تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب

این تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب شگفت‌آور هستند

آنوار فلوریک (Anuar Patjane Floriuk) با مجموعه تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب ، چشم‌اندازی خارق‌العاده از دریا و زیبایی‌های آن را پیش روی ما قرار می‌دهد.

چندین سال است که آنوار فلوریک با عکاسی از دنیای زیر آب موفق به دریافت جوایزی ارزنده در رقابت‌های مختلف شده است. چشم‌اندازی که او از اعماق دریا ارائه می‌دهد، سبب برانگیختن حس هیجان در مخاطبین می‌شود.

سال 2015، این هنرمند توانمند با عکسی به نام “Whale Whispers” که در ادامه ضمیمه شده است، برنده یکی از بزرگترین رقابت‌های عکاسی در دنیا شد و جایزه مسابقه عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی را از آن خود کرد. این تصویر که در سواحل جزیره “Roca Partida” در مکزیک ثبت شده است، یک وال گوژپشت و نوزادش را در محیط زیر آب نشان می‌دهد. این تصویر بعدها در رقابت دیگری با نام World Press Photo 2016 نیز شرکت داده شد و باعث شد آنوار فلوریک به عنوان یکی از موثرترین عکاسان دنیای زیر آب شناخته شود.

تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب

Whale Whispers

تصویر پیش رو، یک نقطه عطف در مجموعه کارهای این هنرمند با نام “Underwater Realm” محسوب می‌شود. هدف اصلی این پروژه، تمرکز روی موضوعات مرتبط با حفاظت و نگهداری از اقیانوس‌ها است. فلوریک در بیانه‌ مربوط به پروژه خود، در این زمینه صراحتا سخن گفته است:

با مجموعه‌های زیر آب، تلاش کردم توجه‌مان را به سمت زیبایی اقیانوس‌ها و حقیقتی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، جلب کنیم: ما به شکلی وحشیانه در حال ماهیگری بیش از حد در اقیانوس‌هایمان هستیم و تمرکز ما باید متوجه نحوه ماهیگیری و چیزی که از دریا می‌خوریم، باشد. ما یک جنگل را می‌بینیم و در صورتی که از بین برود، به آن اهمیت می‌دهیم چرا که درخت‌ها در مقابل چشمان همه هستند، اما وقتی ما زندگی زیر آب را از بین می‌بریم، آن را نمی‌بینیم. ما نمی‌بینیم که چگونه تورهای بزرگ از ماهی تن، صنعت میگو و شکار وال‌ها به دریا آسیب زده و زندگی آن را از بین می‌برند. ما با این محیط آشنا نیستیم چون چیزی را که از بین می‌بریم، نمی‌بینیم و این موضوع نیازمند تغییر سریع است تا همه‌چیز معکوس شود. با اشتراک‌گذاری زیبایی اقیانوس‌هایمان، احتمالا توجه به این محیط و قوی‌تر کردن ارتباط خود با دریا را آغاز خواهیم کرد.

تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب

اگرچه بیشتر کارهای فلوریک رنگی هستند، ولی اغلب تصاویر او از دنیای زیر آب، به صورت تک‌رنگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تلفیق رنگ‌های سیاه و سفید با محیطی بیگانه همچون زیر آب، سبب خلق تصاویری فوق‌العاده جذاب شده است.

او می‌گوید رنگ اغلب باعث حواس‌پرتی خودش به عنوان یک عکاس و همچنین مخاطبان می‌شود. وی طی گفتگویی با “My Modern Met” در سال 2015 گفت «زمانی که قصد عکاسی دارم و ذهن من روی «حالت تصویر» قرار می‌گیرد، من اغلب فرم‌ها، خطوط، ترکیب‌بندی و نور را می‌بینم، ولی بیشتر زمان‌ها، رنگ از من فرار می‌کند. من خلوص [رنگ‌های] سیاه و سفید را دوست دارم؛ من فهمیده‌ام که در بسیاری از موارد، رنگ چیزی جز حواس‌پرتی به عکس‌ها اضافه نمی‌کند. به عقیده من، رنگ فقط زمان اضافه شدن به یک ترکیب باید استفاده شود.»

تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب

هم‌اکنون تمام کارهای این هنرمند از طریق وب‌سایتی شخصی در دسترس کاربران است. علاقه‌مندان به بخش متفاوت کار او یعنی تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب نیز می‌توانند گالری عکسی که گردآوری کرده‌ایم را در ادامه تماشا کنند.

تصاویر سیاه و سفید از دنیای زیر آب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مرسی گجت.
    از اینا هر چند وقت یه بار بزار.
    راستی خیلی وقته از فضا مضا خبر نزاشتین

  2. واقعا شگفت اوره

  3. خدایی عکسای باحالین

  4. رنگی بود جالب تر و جذاب تر میشد
    درکل بد نبودن