیچ گونه زحمتی، به عوالم دیگر و یا در اطرف محل زندگی‌تان، سفر کنید. شاید، حالت فلج خواب، یک مشکل و بیماری باشد؛ اما، می‌توانید که برای شما، یک فرصت بسیار عالی به شمار آید. البته، من اعتقادی ندارم که این بیماری هست؛ اما، از بُعد روان‌شناختی قابل بررسی و درمان هست.

    نکته آخر:
    دوستان، فقط در زمانیکه در این موقعیت قرار گرفتید؛ اصلا چشمانتان را باز نکنید. چونکه، در این حالت، چشم برزخی شما، بصورت کامل، فعال می‌گردد و شما قادر هستید تا صداها و یا تصاویر ناخواسته‌ای را ببینید. بنابراین، بنده همیشه چشم خودم را می‌بندم. زیرا، برخی از این تصاویر، برای بنده نیز، ترس آور هست و من بخاطر اینکه این تصاویر را مشاهده نکنم؛ چشم خودم را می‌بندم. نکته دوم، این بار، اگر در حالت بختک قرار گرفتید؛ سریع چشم خود را ببندید و فقط به سیاهی پشت پلک خود، خیره شوید و تمرکز کنید و به ذهنتان اعلام نمایید که من هم‌اکنون می‌خواهم که به عوالم دیگر بروم. آنوقت، شاهد این خواهید بود که در حالت شناور قرار گرفته و کالبد اختری شما و یا روح شما، وارد یک نور درخشان می‌شود و شما به داخل آن، کشیده خواهید شد و یا درون آن پرتاب خواهید شد و بعد از 10 ثانیه، اگر تحمل کردید؛ وارد عوالم مرگ و یا عوالم خواب خواهید شد و آنقدر چیزهای زیبا خواهید دید که هر روز آروزی بختک می‌کنید.

    البته، همیشه در عوالم برتر نخواهید رفت و ممکن است که بر حسب خصوصیات اخلاقی و اعمال شما، به عوالم پست‌تر نیز، وارد شوید که فقط در آنجا، سیاهی خواهید دید.

    برای اینکه مطالب بیشتری در این خصوص بیاموزید. در گوگل سرچ کنید:
    خواب روشن، رویای آگاهانه، برونفکنی، تجربه خروج روح از بدن، تفاوت و شباهت برونفکنی و یا بختک، بختک اختیاری، تجربه خروج روح از بدن با حالت بختک

    از افرادی که در زیر پست‌های دیگران، بدون هیچ گونه تجربه‌ای از بختک، آن را بیماری اعلام می‌کنند؛ خواهش می‌کنم که اگر تجربه‌ای در این رابطه ندارید؛ لطفا نظر ندهید و حتی پزشکانی که ادعا می‌کنند که حالت بختک، یک بیماری است؛ تا زمانی که خودشان، این حالت را تجربه نکرده‌اند؛ لطفا نظر ندهند. یک پزشک چطور می‌خواهد به این افراد کمک کند؛ آنهم زمانی که خودش در این شرایط قرار نگرفته است؟ حتما، می‌گویند که ما سالم هستیم و این یک بیماری است. درصورتیکه، جواب بنده به عنوان کسی که در هفته چندین بار، از حالت فلج خواب، برای تجربه‌های مختلف استفاده می‌کند؛ منفی است.

    • سلام. وقت شما بخیر. من چطور میتونم با شما در ارتباط باشم جهت راهنمایی گرفتن؟

    • سلام. وقت شما بخیر. چطور میتونم جهت گرفتن راهنمایی با شما در ارتباط باشم؟

    • سلام، با تشکر از اطلاعات مفید شما آقای آروین، اگر برایتان مقدور است نیاز به راهنماییتون دارم، من بدون اینکه دچار بختک بشوم، بیشتر وقت ها وقتی از خواب بیدار میشوم و به محض اینکه چشم هامو باز میکنم موجوداتی را کنار میبینم که بعد از چند ثانیه به تدریج محو و نامریی میشوند، ولی هیچ گاه دچار بختک نشدم.و بدون حالت بختک شدن این موجودات رو کنارم میبینم، اگر ممکنه منو راهنمایی کنید و علت دیدن این موجودات که کاملا شبیه انسان هستند رو برای من شرح دهید، سپاسگزارم.

      • خواهر گلم فضایی ها واسه تحقیقشون رو انسان هر چندوقت یک بار یه انسان و میبرن آزمایش میکنن سعی کن یه دوربینه مدار بسته بگیری و در اتاقت بزاری و رکورد شب رو فردا باز بینی کن اونوقت معلوم میشه چه خبره اطرافیانتم به حرفت ایمان میارن

      • منم این تجربه رو دارم وقتی یدفعه بیدار میشم یچیزایی میبینم،اکثرا ب این شکل ک انگار یکی رو قفسه سینم نشسته و یهو محومیشه،این در حالت فلج خواب نیس،ولی بختک هم افتاده روم و میدونم چ تجربه ای

    • سلام
      کاملا تایید میکنم، بنده هم به کرات این تجربیات و بخصوص تجربه شناور شدن در فضا البته تا حدود نیم متری یا یک متری جسمم رو تحربه کردم. و سالها برام سوال جای سوال بود… ممنون از اطلاع رسانی

    • واای این اتفاق برای من خیلی میفته شایدبگم هرشب و بیشترش ترسناکن انگارکسی میفته دنبالم حتی وقتی بیدارمیشم بازم چشام سنگین میشه میفهمم ک بختک داره میفته روم اگه تنهانباشم توخونه دوست دارم تجربه کنم.عایا امکان داره توحالت بختک بمیریم؟؟

    • سلام چطور میتوانم با شما صحبت کنم چون اینجا درست نمیشود صحبت کرد

    • عالی بود عزیز تمام چیزهایی که فرمودید درسته من اکثرشون رو تجربه کردم و با وجود اینکه سالهای زیادی رو دنبال جواب سوالهام میگشتم خیلی هاشون رو امروز تو این مطلبتون پیدا کردم که خیلی ازکسانی که ادعای داشتن این علم رو میکردند چنین جواب قانع کننده که عوام بتونن راحت تر درکش کنند رونداده بودند ..موفق باشید در سایه حق

    • سلام لطف میفرمایید به بنده ایمیل بزنید خیلی واجبه ممنون از شما

  15. هه هه هه پس فردا میان میگن جن پری روح فلان فلان باهم دوست بودن بترسید ازشون تا نخورنتون مسخرمون کردن فکر کردند ما الاغیم

  16. با سلام خسته نباشی خدمت گجت نیوز و آقای حجاری.

    سوال من این اگه (داخل خواب) خودشو ببین که به سمت راست قلب دقیقا شش راست یه (وسله پزشکی) وصل که وقتی بهش دست میزنه همون قسمت درد میگیره.بعد تو خواب یهو اون از بدنش جدا کنه که درد واقعا عجیبی و وحشتناکی بهش دست میده انقدر که باعث میشه اونو از (خواب بیدار کنه) همون لحظه که بیدار میشه همون قسمت به همون شکل تو بیداری درد میکنه برای چند دقیقه، خیلی عجیب بود برام واقعا ،هر چند وقت یه بارم درد میکنه. ممنون مییشم که جواب علمی داره برام بفرستین چون نگرانم.
    بازم ممنون از همه

  17. این فلج خواب مثل استد بای Pc می مونه.هی موس رو تکون میدی هیچی نشون نمیده.
    خیلی ستمه. کل معادلات آدم تو اون لحظه بهم میریزه

  18. سلام
    ببینید دوستان اصلا فرض بر این میگیریم که این اجنه وجود دارن
    و همیشه هم با انسان هستن
    ولی شما به خدا اعتماد دارید و میدونین خدا باهاتونه پس از چی میترسید و از چی میتونین بترسید. حالا اصلا جن و روح هستن و همیشه میخوان ما رو بترسونن
    و همیشه جاهای تاریک و بد هستن. ولی مگه ما انسان نیستیم. خب یکم اعتماد به نفس داشته باشین. مثلا اون جن یا روح میخواد چیکارتون کنه. اصلا اومد جلو چشم شما. حالا این جا یه موضوعی رو بگم که جن ها هم در یه دنیا دیگه زندگی میکنند و خیلی هاشون هم از انسان ها میترسن. خب با این تواصیف سعی کنین شما بترسونینشون. شما رو زد، شما هم بزنینش😂😂بعدشم این بدونید که همه چیز دست خداست و اگه (که البته واقعا غیر ممکنه) ما بمیریم یا بلائی سرمان بیاد(چون ته ترس یه انسان از یه جن مردن یا آسیب رسیدن باشه دیگه، یا اصلا تا حالا به این موضوع فک کردین؟)همه چیز به دست خدا بوده و خدا از سود و ضرر شما آگاه تره نسبت به خودتون.
    البته این رو متذکر بشم که مردم ما و البته مردم عادی ما نسبت به خدا و ائمه و اطلاعات بسیار کمی دارن وگرنه اگه یکی واقعا درک کنه و به این موضوع پی ببره دیگه نمیتونه از چیزی بترسه. بعدش شما باید از کار های بدی که میکنین بترسید. آگه خواستین کار بدی بکنید سعی کنید بد ترین شکنجه ای که میتوانید تصور کنید رو متصور بشین. مثلا 4 تا دیوار آهنی خیلی بلند از چهار طرف بیان و یه انسان رو له کنن(و بقیه با خودتون ماشالله ایرانی ها ذهن خلاقی دارن.) این بلاها سرتون میاد با انجام کار های بد… خب در کل خواستم بگویم ما اشرف مخلوقاتیم و مخصوصا ما ایرانی ها که تنها مردمی در جهان هستند که همه شیعه اند. پس این ترس های الکی چیه یکی ببینه میخنده…
    درکل این نظر جنبه اطلاعی و روحیه دادن رو داشت و خواستم بگویم که باید به حقایق پی ببریم. پس سعی کنین هیچ وقت و هیچ جا و از هیچ چیزی غیر از خدای عزوجل نترسین.
    ببخشید طولانی شد و ممنون از اینکه تا آخر خوندین.به امید روز های بهتر و درخشانتر.
    یا حق.

    • مگه خدا ترس داره، چرا به اسم دین انقدر ریشه به تیشه ی دین میزنید، انسانهای خرافاتی. خدای ما خیلی هم مهربون و خوبه، نمیدونم خدای شما کیه، که انقدر ازش میترسید

    • دوست عزیز با این طرز تفکری که درمورد خدا داری، در اولین فرصت به روانپزشگ مراجعه کن

    • با سلام و احترام

      هر چند مطالب آقای زمانیان واقعییت داره و دنیا پیچیدگی هایی داره که هنوز علم محدود ما هنوز نتوانسته همه را توجیه کند ولی آقای محمد حسین این قضیه هیچ ارتباطی به ائمه نداره

    • کی گفته همه ایرانیا شیعه تشریف دارند.این همه سنی .با تعدادی ارمنی.درثانی خدا خالق همه انسانهاست نه فقط ایرانیان.وماورا ترسش به خاطر آگاهی بیش تر از حد نه ترس به خاطر صدمه یه جن و روح.که مطمینا شما درکش نکردید ونخواهید کرد.در ضمن شجاعت در عالم ماورا با اینجا خیلی فرق داره.

  19. هرچند متنتون ترجمس اما به نظر شخصی من یه اشتباه بزرگ داره. میگم نظر شخصی که به کسی بر نخوره
    چیزی به اسم ارواح وجود نداره. روح داریم اما ارواح نداریم. یه جای کلام الله درباره ارواح صحبت نشده هرجا اسم از روح آورده به صورت تک و مفرد آوره. مثل سوره بقره آیه 87، نسا 171، مائده 110، حجر 29، نحل 2، نحل 102، اسرا 85، قدر 4 و جاهای دیگه اما جن و اجنه داریم. انس و انسان داریم. فرشته و فرشتگان داریم.
    روح تحت امر پرورگاره و خیر رو القا می کنه. شر و بدی رو القا نمیکنه، فقط خیر و خوبی. اگر کسی تجربه از دیدن همچین چیزای داره اصلا و ابدا روح نبوده و نیست.
    اینا نظر شخصی من از کتاب قرآن بوده. امیدوارم درست برداشت کرده باشم و درست حرف زده باشم.

  20. روح و جن و شیطان وجود داره فقط اونها عالم ارتباطی شان فرق میکنه البته کسی نباید دنبال این چیزها باشه اونهم به انرژی شخص ربط دارد که در ارتباط با موجودات بیگانه چقد آسیب ببیند اگر آسیبی هم متوجه اش نباشد بعد ازهر نوع ارتباط با جن مشکلات اعتقادی و فکری و گوشه گیری و ترس و اضطراب های بی مورد سراغش میآید و در دراز مدت امکان تبدیل شدن به یک آدم روانی را دارد اصلا نباید سراغ جن و این چیزها رفت و در محلی که امکان وجود این موجودات است بچه ها را برد چون کوکان ضعیف هستتند راه برگشتی هم وجود ندارد و پیدا کردن کسی که بهتون کمک کنه سخت یا غیر ممکن است

  21. این داستان هایی که شاره شد همش در مورد احساس دیدن جن هست نه خود دیدن جن
    مثلا به دفعات شده که اشیاء جلو چشمم جابه جا شده
    یا صداهای خیلی کلفتی با زبون نا مفهوم شروع به صحبت باهام کردن
    نکته اش جالبش اینجاس که من تنها نبودم و تجربه مشترک با چند نفر هم داشتم
    به نظرم هیچ توجیه علمی نداره و بختک و فلج خواب رو خودمم قبول دارم که توهم هست

  22. به حق چیزای ندیده

  23. هههه حالا دیگ پروژه بعدی بعد از فضایی ها تحقیق درباره روح و جنه لابد

  24. این فلج خواب خیلی بده واس من همیشه پیش میاد آدم چشماش بازه همه جارو میبینه ولی نمیتونه دست و پاشو تکون بده بیشتر وقتی جاهایی میخابی که زیرت خیلی نرم باشه اینطوری پیش میاد بنظرم

  25. سلام
    هم روح هست هم جن
    هرکس هم واقعا میتونه بگه ادرس بدم بره ولی برگشت با خودش….
    چون علم ما کم دلیل بر نبودن میزاریم اینارو
    جالب چیزهایی که اصلا تجربه نشدن در فضا رو یک عده میا میگن بدون هیچ دلیل علمی و بدون ثابت کردنشون قبول میکنیم
    بعد ها هم گندش در میاد از پای موضوع غلت بود
    ما هنوز به 1 میلیاردم نوع انرژی نرسیدیم
    میایم درباره انرژی های صحبت میکنیم که هیچ علمی دربارشون نداریم
    از وجود داشتن یا نداشتن شون حرف میزنیم
    خیلی راست میگن
    موضوع سفینه های فضایی رو برای هم حل کنن
    دیگه بی سواد ترین مردم هم قبول دارن موجودات فضایی رو
    بس
    یا اینا خودشون خر گیر اوردن
    یا هیچ حالیشون نیست
    که دنبال فرستادن انسان به سیارات دیگس با این تکنولوژی صفر کیلومتر
    این از این موضوع میگم که سفینه های بیگان وجود داره
    ولی اینا …….
    خلاصه فقد به جاهایی دست میزارن که در ان قسمت ها هیچ علمی ندارن

  26. در باره خواب روشن و برونفکنی یه سرچی بزنی به چیزای جالبی میرسید

  27. باید از ورود این کالاهای غربی به ایران جلوگیری بشه

  28. بیماری شیزوفرنی را فراموش کردید!
    خیلی از این جن و روح دیدن ها مربوط به بیماری شیزوفرنی میتونه باشه.

  29. هرچند همه اینا در حد نظریه س

  30. آره پس چی نکنه واقعا به روح جن اعتقاد دارید ؟؟