قدرت سیگنال وای فای

نحوه مشاهده دقیق قدرت سیگنال وای فای در ویندوز

اگرچه تکنولوژی‌های بی‌سیم طی چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند‌، اما هنوز با محدودیت‌هایی رو به رو هستند، به همین دلیل مشاهده دقیق قدرت سیگنال وای فای در ویندوز اهمیت زیادی پیدا می‌کند. باید بتوان در ویندوز قدرت سیگنال وای فای را مشاهده کرد و در صورت نیاز، محل قرارگیری یا اکسس پوینت را تغییر داد.

یکی از مشکلات رایجی که کاربران حین استفاده از اتصال‌های بی‌سیم به جای سیم‌دار به منظور دسترسی به شبکه اینترنت با آن مواجه می‌شوند، ضعیف بودن قدرت سیگنال دریافتی است. در زمانی که به مودم به وسیله کابل شبکه وصل می‌شوید، حتی اگر طول کابل چندین متر نیز باشد، تاثیر زیادی در اتصالتان به اینترنت به وجود نخواهد آمد، اما قدرت سیگنال وای فای که با نزدیک و یا دور شدن از اکسس پوینت کم و زیاد می‌شود، با کیفیت دسترسی شما به اینترنت رابطه مستقیم دارد.

در ویندوز می‌توان درون قسمت تسکبار، بر روی آیکون شبکه کلیک و سپس شبکه‌های وای فای موجود را به همراه قدرت سیگنال مخابره‌ای آن‌ها مشاهده کرد. کنار هر شبکه بی‌سیم، سه خط به همراه یک نقطه به منظور تحلیل قدرت سیگنال وای فای نمایش داده می‌شود. اما چند خط محدود، معیاری دقیق برای ارزیابی محسوب نمی‌شود. خوشبختانه به روش دیگری می‌توان قدرت سیگنال وای فای را با دقت بیشتری متوجه شد.

دیدن قدرت سیگنال وای فای در ویندوز

ابتدا از متصل بودن لپ تاپ یا دسکتاپ به شبکه وای فای مورد نظر که در پی ارزیابی قدرت سیگنال دریافتی از آن توسط سیستم کامپیوتری‌تان هستید مطمئن شوید. کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار داده و بعد از باز شدن منوی ران، عبارت cmd را درونش به منظور باز کردن کنسول متنی ویندوز تایپ کنید و سپس کلید اینتر را بزنید.

قدرت سیگنال وای فای

درون cmd، کد “netsh wlan show interface” را وارد کرده و سپس اینتر را بزنید.

cmd ویندوز

با این کار، گستره‌ای از اطلاعات مختلف پیرامون شبکه وای فای مورد نظر به شما ارائه خواهد شد. به عنوان نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به SSID، نوع رادیو، حالت اتصال و مخصوصا قدرت سیگنال وای فای اشاره کرد.

قدرت سیگنال وای فای

به دنبال فیلد Signal بگردید. کنار آن، عددی به صورت درصد بین 0 تا 100 نمایش داده شده که نشان‌دهنده قدرت سیگنال شبکه بی‌سیم است. اگر این درصد راضی‌کننده نیست، باید به دنبال راهی به منظور تقویت قدرت سیگنال وای فای باشید.

مهمترین قدمی که باید به این منظور بردارید، نزدیک شدن فیزیکی به اکسس پوینت (مودم بی‌سیم مورد استفاده) است. همچنین باید سدهای میان راه و بین اکسس پوینت و سیستم کامپیوتری را از بین برده و یا به حداقل رساند، چرا که دیوارهای بتنی و یا دیگر انواع سطوح ضخیم حائل میان دریافت‌کننده و ارسال‌کننده امواج، سبب اخلال در کار می‌شوند.

اگر قادر به نزدیک شدن به اکسس پوینت نیستید، باید از یک وای فای اکستندر استفاده کنید. این دستگاه‌ها کمک می‌کنند قدرت سیگنال وای فای را در مناطقی از منزل که وضعیت در آن‌ها نامناسب است تقویت کنید. اگر این کار نیز کمکی نکرد، باید مودم بی‌سیم خود را تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. به چ کاری میاد واسه اندروید چجوری میشه چک کرد

  2. واقعا ممنون خیلی کاربردی بود این مقاله لطفا در مورد تاثیر سیگنال های مودم ها بر روی سلامتی افراد خانواده هم یه ملطب بزارید خسته شدم از بس به بابام گفتم که تاثیر زیادی نداره