فروش گوشی موبایل

بررسی نکاتی مهم درباره فروش گوشی موبایل

امروز پیش از فروش گوشی موبایل باید چند نکته مهم را در نظر بگیریم. عدم رعایت چند قانون پیش از فروختن گوشی هوشمند ممکن است به ضررمان تمام شده و یا خسارت‌هایی جبران نشدنی بر روی دستمان بگذارد.

باید اعتراف کنیم گوشی‌سازان به خوبی ما را غرق تبلیغاتشان کرده و هر سال مشتاق خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌شویم، هر چند ممکن است گوشی کنونی‌مان به خوبی کار کند. قبل و حین فروش گوشی موبایل خود باید چند نکته مهم را رعایت کنیم تا تلاش برای ارتقا، به ضررمان تمام نشود.

خارج کردن کارت حافظه جانبی و سیم کارت

متاسفانه عده‌ای از کاربران حین فروش گوشی، بیرون آوردن سیم کارت و کارت حافظه جانبی را فراموش کرده و آن‌ها را ناخواسته به عنوان اشانتیون تقدیم مالک جدید گوشی می‌کنند! سیم کارت شما قطعا برای فرد جدید کاربردی ندارد، اما شما به دردسر افتاده و باید با صرف وقت، مجددا آن را پس بگیرید.

در غیر این صورت باید مراحل سوزاندن سیم کارت و تعویض آن را طی کنید. اگر همچون بیشتر کاربران شماره تلفن‌هایتان را در سیم کارت ذخیره می‌کنید، این کار برایتان تبدیل به کابوس خواهد شد.

سیم کارت

بیرون آوردن کارت حافظه جانبی را نیز فراموش نکنید. پیش از خارج کردن آن، حتما فایل‌های مهم همچون عکس‌ها، موزیک‌ها، ویدیوها و دیگر فایل‌ها و سندهای شخصی که در حافظه داخلی ذخیره هستند را به کارت حافظه منتقل کنید.

بکاپ گرفتن

اگر جزو کاربران حرفه‌ای باشید، قطعا از قبل بکاپ‌گیری خودکار از اطلاعاتتان را فعال کرده‌اید. به همین دلیل شماره تماس‌ها، رویدادهای ثبت شده در تقویم، ایمیل‌ها و دیگر اطلاعات شخصی و مهمتان در یکی از سرویس‌های فضای ابری همچون گوگل ذخیره شده‌اند. بعد از خرید گوشی جدید و سپس اتصال حساب کاربری‌تان به آن، تمامی اطلاعات بازیابی خواهند شد.

برخی گوشی ها دارای ابزارها و اپلیکیشن‌های بکاپ گیری مخصوص به خود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید پیش از فروش گوشی موبایل بکاپ گرفتن از تمامی اطلاعات، مهمترین عملی است که بایستی انجام دهید، پس برای آن زمان کافی صرف کنید.

فروش گوشی موبایل

اگر در هیچ کدام یک از سرویس‌های کلاد حساب کاربری ندارید، می‌توانید از روش‌های سنتی برای بکاپ گرفتن استفاده کنید. گوشی را به وسیله یو اس بی به کامپیوتر وصل کرده و سپس اطلاعات مهمتان را بیرون بکشید.

برخی از اپلیکیشن‌ها همچون نرم افزارهای نوت برداری، ذخیره پسورد و تقویم‌ها، دارای ابزارهای بکاپ‌گیری منحصربه‌فرد خود هستند. پس از داده‌هایشان نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس فایل خروجی را در جایی امن نگهداری کنید تا در گوشی هوشمند جدید، بعد از نصب برنامه، با استفاده از آن فایل، اطلاعاتتان را بازگردانید.

باز کردن قفل گوشی

لطفا در حالتی که پسوردی فوق قدرتمند بر روی دستگاه قرار دارد، اقدام به فروش گوشی موبایل نکنید. همانطور که ممکن است بعد از فروش، دست شما از خریدار قطع شود، بالعکس این موضوع نیز امکان‌پذیر است، پس کاربر جدید نخواهد توانست قفل آن را باز کرده و مجبور به فلش کردن گوشی خواهد شد.

ریست فکتوری

گوشی هوشمندی که تصمیم به فروش آن گرفته‌اید، زمانی گنجینه تمامی اسرارتان بوده است، پس پیش از فروش گوشی موبایل تمامی رد پاهای خود را از آن حذف کنید. بهترین روش برای انجام این کار ریست فکتوری کردن است.

ریست فکتوری کردن

اگر درباره فایل‌های خود حساسیت زیادی دارید، بعد از حذف فایل‌ها و ریست فکتوری کردن، چند گیگابایت فایل جدید به آن منتقل کرده و مجددا ریست فکتوری را انجام بدهید. به این ترتیب بازیابی اطلاعات شما توسط کاربر جدید غیر ممکن خواهد شد.

جمع‌آوری لوازم جانبی

برای از بین بردن نیاز به برقراری ارتباط مجدد بین شما و خریدار جدید، هیچ چیزی را جا نگذاشته و تمامی وسایلی که حین خرید گوشی اورجینال درون جعبه قرار داشت را درون آن قرار دهید.

جعبه گوشی

نکته مهم، جلوگیری از ریخت و پاش‌های بیهوده است. محافظ نمایشگر، کیف و قاب‌هایی که برای گوشی هوشمند کنونی خریده‌اید، به احتمال بسیار زیاد با گوشی جدیدتان قابل استفاده نخواهند بود، پس خساست به خرج نداده و با تقدیم کردنشان به مالک جدید، علاوه بر کمک به وی برای کاهش هزینه‌های خرید، در جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست نیز نقش کوچکی داشته باشید.

تمیز کردن بدنه گوشی

نکته مهم دیگری که باید به منظور جلوگیری از کاهش ارزش واقعی دستگاه پیش از فروش گوشی موبایل در نظر داشته باشید، تمیز کردن آن است. اگر گوشی را در حالتی کثیف به مشتری جدید نشان بدهید، قطعا آن را کهنه تلقی کرده و در صورت عدم پشیمانی از خرید گوشی، تخفیف زیادی از شما درخواست خواهد کرد. پس بهانه دست کسی ندهید!

فروش گوشی موبایل

نحوه فروش گوشی موبایل

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش سود خود، دست واسطه‌ها را حذف کرده و سعی کنید خودتان مشتریان را پیدا کنید. بهترین کار برای یافتن مشتری واقعی به منظور فروش گوشی موبایل خود، استفاده از وب سایت‌های فروش آنلاین است. استفاده از آن‌ها رایگان بوده و برای قرار دادن آگهی فروش، نیازی به پرداخت وجه نخواهد بود.

می‌توانید از انجمن‌ها نیز استفاده کنید. به انجمن‌های عمومی و یا تخصصی مراجعه کرده و آگهی خود را درج کنید. هر چند ممکن است آگهی شما توسط مدیر انجمن حذف شود، اما برخی فروم‌ها درباره این دسته از مطالب حساسیت به خرج نمی‌دهند.