لپ تاپ های مک بوک پرو

اپل سری جدید لپ تاپ های مک بوک پرو را با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل معرفی کرد

اپل سری جدید لپ تاپ های مک بوک پرو را در دو مدل 13 و 15 اینچی معرفی کرد. نسل جدید MacBook Pro با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل و چندین قابلیت تازه به‌روز شده‌اند.

مک بوک های جدید شرکت اپل به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌های اینتل، قدرت پردازشی بسیار بالاتری در مقایسه با نسل قبلی داشته و با حافظه رم بالاتر و قابلیت‌هایی مخصوص افراد حرفه‌ای به فروش می‌رسند.

لپ تاپ های مک بوک پرو

معرفی این محصولات جدید را با مدل 13 اینچی آغاز می‌کنیم. MacBook Pro 13 به پردازنده‌های چهار هسته‌ای و نسل هشتمی “Kaby Lake-R” اینتل با پشتیبانی از “Hyper-Threading” مجهز شده تا در کنار دو هسته بیشتر برای پردازنده‌های Core i5 یا Core i7، قدرت دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در واقع اپل می‌گوید قدرت مک بوک پرو 13 جدید، دو برابر نسل قبلی این لپ تاپ با پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل است.

اپل می‌گوید فرکانس پردازنده‌های Core i5 در حالت پایه، 2.3 گیگاهرتز است که این میزان در حالت “Turbo Boost” به 3.8 گیگاهرتز افزایش پیدا خواهد کرد. مدل‌های Core i7 نیز با کلاک پایه 2.7 گیگاهرتز و کلاک 4.5 گیگاهرتز در حالت بوست به همراه کارت گرافیک مجتمع Iris Plus 655 با 128 مگابایت eDRAM (دو برابر بیشتر از نسل قبلی) توسعه پیدا کرده‌اند. علاوه بر این، حالا سفارش این لپ تاپ با حداکثر 2 ترابایت هارد جامد PCIe NVMe امکان‌پذیر است. این در حالی‌ست که حافظه رم، همانند گذشته به حداکثر 16 گیگابایت (از نوع LPDDR3-2133) محدود خواهد بود.

لپ تاپ های مک بوک پرو

مک بوک پرو 15 اینچی با قدرت پردازشی بالاتر و قابلیت‌های بیشتری همراه شده است تا بیش از پیش توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این لپ تاپ نیز به نسل هشتم پردازنده‌های سری Core شرکت اینتل مجهز شده است، با این تفاوت که حالا می‌توان آن را همراه با پردازنده‌های قدرتمند Core i9 خریداری کرد؛ بله، این موضوع حقیقت دارد و اپل در حال عرضه لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i9 اینتل است. از مشخصه‌های اصلی این پردازنده قدرتمند می‌توان به 6 هسته پردازشی، 12 رشته، کلاک پایه 2.9 گیگاهرتز و کلاک 4.8 گیگاهرتز در حالت بوست اشاره کرد.

در مورد مدل مجهز به Core i7، اپل دو نسخه مختلف را در اختیار کاربران قرار خواهد داد: یکی با کلاک 2.2 تا 4.1 گیگاهرتز و دیگری با کلاک 2.6 تا 4.3 گیگاهرتز. اهالی کوپرتینو مدعی افزایش 70 درصدی قدرت پردازشی این لپ تاپ در مقایسه با نسل قبلی شده‌اند. اپل سرانجام به کاربران اجازه می‌دهد مک بوک پرو 15 اینچی را با حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4-2400 و 4 ترابایت هارد جامد PCIe NVMe خریداری کنند. از میان دو کارت گرافیک مجزای Radeon Pro 555X و Radeon Pro 560X با 4 گیگابایت حافظه GDDR5 نیز می‌توان یکی را به دلخواه انتخاب کرد.

لپ تاپ های مک بوک پرو

در کنار سخت افزار جدید، سازندگان از تراشه Apple T2 Chip -که همراه با آی مک ها معرفی شده بود- نیز در این محصولات استفاده خواهند کرد. این چیپ یک لایه امنیتی اضافی را برای دستگاه به ارمغان آورده و پشتیبانی از دستور صوتی “Hey Siri” را به آن اضافه می‌کند.

نمایشگرهای رتینا در سری جدید لپ تاپ های مک بوک پرو نیز ارتقا یافته‌اند؛ اپل تکنولوژی “True Tone” را به منظور «تجربه تماشای طبیعی‌تر» اضافه کرده است. به علاوه، این پنل‌ها هم‌چنان از فضای رنگ گسترده P3 و حداکثر روشنایی 500 نیت پشتیبانی می‌کنند.

لپ تاپ های مک بوک پرو

همراه با سری جدید لپ تاپ های مک بوک پرو ، اپل کاوری چرمی را در سه رنگ قهوه‌ای (Saddle Brown)، آبی (Midnight Blue) و مشکی برای محصولات خود نظر گرفته است. علاوه بر این، eGPU یا واحد پردازش گرافیکی اکسترنال، دیگر وسیله جانبی (اگر بتوان آن را وسیله جانبی خواند) بسیار جذاب برای لپ تاپ های جدید اپل است. کانکتورهای تاندربولت 3 در مک بوک پرو های 13 و 15 اینچی از دو نمایشگر با وضوح 5K پشتیبانی خواهند کرد.

لپ تاپ های مک بوک پرو

این وسیله جذاب به کارت گرافیک Radeon Pro 580 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 مجهز شده است تا مک بوک پرو به اندازه کامپیوترهای رومیزی قوی باشد. این کارت گرافیک در یک محفظه کوچک و غیر قابل ارتقا که توسط “Blackmagic” طراحی شده است، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های قابل توجه این محصول خوش‌ساخت می‌توان به 4 پورت USB 3.0، پورت HDMI 2.0 و پشتیبانی از مانیتورهای 5K از طریق استاندارد Thunderbolt 3 اشاره کرد.

قیمت لپ تاپ های مک بوک پرو

اگرچه همواره کاربران از امکانات تازه استقبال می‌کنند، ولی قیمت بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. مدل پایه مک بوک پرو 13 با پردازنده Core i5، با قیمت 1799 دلار به دست کاربران می‌رسد و برای مدل مجهز به پردازنده Core i7 باید 300 دلار بیشتر پرداخت کرد.

مک بوک پرو 15 اینچی با قیمت پایه 2399 دلار برای مدل Core i7 به فروش می‌رسد و علاقه‌مندان به خرید مدل مجهز به پردازنده Core i9 باید مبلغ بسیار بالای 2799 دلار را پرداخت کنند. اضافه کردن یک کارت گرافیک Radeon Pro 560X نیز 100 دلار به صورت حساب شما خواهد افزود. مثل همیشه، این قیمت‌ها بسیار بالا هستند، اما باز هم با استقبال علاقه‌مندان به محصولات سری MacBook Pro رو به رو خواهند شد.