سنسور اثر انگشت جدید

سنسور اثر انگشت جدید محققان کره‌ای دمای بدن را برای ایمنی بیشتر چک می‌کند

محققان کره‌ای موفق به توسعه یک سنسور اثر انگشت جدید و انعطاف پذیر شده‌اند که ضمن شفاف بودن، الگوی انگشت شما را اسکن کرده و برای ایمنی بیشتر، گرمای پوست را هم می‌سنجد.

با ادامه تلاش کمپانی‌های مختلف برای کاهش حاشیه‌های صفحه و بهبود طراحی تلفن های هوشمند، نیاز به فناوری های جدید برای محقق شدن ایده‌ها نیز احساس می‌شود. یکی از نوآوری‌هایی که طی چند سال اخیر به کرات در مورد آن شنیده‌ایم، اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند.

اخیرا دانشمندان موسسه ملی علم و فناوری اولسان در کره جنوبی، در مقاله‌ای جدید به تشریح عملکرد سنسور اثر انگشت شفاف و انعطاف پذیر خود با توانایی تشخیص گرمای پوست و فشار لمسی پرداختند.

محققان برای رسیدن به شفافیت دلخواه خود از نانوفیبرها و نانووایرها استفاده کرده‌اند. این سیستم، سبب شکل گرفتن الکترودهایی می‌شود که برای اندازه‌گیری مقادیر پایین جریان تولیدشده توسط انگشت شما به آنها نیاز است. همان‌طور که از نام مواد مورد استفاده پیداست، عرض این وایرها بسیار پایین بوده و عملا برای چشم غیر مسلح، نامرئی هستند. هرچند بر خلاف نانوتیوب‌های کربن، محققان از نقره بهره برده‌اند.

این سنسور اثر انگشت جدید ، دست را از جسم بی‌جان تشخیص می‌دهد

سطح اضافی امنیت به وسیله حسگر دما که قادر است لمس شدن دستگاه با یک انگشت واقعی را از یک جسم بی‌روح تشخیص دهد، تامین می‌شود. آستانه دما، حداقل 30 درجه سلسیوس و حداکثر 45 درجه سلسیوس (86 و 113 درجه فارنهایت) تنظیم شده است. اگرچه چنین قابلیتی بسیار کاربردی است، ولی ما حالتی را تصور می‌کنیم که مردم، در یک هواوی سرد قصد باز کردن قفل گوشی خود را دارند و برای افزایش دمای پوست خود، دستان‌شان را با عصبانیت مالش می‌دهند. مسلما افراد شرور راهی را برای فریب دادن این حسگر پیدا خواهند کرد، ولی اگر کسی برای باز کردن قفل گوشی شما حاضر است این اندازه از سختی را تحمل کند، احتمالا به سیستم امنیتی پیشرفته‌تری نیاز خواهید داشت.

سنسور اثر انگشت جدید

سنسور اثر انگشت جدید محققان کره‌ای به سازندگان اجازه می‌دهد با افزایش اندازه آن، فضای بیشتری از صفحه نمایش را برای اسکن الگوی انگشتان شما به آن اختصاص دهند؛ در این صورت، برای باز کردن قفل صفحه کافی‌ست موبایل خود را بردارید.

در حالی که پیش‌تر گوشی های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (همچون Vivo Nex) در بازار موجود هستند، اغلب از حسگرهای نوری استفاده می‌کنند که در نتیجه آن، باز شدن قفل گوشی و اسکن انگشت با روشن شدن نمایشگر همراه خواهد شد. همچنین آنها در مقایسه با سنسورهای خازنی، ایمنی و اطمینان‌پذیری پایین‌تری داشته و سازندگان دیگر، به شکلی گسترده از رویکرد مشابه آنها استفاده کرده‌اند. این در حالی‌ست که دانشمندان در مقاله خود می‌گویند دقت سنسور اثر انگشت جدید آنها به اندازه‌ای هست که استانداردهای FBI را برآورده کند.

همانند بسیاری از فناوری های جذاب دیگر که در مقالات علمی در مورد آنها می‌خوانیم، کمی طول می‌کشد که این فناوری به صورت اقتصادی ارائه شود؛ اما با توجه به تقاضای بسیار بالا برای آن، احتمالا این امر کمی زودتر از زمان همیشگی محقق خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ایمنی به این میگن

  2. خب اگهخ دستات یخ زده باشه چیی؟؟

  3. پس یعنی دیگ اثرانگشت انسان زنده هم از مرده تشخیص میده
    خوبه دیگ با خیال راحت میشه مرد کسی نیاد بالاسرت گوشیو بیاره باز کنه