هواوی

هواوی به خرید تکنولوژی های آمریکایی ادامه خواهد داد

استفاده از تکنولوژی های آمریکایی برای ادامه حیات هواوی ضروری است. اگرچه تحریم شرکت های چینی توسط دولت آمریکا روز به روز جدی‌تر می‌شود، اما هواوی سرسختانه تصمیم دارد با این موضوع مقابله کرد و با مقاومت در برابر تحریم‌ها، ارتباطش با شرکت های آمریکایی را حفظ کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت تجارت شرکت‌های چینی در ایالات متحده آمریکا روز به روز بدتر شده و شرکت‌هایی همچون هواوی از انجام معامله با شرکت‌های آمریکایی منع خواهند شد. اگرچه FCC نیز مشغول فراهم کردن مقدمات اجرای طرح تحریم شرکت‌های چینی است، اما هنوز دلیل انجام این کار به طور دقیق مشخص نشده است.

البته قرار نیست همه شرکت‌های چینی تحریم شوند. به عنوان نمونه تا امروز، تنها شرکت گوشی‌ساز چینی که از انجام معامله با شرکت‌های آمریکایی و فروش محصولات خود در این کشور منع شده است، زد تی ای محسوب می‌شود. زد تی ای بازار بسیار خوبی در آمریکا داشت و کاربران این کشور، علاقه بسیار خاصی نسبت به محصولات این برند نشان می‌دادند. اکنون تمامی نگاه‌ها به هواوی به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز چینی دوخته شده است تا بلکه زودتر تکلیف آینده فعالیت آن در سرتاسر آمریکا مشخص شود.

اصرار بر خرید تکنولوژی های آمریکایی

یکی از مدیران عامل هواوی در جریان مصاحبه اخیر خود گفت هواوی، یک دهه قبل یک سیستم کنترل صادرات کامل راه‌اندازی کرد که بسیار کاربردی بوده و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت بر روی اجرای تمامی قوانین و مقررات اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل تاکید خاصی دارد.

هواوی

اما هواوی به عقیده این مدیر عامل، یک شرکت فعال در سطح جهانی است و به همین دلیل باید بتواند از بهترین تکنولوژی‌‌ها استفاده کند. به همین دلیل همچنان به خرید تکنولوژی های آمریکایی همچون چیپ‌های ساخته شده به دست شرکت‌های واقع در این کشور ادامه خواهد داد. وی اعلام کرد بزرگترین گوشی‌ساز چینی در سال جاری قصد دارد 50 میلیون چیپ از کوالکام خریداری کند. به عقیده این مدیر، (با وجود اعلانات دولت آمریکا)، هواوی، کوالکام، اینتل، برادکام، اپل، سامسونگ، مایکروسافت و گوگل همیشه دوستانی خوبی با یکدیگر خواهند ماند، به این معنی که هیچ چیز نمی‌تواند مانع ارتباطشان شود!

هواوی امروز به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیا و همچنین سومین گوشی‌ساز پرفروش در سرتاسر جهان شناخته شده و یکی از دلایل علاقه کاربران به آن، تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های روز و اصرار بر تحقیق و توسعه بوده است. د این شرکت هر سال، نزدیک به 20 الی 30 درصد بودجه‌های تحقیقاتی صرف انجام تحقیقات مقدماتی می‌شوند.

هواوی از جمله گوشی‌سازانی است که در زمینه سخت افزاری به میزان زیادی مستقل عمل می‌کند. به عنوان نمونه، این شرکت جزو معدود گوشی‌سازانی است که از تراشه‌های سری کایرین اختصاصی خود در گوشی های هوشمندش بهره می‌برد، اما برای ساخت همیشه تراشه‌های موبایل نیز به همکاری با سایر شرکت‌ها و خریداری تکنولوژی های آمریکایی نیازمند خواهد بود. در صورت قطع همکاری آن با شرکت‌های واقع در آمریکا، ضربه بزرگی به این شرکت وارد شده و در تهیه برخی قطعات دچار مشکل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. میخره از روشون میسازه دیگه

  2. اینجوری پیش بره امریکا باید بیاد از هواوی بخره

  3. هوواوی آینده خوبی نداره