جریمه موتورسواران فاقد کلاه ایمنی

از امروز با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی برخورد می‌شود

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از امروز طرحی برای مقابله با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی را آغاز کرده است. زین پس عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتور سیکلت ها با اعمال قانون همراه خواهد بود

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در ارتباط با آخرین وضعیت ترافیکی شهر اینگونه اظهار کرده است که با توجه به تغییر ساعت کاری اداره‌ها از هفته جاری، تغییراتی در الگوی ترافیکی تهران ایجاد شده است. ترافیک صبحگاهی در محورهای ورودی نظیر بزرگراه نواب، رسالت، زین‌الدین، شیخ فضل الله،‌ سعیدی و خیابان‌های دماوند و آزادی از ساعت 5:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 7:45 ادامه پیدا می‌کند.

موج دوم ترافیک نیز از ساعت 8 آغاز شده و تا ساعت 10 صبح ادامه پیدا می‌کند. همچنین بار ترافیکی در زمان پایان کار اداره‌ها نیز به طور محسوسی قابل مشاهده است. اما طبق گفته‌های سرهنگ رازقی، یکی دیگر از طرح‌هایی که از هفته جاری آغاز شده است، مقابله با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی خواهد بود. استفاده از کلاه ایمنی جزو تخلفاتی محسوب می‌شود که تاثیر مستقیمی بر روی افزایش آمار جراهات و فوتی‌ها در تصادف با موتور سیکلت دارد. اما متاسفانه با ورود به فصل گرم سال شاهد کاهش استفاده موتورسواران از این کلاه ایمنی بوده‌ایم که همین امر به افزایش تصادف‌های جاده‌ای نیز منجر شده است.

موتورسواران فاقد کلاه ایمنی جریمه می‌شوند

پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از امروز طرحی را برای برخورد با عدم استفاده کنندگان از کلاه ایمنی به اجرا درخواهد آورد. به گفته سرهنگ رازقی عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین یک تخلف محسوب شده و فرد خاطی مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت. به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران، موتورسواران ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بایستی از کلاه ایمنی نیز استفاده کرده تا از سلامت و جان خود در حادثه‌های احتمالی محافظت کنند.