گوشی هواوی Nova 3 با تراشه کایرین 970 در فروشگاه VMALL ظاهر شد

گوشی هواوی Nova 3 به تازگی در فروشگاه رسمی این شرکت ظاهر شده است. یکی از تعجب‌آورترین نکات درباره گوشی هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3)، قدرت گرفتن آن از کایرین 970 است، تراشه‌ای که دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده و تا امروز فقط بر روی پرچمداران هواوی قرار گرفته است.

محصولات سری Nova همیشه در صدر میان‌رده‌های بازار قرار گرفته و مشخصات فنی نزدیک به پرچمداران را به کاربران ارائه کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این فاصله، این مرتبه با هواوی نوا 3 به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. اصلی‌ترین معیار ما برای قرار دادن یک گوشی در دسته‌بندی پرچمداران، تراشه به کار رفته در آن است و بر اساس اخبار جدید، هواوی Nova 3 از تراشه پرچمدار کایرین 970 قدرت خواهد گرفت.

پیش از این نیز شایعات زیادی به متفاوت بودن مشخصات فنی هواوی Nova 3 در مقایسه با محصولات پیشین این سری اشاره داشتند، اما به تازگی و به لطف قرارگیری این گوشی در فروشگاه VMALL هواوی شاهد تایید شدن مشخصات فنی گوشی هستیم. هواوی نوا 3 با در نظر گرفتن تمامی مشخصات فنی و قابلیت‌های آن، با پرچمداران سری Mate و P در یک رده قرار نمی‌گیرد، اما با توجه به داشتن چیپست کایرین 970 هم‌رده پرچمداران برند آنر قرار خواهد گرفت.

 

هواوی Nova 3

ویژگی‌های هواوی نوا 3

در مقایسه با تراشه میان‌رده کایرین 659 به کار رفته در مدل‌های پیشین سری نوا، استفاده از کایرین 970 را باید یک پیشرفت بسیار بزرگ دانست، مخصوصا این که تراشه نام برده دارای واحد پردازش شبکه عصبی و قابلیت‌های هوش مصنوعی بوده و با قرارگیری در هر گوشی، مجموعه‌ای بی‌نظیر از ویژگی‌های خارق‌العاده را به آن اضافه خواهد کرد.

کایرین 970 تا امروز در گوشی های هواوی میت 10، میت 10 پرو، میت 10 پورشه دیزاین، میت آر اس پورشه دیزاین، آنر 10، آنر وی 10، گوشی گیمینگ آنر پلی، هواوی پی 20 و پی 20 پرو به کار رفته است. به این لیست که به طور کامل شامل نام پرچمداران بزرگترین گوشی‌ساز چینی است، باید نام مدل میان‌رده هواوی Nova 3 را نیز اضافه کنیم.

به عنوان دیگر مشخصات فنی لو رفته از هواوی Nova 3 باید به نمایشگر غول‌پیکر 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، دوربین دوگانه اصلی دارای سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 24 مگاپیکسلی و مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین سلفی دارای سنسورهای 24 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی و مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و در نهایت باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. چهار گزینه رنگ هواوی نوا 3 آبی، طلایی، مشکی و ارغوانی خواهند بود.

تصاویر هواوی Nova 3