کیبورد مک بوک پرو جدید

اپل از یک مانع سیلیکونی در کیبورد مک بوک پرو جدید استفاده کرده است

بعد از انتشار گزارش‌های بسیار در مورد کیبورد لپ تاپ های اپل، حالا در کیبورد مک بوک پرو جدید از یک پوشش مخصوص استفاده شده است تا مشکلات لپ تاپ های نسل قبلی برطرف شود. این پوشش تا چه اندازه می‌تواند کارآمد باشد؟

هفته گذشته، نسل جدید مک بوک پرو اپل با قدرت پردازشی بسیار بالاتر در مقایسه با نسل قبلی پیش روی کاربران قرار گرفت. در شرایطی که وب‌سایت‌های مختلف مشغول بررسی این محصولات جدید و قابلیت‌های تازه آنها هستند، گروه iFixit، مثل همیشه نگاهی به زیر قاب این لپ تاپ ها داشته و از یک تغییر مهم خبر داده است.

استفاده از یک مانع سیلیکونی در کیبورد مک بوک پرو جدید

اگرچه این گروه گزارش کامل کالبدشکافی لپ تاپ های جدید اپل را منتشر نکرده است، اما می‌گوید در ساختار کیبوردها تغییری به مراتب بزرگ وجود دارد. طی ماه‌های گذشته، کاربران از عملکرد کیبوردهای “butterfly switch” ناراضی بوده و از حساسیت بالای آنها در برابر گرد و غبار صحبت کرده بودند. از طرفی، اپل هم ضمن اشاره به استفاده دوباره از این مکانیسم، از اعمال تغییراتی برای کاهش سر و صدا سخن گفته بود.

مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط iFixit، اپل از مانعی سیلیکونی برای کیبورد مک بوک پرو جدید استفاده کرده است تا علاوه بر کاهش صدا، گرد و غبار روی عملکرد صحیح سوییچ‌ها تاثیر نگذارند. با توجه به طرح دعوی علیه اپل بابت اشکال در کیبورد لپ تاپ های نسل قبلی و همچنین برنامه رسمی اهالی کوپرتینو برای تعمیر رایگان کیبوردهای معیوب، اپل بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار دارد. به هر صورت، زمان مشخص می‌کند که ایده استفاده از مانع سیلیکونی، مشکلات را رفع خواهد کرد یا نه.