گوگل کروم Canary

آخرین بیلد گوگل کروم Canary بازطراحی بزرگی را ارائه می‌کند

بیلد جدید مرورگر گوگل کروم Canary منتشر شد. این آپدیت شامل طراحی جدید مرورگر Google Chrome مبتنی بر زبان طراحی Material Theme می‌شود.

کمپانی گوگل در آخرین بیلد مرورگر گوگل کروم Canary از یک طراحی تازه پرده برداشته است. این طراحی مبتنی بر Material Theme گوگل به وجود آمده است که مشابه آنچه در نسخه‌های آزمایشی اندروید پی و آخرین نسخه Gmail دسکتاپ دیده‌ایم است. بیلد جدید کورم کاناری از رابط کاربری تازه‌ای بهره می‌برد که شامل یک نوار زبانه بازطراحی شده، باکس‌های نمایش دهنده‌ی نام سایت‌ها با لبه‌های گرد و یک جای جدید برای دکمه‌ی پروفایل می‌شود.

زبانه‌های جدید گوگل کروم Canary

این نوار زبانه جدید بزرگ‌ترین تغییری است که در آخرین بیلد مرورگر گوگل کروم Canary می‌توان یافت. یک زبانه تک حالا با ظاهری که کمتر آن را از پس زمینه جدا می‌کند، شکل متفاوتی به خود گرفته است. شما زمانی که بیش از یک زبانه را باز کنید می‌توانید شکلی متفاوت بین زبانه‌ها را مشاهده کنید. زبانه‌ها حالا بیشتر گرد شده‌اند،‌ اگرچه چیزی شبیه به آنچیزی هستند که در آخرین بیلدهای فایرفاکس می‌توان یافت. پس سرانجام باید با شکل متوازی‌الاضلاع که از روزهای اولیه همراه مرورگر گوگل کروم خداحافظی کنیم.

گوگل کروم Canary

در زیر نوار زبانه یک باکس جدید قرار دارد که از گوشه‌های گردی برخوردار است. وقتی شروع به تایپ کنید، به جای یک باکس کشویی، شما یک پنجره‌ی شناور را از باکس دریافت خواهید کرد. در نهایت دکمه‌ی پروفایل که تنها یک نام پروفایل در بالای سمت راست پنجره مرورگر بود، حالا در آخرین بیلد گوگل کروم کاناری بعد از باکس اصلی قرار گرفته و تصویری از پروفایل کاربر را نیز به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر این طراحی را تنها می‌توان در بیلد کاناری یافت و هنوز به بلوغ کامل نرسیده است. این بیلد تنها برای به نمایش گذاشتن تغییرات آینده‌ی مرورگر اصلی کروم و مورد استفاده‌ی توسعه دهندگان طراحی شده است. اگر شما می‌خواهید از نزدیک با این تغییرات را مشاهده کنید می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به دانلود گوگل کروم Canary کنید. این مرورگر به صورت جداگانه از کروم اصلی و به صورت آزمایشی در کنار آن قابل استفاده خواهد بود. به یاد داشته باشید که این مرورگر آزمایشی بوده و چندان قابل اعتماد نیست و نمی‌تواند مناسب استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران باشد.