قطار تندرو

یکی از خطوط قطار تندرو در ژاپن یک دقیقه سریع‌تر خواهد شد!

ژاپنی‌ها با راه‌اندازی خطوط قطار تندرو در کشور خود، تعریف جدیدی از حمل و نقل کارآمد ارائه داده‌اند. شرکت راه آهن شرق ژاپن اما به این بسنده نکرده و با صرف هزینه‌ی بسیار، برای افزایش بیش از پیش سرعت یکی از این خطوط خود به تکاپو افتاده است.

کمپانی JR East پروژه‌ی ساخت و ساز دو ساله‌ای را کلید زده است که پس از بهره‌برداری، زمان لازم برای پیمایش مسافت بین دو شهر یونو و اومیا با قطار تندرو را کوتاه‌تر خواهد کرد؛ البته تنها به میزان یک دقیقه!

مزایا و موانع اجرای پروژه در این خط قطار تندرو

شاید در نگاه اول صرف هزینه برای پروژه‌ای با این بازدهی اندک، منطقی به نظر نرسد؛ اما آن‌طور که پایگاه خبری Nikkei گزارش داده، اهمیت ماجرا در آن است که امکان حرکت قطارهای این کریدور با سرعت 130 کیلومتر در ساعت میسر خواهد شد، در حالی که سقف سرعت فعلی بین ایستگاه‌ها، تنها 110 کیلومتر در ساعت است. در حال حاضر هر قطار تندرو فاصله‌ی بین این دو شهر را در عرض 30 دقیقه طی می‌کند و به اعتقاد مسئولان ذی‌ربط، حتی کاهش یک دقیقه‌ای این زمان نیز موجب افزایش چشمگیر ظرفیت جابه‌جایی مسافر در دراز مدت خواهد شد.

قطار تندرو

البته شهروندان ساکن در محدوده‌ی این خط ریلی، از دیرباز نگران ارتعاش و صدای مزاحم ناشی از حرکت قطارها بوده‌اند و در واقع به همین دلیل، محدودیت سرعت فعلی در این کریدور اعمال شده است. سران کمپانی JR East حدود یک دهه با چنین مشکلی دست به گریبان بوده‌اند اما امیدوارند با نصب تعداد بیشتری پنل جذب کننده‌ی نویز، بتوانند صدای مزاحم را به حد کافی کاهش دهند تا برای افزایش سرعت قطارهای خود، دیگر مانعی نداشته باشند.

سیستم ریلی ژاپن همواره مایه غبطه‌ی جهانیان بوده است و به نظر می‌رسد با اجرای چنین پروژه‌هایی، این کشور همچنان به پیشتازی در حوزه حمل و نقل ریلی ادامه خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. ما دقدقعه هامون چیه مال اونا چیه

  2. ینی توی اون یک دیقه چیکار میخان بکنن ؟؟

  3. از ثانیه به ثانیه وقتشون استفاده بهینه میکنن خاک تو سر ایران

  4. ناموسا این ژاپنی ها هم خیلی دقیقن

  5. خودشونو گرفتن ؟؟؟یه دیقه چیه؟؟

  6. اونا چقدر رو تایمن که یک دیقه هم یک دیقه س واسشون

  7. قطار از تولیدات غرب است و استفاده از آن باید هرچه سریعتر متوقف شود .

    • ینی اینا چیه خدایا خلق کردی اینا چرا هیچی سرشون نمیشه

    • اقای احمد رضا تو فقط ادعا داری و حرفای پوچ میزنی که خودتم بهشون عمل نمیکنی!!
      میدونی چرا؟ چون اگر حرفت که میگه از تولیدات غرب استفاده نکنید برای خودتم درست بود و باورش داشتی
      گوشی دستت نمیگرفتی، تلویزیون نگاه نمیکردی،
      اینترنت استفاده نمیکردی، ماشین و یخچال فریزر استفاده نمیکردی چون هیج وسیله ایی تمام اجزاش و قطعاتش ایرانی نیس. حتی گوشی GLX . پردازندش چیه؟ حتما ایران پردازنده مخصوص خودشو ساخته برای این گوشی ها؟ خیر اونم قطعات رو از بقیه کشور ها میخره.
      دیگه بهتره دهنتو ببندی و ادای کرو لال هارو در بیاری. این طوری میتونی مفید تر باشی. تو چیزی نیس جز مایه ننگ کشور

      • خفه شو غرب زده مخالف دین اسلام . من تا عمر دارم از تولیدات داخلی کشور حمایت می کنم فک نمی کنم کار بدی می کنم . تو جوجه فوکول ها رو فقط به یه مشت بندین بخوابونم دهنت دیگه نمیای چرت بگی وطن فروش