سامسونگ گلکسی Note 9

قیمت، مشخصات فنی و امکانات سامسونگ گلکسی Note 9

به لطف انتشار اخباری جدید توسط چند فاش‌کننده اطلاعات، به تازگی پیرامون مشخصات فنی و قابلیت ها و ویژگی های سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) اطلاعات مفیدی به دست آورد‌ه‌ایم. در این مطلب برخی قابلیت های سامسونگ گلکسی Note 9 را بررسی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی نوت 9 به عنوان سومین و‌ آخرین پرچمدار سال 2018 بزرگترین گوشی‌ساز دنیا به زودی رونمایی خواهد شد. پرچمداران سامسونگ همواره در صدر توجه بوده و انتشار مداوم اخباری پیرامون آن‌ها از ماه‌ها قبل از رونمایی شروع می‌شود و در هفته‌های آخر به اوج خود می‌رسد. اکنون نیز در زمان اوح انتشار اطلاعات و شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی Note 9 هستیم. این مرتبه توسط چند فاش‌کننده اطلاعات از کشور روسیه و بلژیک که مدعی هستند از نزدیک با این گوشی کار کرده‌اند، به اطلاعات مفید و موثقی دست پیدا کرده‌ایم.

طراحی و ابعاد سامسونگ گلکسی Note 9

سامسونگ گلکسی Note 9

همانند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، در شماره 9 سری نوت نیز از سری دوم نمایشگر Infinity Display استفاده خواهد شد. علاوه بر آن فریم گوشی محکم‌تر بوده و کاور، شیشه‌ای خواهد داشت. برخلاف مدل پلاس پرچمدار سری S سال جاری، سنسورهای دوربین دوگانه سامسونگ گلکسی Note 9 به صورت افقی کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. بر اساس عکس بالا، برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، از نظر ابعاد تفاوت چندانی بین مدل آتی و گوشی نوت سال گذشته وجود ندارد.

ابعاد دقیق گوشی بر اساس گفته‌های فاش‌کنندگان اطلاعات آن برابر 162 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر است. پس ارتفاع به اندازه 0.5 میلی‌متر در مقایسه با گلکسی نوت 8 کاهش پیدا کرده و در عوض، عرض و ضخامت به میزان 1.5 میلی‌متر و 0.2 میلی‌متر بیشتر شده است.

سامسونگ گلکسی Note 9

یکی دیگر از قابلیت‌های متفاوت این گوشی داشتن قلم S Pen با توانایی‌های بیشتر است. قلم سامسونگ گلکسی Note 9 را می‌توان برای تایمر دوربرد و کنترل پخش موسیقی استفاده کرد، چرا که دارای قابلیت اتصال بلوتوث است.

تراشه و حافظه

درباره تراشه مورد استفاده در این گوشی تقریبا هیچ شکی نداشتیم و خوشبختانه فاش‌کننده‌های اطلاعات نیز نظر ما را تایید کرده‌اند. نسخه مخصوص بازارهای آمریکا، چین و ژاپن این گوشی از چیپست اسنپدراگون 845 قدرت گرفته و نسخه سایر نقاط دنیا دارای تراشه اگزینوس 9810 خواهد بود.

اما در زمینه حافظه شاهد پیشرفت‌هایی هستیم. بر اساس اطلاعات جدید، نسخه پایه سامسونگ گلکسی Note 9 دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 126 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. همچنین یک نسخه دیگر با 8 گیگابایت حافظه رم نیز عرضه می‌شود، اما برخلاف تصور، فضای ذخیره‌سازی داخلی این مدل 256 گیگابایت نبوده و 512 گیگابایت خواهد بود. به این ترتیب سامسونگ گلکسی نوت 9 تبدیل به دومین گوشی هوشمند تاریخ خواهد شد که یک نسخه مجهز به تیم ترابایت حافظه داخلی برای آن عرضه می‌شود.

البته بدون شک، همه نسخه‌ها در همه نقاط دنیا عرضه نخواهند شد. همانند همیشه، نسخه دارای حافظه بالا مخصوص بازارهای کشورهای آسیایی است که در آن کاربران علاقه زیادی به خرید گجت‌های دارای حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی بالا نشان می‌دهند.

نمایشگر

طبق گفته‌های فاش‌کننده‌های اطلاعات، خبری از صفحه نمایش 6.4 اینچی نبوده و همچنان از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارای رزولوشن کیو اچ‌دی و از نوع سوپر AMOLED بهره گرفته خواهد شد. اما تفاوت نمایشگر سامسونگ گلکسی Note 9 با دیگر مدل‌های مجهز به صفحه نمایش Infinity Display داشتن حداکثر میزان نور بیشتر و حالت‌های نمایش بیشتر است.

سامسونگ گلکسی Note 8

در حال حاضر، بهترین پرچمداران از نظر حداکثر میزان روشنایی دارای توانایی پخش محتوا با نور 500 الی 600 نیتس هستند. در این حالت زیر شدیدترین نور مستقیم آفتاب، محتوا بر روی صفحه نمایش به صورت کاملا شفاف دیده می‌شود. اما این میزان برای نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 9 برابر 1150 نیتس است که فصلی جدید به روی صفحه نمایش‌های موبایل از نظر میزان نوردهی باز خواهد کرد.

دوربین

آیا به جز نحوه قرارگیری سنسورها در مقایسه با دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس، که به قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه و همچنین گشودگی دریچه دیافراگم متغیر مجهز شده است، قابلیت جدیدتری به دوربین پرچمدار سری نوت در مقایسه با مدل سال گذشته اضافه خواهد شد؟ به گفته کاربرانی که با این گوشی از نزدیک کار کرده‌اند، تثبیت‌کنندگی دوربین آن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده و با وجود یکسان بودن سنسورها با موارد به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس، حساسیت به نور بیشتر شده است.

سامسونگ گلکسی Note 8

پس خبری از ویژگی‌های جدید نیست، اما امکانات تازه معرفی شده در دوربین دوگانه مدل پلاس پرچمدار سری S سال جاری همچون فیلم برداری سوپر اسلوموشن، ای آر اموجی دوربین سلفی و همچنین حساسیت به نور گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اصلی، به میزان زیادی بهبود پیدا کرده است.

باتری

یکی از شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی Note 9 که شدیدا آرزو می‌کردیم تبدیل به واقعیت شود، استفاده از باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی در آن بود. اگر قرار باشد حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش واقعا به 1150 نیتس برسد، به وجود یک باتری دارای ظرفیت بالا نیاز خواهد بود.

بر اساس گفته‌های فاش‌کننده‌های مشخصات فنی این گوشی، ویژگی ذکر شده رویا نبوده و تبدیل به واقعیت خواهد شد. پس باید گلکسی نوت 9 را رقیب تازه وارد محصولات سری Mate هواوی بدانیم که سال‌ها است در زمینه ظرفیت و دوام باتری، در بین تمامی مد‌ل‌های بالارده بازار، پرچمداری می‌کنند.

قیمت

قیمت نسخه 6 گیگابایتی گوشی، در کشور روسیه برابر 949 یورو و در کشورهای اروپایی برابر 999 یورو خواهد بود. در حالی که بر اساس شایعات اپل تصمیم دارد در سال جاری، به خاطر اعتراضات کاربران در سال 2017 مبنی بر هزار دلاری بودن قیمت پرچمدار آن، هزینه خرید جانشین آیفون ایکس را صد دلار کاهش بدهد، سامسونگ قیمت نسخه پایه پرچمدار جدیدش را به هزار دلار رسانده است.

البته گلکسی نوت 8 نیز در زمان معرفی، بعد از آیفون 10 با داشتن 950 دلار گران قیمت‌ترین مدل بود، محصولی که قیمت کنونی آن به 720 دلار کاهش پیدا کرده و بعد از معرفی سامسونگ گلکسی Note 9 باز هم ارزان‌تر خواهد شد. قیمت نسخه دارای 8 گیگابایت رم این گوشی، به خاطر داشتن 512 گیگابایت حافظه داخلی، قطعا بیشتر از هزار و دویست دلار خواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چی دوس داری شما بگم براتئم ائنجوری بزنن ظاهرشو

  2. ظاهرش که عین قبله