گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

6 قابلیت جذاب که انتظار داریم در گلکسی S10‌ سامسونگ ببینیم

سامسونگ گلکسی S10‌ و S10 پلاس سال 2019 معرفی می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی 6 قابلیت مهمی خواهیم پرداخت که می‌توانند گوشی های سری Galaxy S10 سامسونگ را به محصولاتی جذاب تبدیل کنند.

فروش گلکسی اس 9 خیلی خوب نبوده است. به منظور تکرار نشدن این فروش ضعیف، گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ نیازمند به روزرسانی‌های بزرگی هستند. ما در این مقاله به بررسی 6 قابلیت جذاب می‌پردازیم که انتظار داریم آن‌ها را در گلکسی S10‌ و S10 پلاس سامسونگ ببینیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت‌های یکسان در دو مدل گلکسی S10‌

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

اندازه نمایشگر و باتری تنها تفاوت‌های بین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نیست. مدل بزرگ‌تر از دوربین دوگانه پشتی بهره می‌برد، در حالی که مدل اصلی به یک دوربین تک لنزی پشتی تجهیز شده است. همچنین این گوشی با یک رم 6 گیگابایتی، از 2 گیگابایت ظرفیت بیشتر در قسمت رم خود نسبت به برادر کوچکترش بهره می‌برد.

سامسونگ باید این استراتژی را در خانواده گلکسی S10‌ خود تغییر دهد و هر دو مدل را با قابلیت‌های یکسانی روانه‌ی بازار کند. تنها تفاوت بین این دو مدل باید اندازه نمایشگر و باتری آن‌ها باشد؛ درست همانند گوشی های خانواده پیکسل گوگل. در گوشی های سری گلکسی اس 9 کسانی که علاقه‌مند به در اختیار داشتن تجربه عکاسی بهتر بودند باید مدل پلاس را انتخاب کنند. در غیر این صورت می‌توانید مدل اصلی اس 9 را تهیه کنید.

اشتراک گذاری مجموعه‌ای از قابلیت‌های یکسان می‌تواند اختلاف قیمتی بین دو مدل گلکسی S10‌ را نیز کاهش دهد. در حال حاضر گلکسی اس 9 پلاس 120 دلار بزرگ‌تر از برادر کوچکتر خودش است که بی‌شک مبلغ کمی نیست؛‌ به خصوص اگر شما علاقه‌ی چندانی به دوربین دوگانه نداشته و فقط به خاطر ظرفیت رم و نمایشگر بزرگتر آن را انتخاب کرده‌اید.

تشخیص چهره سه بعدی

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

خانواده گلکسی اس 9 از یک قابلیت تشخیص چهره نرم افزاری بهره‌مند هستند که می‌تواند تنها با نگاه کردن به دوربین سلفی گوشی کار کند. این قابلیت خوب کار می‌:ند، اما به اندازه‌ی اسکنر اثر انگشت ایمن نیست. سامسونگ باید یک گام فراتر گذاشته و گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خود را به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز کند که از نور مادون رمز برای ساخت یک نقشه‌ی عمقی از چهره‌ی شما استفاده می‌کند. با این حال این شرکت نباید همانند اپل که اسکنر اثر انگشت را از آیفون ایکس حذف کرد، اقدام به حذف این اسکنر کند.

این فناوری هم اکنون در دسترس است. گوشی های شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن و اوپو فایند ایکس به این فناوری تجهیز شده‌اند و انتظار می‌رود گوشی های بالارده اندرویدی بیشتری را نیز در آینده به این لیست اضافه کنیم. پس چه دلیلی دارد سامسونگ نخواهد از آن بهره‌مند شود؟ تشخیص چهره سه بعدی حتی قابلیت AR Emoji سامسونگ را نیز بهبود می‌بخشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا اموجی‌های متحرکت از چهره‌ی خود بسازند. هرچند این قابلیت جذاب است، اما تا رسیدن به مرز ایده آل فاصله‌ی زیادی دارد.

سخت افزار سیستم تشخیص چهره سه بعدی می‌تواند جزئیات بیشتری از چهره‌ی شما را به ثبت برساند و از AR Emoji سامسونگ رقیبی قدرتمند برای Animoji اپل بسازد.

اسکنر اثر انگشت درون صفحه

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

هرچند شایعات ادعا می‌کردند خانواده اس 9 به اسکنر اثر انگشت درون صفحه تجهیز می‌شوند، اما در عمل چنین چیزی واقعی نبود. این فناوری در آن زمان آماده‌ی دسترسی نبود و سامسونگ تصمیم گرفت تا از اسکنر اثر انگشت بر روی بدنه استفاده کند.

اما ما امسال چندین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت درون صفحه را نظیر ویوو نکس و شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن دیده‌ایم و امیدواریم که شاهد حضور آن در گوشی های سال 2019 سامسونگ نیز باشیم. این فناوری به شما اجازه می‌دهد تا با قرار دادن انگشتان دستتان بر روی قسمت خاصی از نمایشگر، اقدام به قفل گشایی صفحه کنید. این فناوری می‌تواند خانواده گلکسی S10‌ را مدرن‌تر و جذاب‌تر کند و کمک شایانی به فروش هر چه بیشتر آن‌ها کند.

ما بر این باوریم که چنین فناوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. رسانه The Bell در گزارشی عنوان کرده است که سامسونگ اسکنر عنبیه چشم را برای استفاده از اسکنر اثر انگشت درون صفحه از گوشی های سری گلکسی S10‌ خود حذف خواهد کرد. این می‌تواند نخستین دیوایس سامسونگ مجهز به چنین فناوری باشد؛ گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد گلکسی نوت 9 که تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود، به یک اسکنر اثر انگشت معمولی بر روی بدنه مجهز خواهد بود.

عمر باتری بهتر

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

عمر باتری گلکسی اس 9 عالی نیست. در آزمایش‌های ما مدل پلاس این گوشی تنها 3 ساعت به طور مستمر می‌تواند به فیلمبرداری بپردازد. سامسونگ باید این مشکل را با قرار دادن یک باتری با ظرفیت بزرگ‌تر در گوشی های خانواده اس 10 برطرف کند.

گلکسی اس 9 از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و اس 9 پلاس نیز از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است. این می‌تواند در مقایسه با رقبا کمتر باشد. در حال حاضر گوشی هواوی پی 20 پرو از یک باتری عظیم‌الجثه 4000 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است، در حالی که اندازه دیوایس از گلکسی اس 9 پلاس نیز کوچکتر است. البته سامسونگ همراه نوت 7 تلاش کرد از یک باتری بزرگ استفاده کند که به فاجعه تبدیل شد. اما آن پرونده بسته شده و از آن زمان ماه‌ها می‌گذرد. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس می‌توانند از باتری‌هایی 10 درصد بزرگ‌تر از نسل پیشین خود بهره‌مند شوند تا بتوانند شکاف میان عمر باتری گوشی های سامسونگ با رقبا را پر کنند.

یک طراحی جدید

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با تغییراتی حداقلی، بسیار شبیه به نسل پیشین خودشان هستند. بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها جای جدید اسکنر اثر انگشت است که حالا به زیر دوربین آمده است. گرچه این محصولات زیبا هستند، اما ظاهر آن‌ها کمی قدیمی شده و سامسونگ نیازمند استفاده از یک سبک طراحی جدید است.

با این حال ما انتظار نداریم، یا بهتر است بگوییم دوست نداریم تغییرات زیادی بر روی قاب جلویی گوشی‌ها اعمال شود. سامسونگ از نمایشگر خمیده‌ی جذاب با حاشیه‌های حداقلی بر روی قاب جلویی گوشی های اس 9 استفاده کرده است. این درست است که نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بیشتر می‌تواند جذاب باشد، اما ما همانند بسیاری از کاربران علاقه‌ای به استفاده از یک قسمت ناچ در بالای نمایشگر گوشی نداریم.

ما می‌خواهیم یک طراحی کاملا متفاوت در قاب پشتی را ببینیم. یک مثال خوب هواوی میت 10 است که یکی از زیباترین گوشی‌ها از نظر من است. این محصول از یک قاب پشتی ساده با لبه‌های خمیده بهره می‌برد و نوارهایی به صورت عمودی اطراف دوربین گوشی را پوشانده‌اند.

برند سامسونگ همیشه به قدر کافی قدرتمند بوده است که نیازی به طراحی‌های پر ریسک برای جذب مخاطب نداشته باشد. اما حالا آن‌ها ممکن است همراه گوشی های سری گلکسی اس 10 دست به طراحی پر ریسکی بزنند تا فروش کم گلکسی اس 9 جبران شود.

جک هدفون

گلکسی S9 و قابلیت‌های بیشتر در گلکسی S10‌ سامسونگ

سامسونگ به همراه برخی از شرکت‌های سازنده، بر خلاف اپل هنوز از جک هدفون بر روی گوشی های خود استفاده می‌کنند. ما امیدواریم این رویه در خانواده گلکسی S10‌ نیز تغییر نکند.

یک جک هدفون هنوز هم عنصری مهم برای بسیاری از مردم است. به طور مثال خود بنده شخصا گوشی که فاقد آن باشد را خریداری نمی‌کنم. البته شما می‌توانید از هدفون های بلوتوثی یا مجهز به خروجی USB-C نیز برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، اما این ایده آل من نیست. هدفون های بلوتوثی همیشه همان کیفیت صوتی مشابه با هدفون های سیمی را ارائه نمی‌کنند و هدفون های USB-C نیز زمانی که گوشی‌تان در حال شارژ باشد، قابل استفاده نخواهند بود؛ مگر آنکه بخواهید یک دانگل برای استفاده همزمان از هر دو آن‌ها خریداری کنید.

این‌ها فقط 6 مورد از چیزهایی بود که ما علاقه‌مند به ملاقات با آن‌ها در گوشی های خانواده Galaxy S10 سامسونگ هستیم، اما موارد مختلف دیگری نیز وجود دارد. به طول مثال اسپیکرهای دوگانه جلویی می‌تواند تجربه صوتی بهتری را به ارمغان بیاورد. گوگل پیکسل 2 ایکس ال علیرغم حاشیه‌های باریک در بالا و پایین نمایشگر، چنین قابلیتی را ارائه می‌کند؛ پس شدنی است.

قیمت پایین‌تر نیز می‌تواند جذاب باشد و ما امیدوار به این اتفاق هستیم. اما متاسفانه سامسونگ هر ساله، قیمت پرچمدارهای جدیدش را نسبت به گذشته افزایش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. فقط GLX . بهترین خلق بشریت تا به امروز

  2. اینم مث اس 9 آخرش گند میزنه

  3. سه بعدی خیلی چرته

  4. طراحی جدید واقعا باید طاحیش عوض شه