گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 در چه تاریخی و با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

زمان زیادی تا معرفی گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) باقی نمانده است. به همین بهانه، در ادامه زمان عرضه و قیمت پرچمدار جدید سامسونگ را پیش‌بینی خواهیم کرد.

گلکسی نوت 9 سامسونگ یکی از مورد انتظارترین تلفن های هوشمندی است که نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. همواره خانواده Galaxy Note به خاطر بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی ها و به‌روزترین سخت افزارها مورد توجه کاربران حرفه‌ای قرار داشته است. به نظر می‌رسد نسل جدید هم با قابلیت‌های متنوعی از جمله قلم هوشمند ارتقایافته روانه بازار می‌شود.

بسیاری از علاقه‌مندان دوست دارند همین حالا از نسل جدید گلکسی نوت استفاده کنند. اما یک سوال مهم وجود دارد: گلکسی نوت 9 در چه تاریخی روانه بازار می‌شود و مهم‌تر از آن، این اسمارت فون چه قیمتی خواهد داشت؟ با پیش‌بینی تاریخ عرضه و قیمت گلکسی نوت 9، در ادامه به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد.

زمان عرضه گلکسی نوت 9

از گلکسی نوت 5، سامسونگ همواره محصولات این خانواده را در ماه آگوست معرفی و عرضه می‌کند. این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد. نخست، زمانی که نمایشگاه فناوری IFA در نخستین روزهای سپتامبر در حال برگزاری است، کره‌ای‌ها شانس آزمایش و آماده کردن موبایل خود را برای عرضه عمومی خواهند داشت. دوم، آنها نیرویی محرکه برای عرضه پرچمدار خود قبل از آیفون های جدید اپل می‌خواهند.

بعد از انتشار شایعات متعدد و اشاره منابع مختلف به معرفی گوشی جدید سامسونگ در روزهای پایانی ماه جولای، مدیران به صورت رسمی از برگزاری رویداد “Samsung Unpacked” در تاریخ 9 آگوست (18 مرداد) خبر دادند. در مورد زمان عرضه، بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخ عرضه پرچمداران قبلی سامسونگ داشته باشیم:

گلکسی نوت 9

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، کمترین فاصله زمانی معرفی تا عرضه محصولات سری نوت، 8 روز و بیشترین فاصله زمانی آن، 22 روز است. در این صورت می‌توان گفت در فاصله زمانی 24 تا 31 آگوست (2 تا 9 شهریور) می‌توانیم شاهد عرضه این گوشی هوشمند در بازار باشیم.

گلکسی نوت 9

مطابق با شایعات، سازندگان پنج رنگ مختلف را برای Galaxy Note 9 در نظر گرفته‌اند که در ابتدا، خرید گوشی فقط با سه رنگ مشکی، خاکستری و بنفش امکان‌پذیر است. دو رنگ آبی و قهوه‌ای از این تلفن هوشمند نیز احتمالا در بازار کشورهای منتخب یا به عنوان نسخه مخصوص برای عرضه در زمان دیگری در نظر گرفته شده‌اند.

گلکسی نوت 9

قیمت گلکسی نوت 9

همانند سایر گوشی های پرچمدار که قیمت آنها روز به روز افزایش پیدا می‌کند، انتظار می‌رود قیمت گلکسی نوت 9 نیز بالاتر از همیشه باشد.

از زمانی که علاقه‌مندان به خرید گوشی های سری Galaxy S قادر به انتخاب نسخه معمولی تخت یا نسخه Edge بودند، قیمت پایه 650 دلار در نظر گرفته می‌شد. بعد از عرضه گوشی های سری گلکسی اس 8 با نمایشگرهای لبه به لبه و منجنی، سریعا قیمت پایه گلکسی اس 8 به 720 دلار افزایش پیدا کرد.

در مورد محصولات سری Note، گوشی گلکسی نوت 5 با قیمت 740 دلار معرفی شد و حتی برخی اپراتورها آن را با قیمت 850 دلار نیز عرضه می‌کردند. گلکسی نوت 7 که البته با شکست مواجه شد، 850 تا 880 دلار قیمت داشت و نهایتا، گلکسی نوت 8 نیز با قیمت بسیار بالای 950 دلار در اختیار کاربران قرار گرفت. با اینکه ما هنوز با عرضه گوشی های هزار دلاری فاصله داشتیم، اما نسخه 256 گیگابایتی آیفون ایکس با سنت‌کشی، 1149 دلار قیمت‌گذاری شد.

با این همه، آیا امسال شاهد افزایش قیمت پرچمدار سامسونگ و عرضه گلکسی نوت 9 با قیمتی بالاتر از هزار دلار خواهیم بود؟ ما چنین نظری نداریم. قیمت پرچمداران سامسونگ همواره در حال افزایش بوده است، اما «برچسب قیمت هزار دلار» یک مرز محسوب می‌شود و عبور از آن، ریسک بالایی برای سامسونگ دارد. شکی نیست که آیفون ایکس به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد، ولی یقینا این گوشی به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، فروش نکرد.

ما معتقدیم سامسونگ قیمت گلکسی نوت 9 را افزایش نمی‌دهد و اگر قصد انجام این کار را داشته باشد، فراتر از 999 دلار نخواهد رفت.

گلکسی نوت 9