گلکسی نوت 9

اخبار جدیدی درباره اسکنر اثر انگشت گلکسی S10 سامسونگ منتشر شد

بر اساس جدیدترین اخبار، اسکنر اثر انگشت گلکسی S10 زیر نمایشگر آن قرار خواهد گرفت. سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) تنها گوشی هوشمند 2019 مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر نبوده و برخی محصولات سری A این شرکت نیز به تکنولوژی مشابهی مجهز خواهند شد.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را می‌توان به ماژول دوربین دوگانه در اولین روزهای مشاهده آن در گوشی های هوشمند تشبیه کرد. در ابتدا، از دیدن دو دوربین در کنار هم درون گوشی های هوشمند شگفت‌زده می‌شدیم، اما بر اساس نتایج بررسی گوشی های هوشمند سال 2018 از تمامی ابعاد، بالای 50 درصد محصولات معرفی شده در سال جاری تا امروز دارای چنین دوربینی هستند! به شیوه‌ای مشابه، استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز به زودی متداول خواهد شد.

نوع اسکنر اثر انگشت گلکسی S10

سامسونگ تصمیم گرفته اسکنر اثر انگشت گلکسی S10 را از این نوع قرار بدهد. این تنها محصول مجهز به اسکنر انگشت زیر نمایشگر نبوده و خوشبختانه میان‌رده‌های سری A سال آینده نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. کاربر Ice Universe این مرتبه بعد از تایید نوع اسکنر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10، شایعه به کار رفتن این تکنولوژی در گوشی گلکسی نوت 9 را رد کرد.

اسکنر اثر انگشت گلکسی S10

گفته می‌شود سامسونگ امسال روال کاملا متفاوتی را در پیش گرفته و در ابتدای سال جدید، به جای دو گوشی، سه مدل معرفی خواهد کرد که به ترتیب دارای نمایشگر 5.8 اینچی، 6.1 اینچی و 6.4 اینچی بوده و تنها دو مدل آخر دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند. تا امروز چند شرکت همچون سیناپتیکس فناوری لازم به منظور قرار دادن اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی را معرفی کرده است، اما سامسونگ از راهکار کوالکام به این منظور بهره خواهد برد. این شرکت فناوری نام برده را در نیمه سال 2017 معرفی کرد، اما به کار بردن آن در محصولات تجاری تا مدتی قبل بسیار چالش برانگیز بود.

بر اساس شایعات، مدل سوم گلکسی اس 10 که هنوز نمی‌توان درباره پسوند آن (پلاس یا پرو) اظهار نظر کرد، نمایشگری بزرگتر از گلکسی نوت 8 و نوت 9 داشته و به لطف مجهز شدن به دوربین سه گانه، گوشی هواوی پی 20 پرو را به مبارزه دعوت خواهد کرد.

اما رییس بخش موبایل سامسونگ اظهار نظر متفاوتی داشته است. وی استفاده از اسکنر اثر انگشت نوری در گلکسی اس 10 را رد و اعلام کرد به خاطر آماده نبودن این فناوری در مقایسه با کیفیت مد نظر سامسونگ، استفاده از آن به تاخیر خواهد افتاد. وی اعلام کرد این شرکت کره‌ای اگر می‌خواست، قادر بود چنین فناوری را دو سال پیش در محصولات خود به کار ببرد، اما کیفیت و سرعت عمل اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هنوز به حدی نیست که بزرگترین شرکت گوشی‌ساز دنیا توقع دارد.