کامیون خودران T-Log

اینراید کامیون خودران T-log را با ظاهری آینده‌نگرانه معرفی کرد

شرکت اینراید از کامیون خودران T-log با ظاهری مفهومی و البته آینده‌نگرانه پرده برداشت. این کامیون فاقد کابین راننده بوده و از پلتفرم Drive AI انویدیا قدرت می‌گیرد.

کمپانی حمل و نقل سوییسی Einride که با کامیون خودران T-Pod -خودرویی که مشابه یک فریزر بزرگ متحرک است- شناخته می‌شود، با یک وسیله نقلیه جدید بازگشته است. کامیون خودران سطح 4 این شرکت، T-log نام دارد و اصلا شبیه سایر کامیون‌هایی نیست که تا به امروز دیده‌اید. علت این موضوع نیز روشن است: در T-log نمی‌توان کابین راننده را پیدا کرد. در واقع این خودرو ظاهری مشابه T-Pod دارد، اما بدون فریزر غول‌پیکر.

کنترل از راه دور کامیون خودران T-log امکان‌پذیر است

کامیون خودران T-log از پلتفرم Drive AI انویدیا قدرت گرفته و درلحظه به داده‌های ترافیکی دسترسی دارد تا برای رسیدن به مقصد بتوان مسیرهای خلوت‌تر را انتخاب کرد. این سیستم با بهینه کردن مصرف انرژی به خودرو اجازه می‌دهد 120 مایل را تنها با تکیه بر باتری‌ها بپیماید. در شرایطی که نیاز به مداخله انسانی باشد، یک اپراتور قادر است از مایل‌ها دورتر و تنها از طریق اینترنت، کامیون را کنترل کند.

به گفته اینراید، حذف کابین راننده به معنی افزایش ظرفیت بارگیری T-log (شانزده تن) و کاهش هزینه‌های ساخت در مقایسه با کامیون‌های هم‌اندازه است. این یعنی هزینه‌های عملیاتی نیز به خاطر عدم نیاز به استخدام راننده کاهش پیدا می‌کند. در حالی برخی کمپانی‌ها چنین چیزی را یک ویژگی مثبت تلقی می‌کنند، ما یقین داریم رانندگان کامیون‌ها از آن استقبال نخواهند کرد. Einride امیدوار است از اواخر سال جاری میلادی کامیون‌های آن در خیابان‌های آمریکا و اروپا به صورت عمومی تردد کنند. اگر همه چیز درست پیش رود، T-Pod و T-log پیش از سال 2019 وارد بزرگراه‌ها خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. اینده نگری چ ربطی داره به این

  2. امیدوارم فقط وارد بازار ایران نشه ..هیشکی جنبه این چیزا رو نداره همینجوریشم از بیکاری داریم جون میدیم

  3. پیشرفت بیش از حد تکنولوژی و استفاده از این چیزا ادم رو بیشتر به سمت فلج ذهنی سوق میده

  4. سوخت این از چی تامین میشه؟

  5. شبیه ماشین کنترلیاس …یجوریه اصا انگار توی جی تی آی

  6. اسباب بازی ساختن

  7. بیکار شدن میلیونها نفر رو در پی خواهد داشت عصر روبات ها

  8. با قابلیت هوش مصنوعی ….دیگ چرا کنترل از راه دور آخه