بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو ؛ یک تبلت ویندوزی 10 اینچی با قیمت 400 دلار

با بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو (Microsoft Surface Go) قصد داریم شما را با جدیدترین تبلت ویندوزی ردموندی‌ها آشنا کنیم. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و زمان عرضه این تبلت هیبریدی آشنا شوید.

مایکروسافت ساعاتی پیش تبلت ویندوزی مایکروسافت سرفیس گو را رسما معرفی کرد. این تبلت کوچکتر، قابل حمل‌تر و ارزان قیمت‌تر است. اما کمی هم از نظر قدرتی کمتر است و هنوز باید برای داشتن امکانات کامل لپ تاپی، پول اضافه‌تری از محصول را برای خرید قطعات جانبی آن پرداخت کنید. به عبارتی دیگر سرفیس گو جدید، پاسخی به نیازهای کاربرانی است که به دنبال خرید یک تبلت ویندوزی با قیمت کمتر از 400 دلار هستند. همین بهانه‌ی خوبیست تا ما به بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو بپردازیم.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

اولین نکته‌ای که در بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو به آن پی می‌بریم، نمایشگر کوچکتر آن نسبت به سرفیس پرو است. این محصول از یک نمایشگر 10 اینچی (به جای نمایشگر 12.3 اینچی مدل پرو) بهره می‌برد که می‌تواند احساسی شبیه به یک آیپد را به شما منتقل کند. همچنین به جای پردازنده‌های سری Core i اینتل، مایکروسافت از پردازنده‌های پنتیوم استفاده کرده است.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

این بدان معناست که سرفیس جدید می‌تواند بیشتر شبیه یک لپ تاپ مقرون به صرفه تا یک کامپیوتر کامل باشد. این می‌تواند کاهش محسوسی در بخش پردازش به همراه داشته باشد، اما برای کاربرانی که به دنبال وبگردی، پخش چند رسانه‌ای و یا استفاده از ابزارها و سرویس‌های آنلاین هستند، ممکن است تفاوتی در تجربه کاربری وجود نداشته باشد.

در نزدیک‌ترین مقایسه این دیوایس چیزی شبیه به سرفیس 3 است که به یک نمایشگر 10 اینچی و یک پردازنده Intel Atom مجهز بود و در سال 2015 عرضه شد. آن محصول،‌ مناسب محاسبات کمتر پیچیده است و آنقدر قدرتمند نیست که بتواند جای کامل رایانه شما را بگیرد. حال ما باید آزمایش‌های بیشتری بر روی مایکروسافت سرفیس گو انجام دهید تا تفاوت‌های بین این دو محصول را درک کنیم.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

طی یک تجربه شخصی که در بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو از این تبلت ویندوزی به دست آوردیم، این محصول با وزن حدود 520 گرمی احساس خوبی بین طراحی و عملکرد را ارائه خواهد کرد. بدنه‌ی کوچکتر اجازه می‌دهد آن را بدون مشکل در دست گرفته یا داخل یک کیف کوچک قرار دهید. بهترین قسمت تجربه کاربری سرفیس، یک پایه نگهدارنده عالی، بهترین کیبورد کاور در کلاس خود و بهترین پشتیبانی از قلم هوشمند است که می‌تواند آن را برتر از هر رقیب دیگری در این رنج قیمتی کند. در اینجا یک درگاه USB-C برای اتصال‌های مختلف وجود دارد. این لپ تاپ توسط یک درگاه USB-C نیز انرژی می‌گیرد یا توسط قسمت مغناطیسی قرار گرفته بر روی بدنه شارژ می‌شود.

مشخصات کلیدی مایکروسافت سرفیس گو

  • پردازنده Intel Penyium Gold 4415Y
  • نمایشگر 10 اینچی با وضوح 1800×1200 پیکسل
  • رم 4 یا 8 گیگابایتی
  • حافظه 64 گیگابایتی eMMC یا 128/256 گیگابایتی SSD
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت Windows Hello
  • دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار
  • درگاه USB-C، میکرت اس دی و هدفون
  • سیستم عامل ویندوز 10 اس ، نسخه هوم یا پرو

لوازم جانبی، همچنان به صورت جدا

خبر بدی برای شما داریم. در حالی که مایکروسافت ارائه کننده بهترین کیبورد کاور در این بخش از بازار است، اما شما همچنان نیاز دارید آن را به صورت جداگانه از خود دیوایس خریداری کنید. درست همانند کیبورد کاور نسخه‌های بزرگ‌تر سرفیس پرو، شما باید این صفحه کلید را به صورت جداگانه و با قیمت 99 دلار برای مدل مشکی یا 129 دلار برای نسخه آلکانتارا آن خریداری کنید. البته قیمت این کیبورد 30 دلار کمتر از کیبورد نسخه‌های سرفیس پرو است.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

قلم Surface Pen نیز 99 دلار قیمت دارد که دقیقا مشابه همان چیزی است که بر روی مدل سرفیس پرو استفاده می‌کنید. این بدان معناست که همراه یک قلم و کیبورد، شما می‌توانید صاحب یک تبلت هیبریدی شوید که جدا از مشخصات فنی متفاوت، با قیمت نزدیک به 50 درصد کمتر از مدل سرفیس پرو به فروش می‌رسد. در حالی که سرفیس پن مشابه آنچیزی است که سال گذشته معرفی شده بود، اما در اینجا یک نسخه کوچکتر از ماوس Mobile Mouse با قیمت 35 دلار در رنگ‌های مشابه با سرفیس پین یعنی قرمز، سفید، آبی و مشکی به عرضه درخواهد آمد.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

نیاز به یک سرفیس جدید

خانواده سرفیس مایکروسافت گام‌های انقلابی بزرگی را طی سالیان اخیر، از زمان عرضه نخستین نسخه سرفیس پرو تا سرفیس بوک (مجه به کارت گرافیک انویدیا)، نسخه اسلیم سرفیس لپ تاپ و حتی کامپیوتر all-in-one سرفیس استودیو دسکتاپ برداشته‌اند. اما خانواده سرفیس پرو تغییرات جزئی را طی این مدت داشته است. پردازنده‌ها به‌روز شده‌اند، حالا نسخه‌های LTE‌ در اختیار مشتریان قرار گرفته است و لوازم جانبی جذابی با جنس آلکانتارا عرضه شده‌اند. اما هیچ تغییر بزرگی به جز این‌ها در محصولات سرفیس پرو وجود نداشته است تا مشتریان را به سمت خرید آن‌ها ترغیب کنند.

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس گو

سرفیس گو مایکروسافت قرار است از 2 آگوست (11 مرداد ماه) در نسخه‌های Wi-Fi و LTE به فروش برسد. در ابتدا فروش این تبلت هیبریدی در ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا آغاز خواهد شد و سپس به دیگر کشورها نیز ورود پیدا می‌کند.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. رنگش ادمو جذب میکنه