نام اندروید 9

هواوی نام اندروید 9 را پیش از عرضه عمومی آن لو داد!

نام اندروید 9 که تا امروز تحت عنوان اندروید پی (Android P) شناخته می‌شود، به تازگی فاش شده است. بر اساس روال نام‌گذاری پیشین سیستم عامل‌های موبایل پلتفرم اندروید، انتظار داریم نام اندروید P نیز مربوط به یک دسر و در کل یک خوردنی خوشمزه باشد!

گوگل روال خاصی را برای نام‌گذاری سیستم عامل‌های پلتفرم موبایل خود در هر سال در نظر گرفته است، به طوری که همه آن‌ها یک شیرینی خوشمزه هستند. سیستم عامل اندروید 9 مدتی قبل در جریان کنفرانس Google I/O 2018 معرفی شد، اما هنوز نام آن مشخص نبوده و تنها چیزی که از آن می‌دانیم، اندروید P است. با توجه به حرف اول نام اندروید 9 ، تا امروز چه حدس‌هایی درباره اسم کامل آن زده‌اید؟

اگرچه قرار نبود تا ماه دیگر و زمانی که اولین گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 9 به صورت رسمی معرفی می‌شوند، نام دقیق آن را متوجه شویم، اما به تازگی نام اندروید 9 به لطف برخی اسناد منتشر شده توسط شرکت هواوی لو رفته است. این شرکت در جواب به سوال یکی از کاربران پیرامون انتشار یا عدم انتشار آپدیت اندروید 8 اوریو برای هواوی پی 9 لایت مینی، این اسم را لو داد.

نام اندروید 9 به صورت کامل

هواوی در پاسخ به این کاربر، لیست آپدیت‌هایی که در سال جاری برای گوشی نام برده منتشر خواهند شد را ذکر کرد. درون آن نام اندروید پیستاشیو (Android Pistachio) نیز دیده می‌شود! پس نام اندروید 9 دیگر یک شیرینی نبوده و گوگل این مرتبه به سراغ یکی از اصلی‌ترین اعضای خشکبار (پسته) رفته است. پیشتر نیز شایعاتی مبنی بر این که P در اسم اندروید 9 به Pistachio اشاره دارد شنیده بودیم.

نام اندروید 9

البته طبق یکی از گزارش‌های بلومبرگ، نام اندروید 9 طولانی‌تر بوده و با عنوان Android Pistachio Ice Cream شناخته خواهد شد. امیدواریم گوگل با حذف قسمت دوم، به همان اندروید Pistachio بسنده کند.