گوشی هوشمند رویایی

ویژگی های مهمی که یک گوشی هوشمند رویایی می‌تواند داشته باشد

علی‌رغم وجود موبایل های فوق‌العاده، هیچ‌کدام از آنها را نمی‌توان یک گوشی هوشمند رویایی در نظر گرفت. همین موضوع سبب شد تا ما با ترکیب بهترین قابلیت‌های پرچمداران امروزی، یک گوشی هوشمند متفاوت بسازیم!

من قصد خرید یک موبایل جدید دارم و می‌دانم برای آن باید هزینه زیادی بپردازم. اگرچه محصولات متنوعی در بازار وجود دارند، اما با خرید هرکدام از آنها، احتمالا از برخی ویژگی‌ها محروم خواهم شد. به عنوان مثال، من طراحی هواوی میت 10 پرو را می‌پسندم، اما از رابط کاربری EMUI متنفرم! وان پلاس 6 رابط کاربری فوق‌العاده‌ای دارد، اما به هیچ‌وجه با ناچ یا عدم مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار موافق نیستم. در واقع اهمیتی ندارد که به کدام گوشی نگاه می‌کنید چرا که تمام آنها در یک زمینه عقب بوده و رقبا بهتر عمل می‌کنند.

این موضوع باعث طرح یک سوال شد: در صورت ترکیب ویژگی‌ها و مشخصه‌های اصلی این محصولات، یک گوشی هوشمند رویایی چگونه خواهد بود؟

ویژگی‌های یک گوشی هوشمند رویایی

صفحه نمایش؛ ال جی وی 30

گوشی هوشمند رویایی

گوشی هوشمند رویایی احتمالا به نمایشگر ال جی V30 مجهز خواهد شد؛ پنلی 6.0 اینچی با وضوح +QHD و نسبت 18:9. نمایشگر این گوشی رنگ‌هایی پرطراوت و کنتراست عالی داشته و مطالعه محتوا حتی زیر نور مستقیم خورشید را هم امکان‌پذیر می‌کند. در رابطه با دلیل عدم انتخاب نمایشگر گوشی های سامسونگ، من تمایلی به استفاده از صفحه نمایشی با لبه‌های آزاردهنده ندارم.

اندازه نمایشگر V30 متناسب با نیاز من (و البته بسیاری از کاربران) بوده و خوشبختانه فاقد ناچ یا بریدگی بالای صفحه است. به علاوه، در ساخت آن از فناوری OLED استفاده شده که از نظر من، بهتر از LCD است چرا که در کنار نمایش مشکی‌های عمیق، انرژی کمتری هم مصرف می‌کند.

دوربین؛ هواوی پی 20 پرو

گوشی هوشمند رویایی

سیستم دوربین سه گانه در هواوی P20 پرو فوق‌العاده است. این سیستم از یک سنسور 40 مگاپیکسلی برای ثبت رنگ‌های غنی، یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم برای ثبت جزئیات اضافی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو که از آن می‌توان برای زوم و فاصله کانونی اضافی استفاده کرد، تشکیل شده است. این سیستم، زوم سه مرحله‌ای اپتیکال را امکان‌پذیر کرده و اولین دوربین گوشی موبایل در دنیا با توانایی زوم پنج مرحله‌ای هیبریدی محسوب می‌شود. دوربین هواوی پی 20 پرو از تشخیص صحنه هم پشتیبانی می‌کند که معنای آن، تنظیم خودکار دوربین برای ایجاد تصایور بهتر است.

هرچند، اصلی‌ترین دلیل من برای انتخاب دوربین این گوشی، توانایی بالای آن در عکاسی در محیط‌های کم‌نور است. بسیاری از پرچمداران در محیط‌های پرنور قادر به ثبت تصاویری فوق‌العاده هستند، ولی اغلب آنها در عکاسی شب با چالش‌های متعددی رو به رو می‌شوند. در این زمینه، پی 20 پرو دستگاهی تمام‌عیار نیست، اما از رقبای خود بهتر عمل می‌کند.

عملکرد و حافظه داخلی؛ وان پلاس 6

گوشی هوشمند رویایی

زمانی که صحبت از عملکرد در میان باشد، من بهترین را می‌خواهم؛ به همین جهت، وان پلاس 6 با تراشه اسنپدراگون 845 و 8 گیگابایت حافظه رم انتخاب من است. هرچند، برخی از پرچمداران امروزی نیز با همین پیکربندی به فروش می‌رسند.

برای ذخیره محتوا، انتخاب من برای یک گوشی هوشمند رویایی حافظه 128 گیگابایتی است. البته من از وجود برخی از گوشی های با حافظه‌های 256 ی 512 گیگابایتی باخبرم، ولی آنها واقعا بیشتر از نیاز من هستند. جدای از این، دستگاهی که من به دنبال آن هستم، از حافظه کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم نرم افزاری؛ OxygenOS

گوشی هوشمند رویایی

این انتخاب ساده‌ای بود؛ اکسیژن او اس که توسط شرکت وان پلاس توسعه داده شده، از دیدگاه من بهترین رابط کاربری است. OxygenOS مشابه اندروید خام است، اما قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. ژست‌های حرکتی که به شما اجازه می‌دهد هنگام خاموش بودن صفحه حروف مختلفی مثل O ،V ،W ،S و M را به منظور باز کردن اپلیکیشنی خاص ترسیم کنید، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن است. ابزار Shlef که در هوم اسکرین بوده و علاوه بر نمایش آب و هوا، اضافه کردن یادداشت و دسترسی سریع به بخش‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند، دیگر ویژگی جذاب این رابط کاربری است.

از دیگر قابلیت‌های OxygenOS می‌توان به App locker که اطلاعات حساس شما را در برابر چشمان کنجکاو محفوظ نگه می‌دارد، حالت Gaming که به منظور غیر فعال کردن موارد آزاردهنده هنگام انجام بازی‌ها طراحی شده است و همین‌طور اپلیکیشن های Parallel که با ایجاد نسخه کلون از یک اپلیکیشن مثل فیسبوک یا توییتر، استفاده هم‌زمان از دو اکانت روی یک دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند، اشاره کرد.

باتری؛ هواوی پی 20 پرو

گوشی هوشمند رویایی

در مورد ظرفیت باتری، هواوی پی 20 پرو را با باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌توان یک پیشرو در این زمینه در نظر گرفت. در مقایسه، گلکسی اس 9 پلاس با اندازه تقریبا برابر با پرچمدار هواوی، به یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این موضوع در مورد وان پلاس 6 با باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی هم صدق می‌کند.

باتری هواوی پی 20 پرو برای دو روز استفاده معمول و شش یا هفت ساعت استفاده پی در پی با نمایشگر روشن، مناسب است. از آنجایی که ما در مورد یک گوشی هوشمند رویایی صحبت می‌کنیم، شاید برخی گوشی Blackview P10000 Pro با باتری 11 هزار میلی‌آمپر ساعتی را پیشنهاد کنند. بدون شک شارژدهی 7 روزه این موبایل با یک بار شارژ، فوق‌العاده است، اما باید قیمت را هم در نظر گرفت. به علاوه، این گوشی که به نمایشگری 6 اینچی مجهز شده، 293 گرم وزن و بیشتر از 14 میلی‌متر ضخامت دارد. این در حالی‌ست که یک باتری 4 هزار میلی‌آمپری ضمن ارائه ظرفیت مناسب برای یک موبایل 6 اینچی، به‌کارگیری آن در دستگاهی با ضخامت کمتر از 8 میلی‌متر را هم امکان‌پذیر می‌کند. در آخر، گوشی هوشمند رویای من از فناوری شارژ سریع Dash Charge وان پلاس نیز بهره خواهد برد.

دیگر ویژگی‌ها؛ پیکسل 2 ایکس ال، اچ تی سی یو +12 و …

گوشی هوشمند رویایی

حالا زمان آن رسیده تا برخی قابلیت‌های جانبی را به این موبایل اضافه کنیم. نخستین چیز، تکنولوژی Edge Sense در گوشی +HTC U12 است که تنها با فشردن لبه‌های دستگاه، به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن های مختلف را اجرا کنند. مورد بعدی، اسپیکر استریو در گوگل پیکسل 2 ایکس ال و البته چیپ Quad DAC ال جی جی 7 تینکیو است. به علاوه، گوشی هوشمند رویایی من حتما باید جک هدفون هم داشته باشد.

در کنار این موارد، احتمالا اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گزینه‌های مناسبی باشند. سیستم شارژ وایرلس یا سیستم تشخیص چهره 3D اهمیت زیادی برای من ندارند، به همین جهت ترجیح می‌دهم آنها را در عوض قیمت پایین‌تر حذف کنم.

طراحی؛ هواوی میت 10 پرو

گوشی هوشمند رویایی

هواوی میت 10 پرو (با رنگ قهوه‌ای) یکی از زیباترین تلفن های هوشمند امروزی است. اگرچه سازندگان از نمایشگری کم‌حاشیه و کشیده بهره برده‌اند، اما نقطه قوت این گوشی در طراحی را باید در بخش پشتی جستجو کرد. زیر دوربین‌ها از نواری افقی استفاده شده است که به دستگاه شخصیت می‌بخشد. در واقع، این یک المان ساده است که شکل ظاهری دستگاه را بهتر کرده و آن را قابل شناسایی می‌کند.

شاید اگر بخواهیم ویژگی‌های گوشی هوشمند رویایی خود را در هواوی میت 10 پرو پیاده کنیم، سازندگان مجبور به حذف اسکنر اثر انگشت پشتی و تعبیه آن در صفحه نمایش، استفاده از نواری بلندتر روی پنل پشتی و تغییر طراحی بخش جلویی (به خاطر استفاده از اسپیکرهای استریو) می‌شدند. با این همه، هواوی میت 10 پرو هم‌چنان ظاهر بسیار زیبایی دارد.

گوشی هوشمند رویایی شما چه ویژگی‌های دارد؟

گوشی هوشمند رویایی

ما ویژگی‌هایی که اسمارت فون مطلوب ما می‌تواند داشته باشد را بیان کردیم. با توجه به رقابت موجود برای ارائه موبایل بهتر، واقعا ممکن است روزی دستگاهی با همین قابلیت‌ها به فروش رسد. اما آیا موبایل رویایی شما هم چنین ویژگی‌هایی دارد؟ به عقیده شما، بهترین تلفن هوشمند چه قابلیت‌هایی باید داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. راستی قلم نت 8 رو هم باید اضافه کرد

  2. تمام موارد بالا که گفته شد بعلاوه
    شخصیت اپل و
    باریکی و مود های موتورلا
    و کیبورد کشویی بلکبری.
    بجای طراحی میت 10 هم طراحی ایفون x با ترکیب خلاقیت ویوو نکس

  3. به نظر من از همه لحاظ مثل:
    دوربین
    باتری
    صفحه نمایش
    سرعت
    تاچ
    سنسور اثر انگشت
    زیبایی
    کیفیت
    مچ شدن گوشی با دست
    و….
    را گوشی آینده سونی که xz3 نام دارد داره چون احتمالا بی نظیر هست

  4. من xperia xz2 رو با در نظر گرفتن مجموع فاکتور های یک گوشی انتخاب میکنم

  5. من اگر باشم سونی رو انتخاب میکنم
    دوربین فوق العاده باتری قوی سنسور اثرانگشت سریع
    ضد آب و گرد و غبار کیفیت صفحه بسیار عالی
    قوی ترین پردازنده ها
    رابط کاربری سریع و روان
    قابلیت های خاص دوربین
    کیفیت بدنه ی مناسب و محکم
    طراحی شیک و با دوام
    واقعا هرچیزی بخوای سونی داره

  6. دوربین دوگانه xz2 premium در شب عملکرد بهتری داره یا هوآوی؟؟؟

  7. واقعا عالی بود منم با همش موافقم جزء رابط کاربری وان پلاس و ZenUi ایسوس رو خیلی بیشتر دوست وارم

  8. خوب شد مقاله از خودتون نبود وگرنه می نوشتید گزینه 1- اپل باشه.2- سامسونگ باشه و …

  9. با نهایت احترام به دوستان بیشتر موارد رو با شما موافقم اما تو فناوری شارژ سریع من سوپر شارژ هواوی رو با خاطر سریع بودن و تاییدیه معتبر جهانی و تو صفحه نمایش سامسونگ رو قبول دارم