شاخ های اینستاگرام

پلیس فتا از برخورد جدی با شاخ های اینستاگرام خبر داد

با شاخ های اینستاگرام برخورد قضایی می‌شود. پس از تهدید معاون دادستان کل مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام، رئیس پلیس فتای تهران اعلام کرد با دارندگان صفحه های پرمخاطب در این شبکه اجتماعی به طور جدی برخورد خواهد شد.

سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران از برخورد قضایی با شاخ های اینستاگرام یا همان دارندگان صفحه های پرمخاطب در اینستاگرام خبر داد. اخیرا مستندی با عنوان «بیراهه» از صدا و سیما در تلویزیون پخش شد که بازجویی چند کاربر جوان به اتهام داشتن صفحه های پرمخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نشان می‌داد. همزمان با پخش این مستند، تهدیدهای پلیس فتا و مقامات قضایی در مورد اینستاگرام و کاربران فعال در آن افزایش یافته است.

روند برخورد با شاخ های اینستاگرام

اخیرا معاون اول دادستان کل کشور از احتمال فیلترینگ اینستاگرام خبر داد و حالا رئیس پلیس فتای تهران نیز از برخورد جدی با شاخ های اینستاگرام می‌گوید. سرهنگ تورج کاظمی اعلام کرد بیش از 30 درصد پرونده های مربوط به شاخ های اینستاگرام که از سوی فتا ناجا گزارش می‌شود مربوط به شهر تهران است و تاکنون حدود یک سوم این پرونده‌ها به نتیجه رسیده و مسئول یا مدیر صفحه‌ی مذکور احضار و اقدامات لازم در مورد آن‌ها انجام شده است.

سرهنگ کاظمی در خصوص روند برخورد با دارندگان صفحه های پرمخاطب اینستاگرام اظهار کرد:

وقتی صفحات این افراد توسط فتا ناجا شناسایی می‌شوند، مدیران این صفحه‌ها در هر یک از استان‌ها که باشند به آن استان اعلام می‌شود، استان نیز با هماهنگی با مرجع قضایی و اخذ مجوزهای لازم، اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهد. در مواردی هم که از مسئولیت فتا خارج باشد، حتما با استفاده و همکاری پلیس امنیت اخلاقی موارد اعلام شده مورد بررسی قرار گرفته و با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود.

چندی پیش، محمد مصدق، معاون اول دادستان کل کشور نیز گفته بود فیترینگ اینستاگرام به دلیل دریافت شکایت‌های متعدد از کلاهبرداری برخی افراد تحت عنوان سلبریتی‌ها از مردم به بهانه‌ی جمع‌آوری کمک برای افراد بی بضاعت، در دستور کار قرار گرفته است. به گفته مصدق، این موضوع به صورت جدی توسط معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور بررسی و پیگیری می‌شود.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز با انتشار یک پیام توییتری به این موضوع واکنش نشان داد و گفت پیگیری برای فیلترینگ، طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی رسانه‌ها برای انحراف افکار عمومی از مطالبه‌گری شفاف‌سازی سوءاستفاده‌کنندگان ارزی اخیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. نحوه حرف زدن پلیس رو ببین!! شاخ اینستا؟ خجالت بکش اینطوری حرف میزنی کل خاندانت تو همین اینستاگرام هستن پس حرف مفت نزن

  2. یارانشونو قطع کنید وجدانا اینا 40 تومن براشون شوخیه

  3. حالا مثلا این شاخا رو بگیرن اوضاع مملکت درست میشه دیگ؟
    یعنی الان فقط مشکل این شاخان

  4. خسته نباشید سه ساله بعضیا هر غلطی دوس دارن تو اینستا جلوشو میگیرن کسی نیست چیزی بگه ولی تا دیدن مردم پولاشونو دیگه به کمیته امداد و این چیزا نمیدن و کیسشون خالی شد یادشون افتاد آره همچین چیزیم هست دیگه کاری ندارن این چند سال این برنامه ها چه تاثیری روی مردم گذاشته آدم شرمش میاد کامنت های زیر بعضی پستارو بخونه مردای میانسال که براحتی با عکس یه دختر گول میخورن و شمارشون رو میزارن واقعا چی شد به اینجا رسیدیم

  5. دوستان گلم از قدین گفتن هرچیزی که از آگاهی مردم بترسه و ظلماش لو بره باید اونو سرکوب کنن ، ایران امروز این حکایت رو داره . مثلا یه مشت گله گرگ به کوهستان حمله کردن در حالی که خودشون میدونن حکمرانی شون با کفر ماندگاره ولی با ظلم به زودی نابود میشه . تلگرام هم جرمشو تو یه بیت شعر خلاصه می کنم :
    گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند
    جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد
    مرسی

  6. کمی هم به فکر شاخ های واردکننده گوشی هم باشد

  7. شاخ ها مجازی را ول کنید بیاید برید بازارا درست کنید نمیشه هیچ غلطی کرد😠