سقوط آیفون

مراقب سقوط آیفون های احتمالی از آسمان باشید!

بهتر است از این به بعد حین راه رفتن در محیط‌های بیرون از خانه کلاه محافظ به سر گذاشته و یا خیلی با احتیاط و با توجه به آسمان راه بروید، چرا که احتمال سقوط آیفون از آسمان و برخورد آن با شما وجود دارد! طی هفته‌های اخیر، دو حادثه عجیب سقوط گوشی های آیفون گزارش شده است.

طی دو حادثه جداگانه که در هفته‌های اخیر رخ داده‌اند، شاهد سقوط دو گوشی آیفون از آسمان بوده‌ایم. در یک مورد، یک دستگاه از ارتفاع 300 متری و در دیگری از ارتفاع 130 متری به زمین افتاده است. واضح است اگر طی این دو سقوط آیفون ، دستگاه با کسی برخورد می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد. شدت جاذبه بدون شک از یک گوشی آیفون، پاره اجری سنگین و پرقدرت می‌سازد!

نکته جالب اینجاست که هر دو گوشی با وجود سقوط کردن از ارتفاع‌هایی باورنکردنی جان سالم به در برده‌اند که به طور غیر مستقیم، یک تبلیغ برای اپل و جان سختی محصولات آن محسوب می‌شود. در حادثه اول، کنسل یلدریم (Cansel Yildirim) به همراه دوست خود، در اورلاندو سوار بر یک تاب چرخان بزرگ شد و سپس برای ثبت خاطره و فیلم برداری، گوشی هوشمندش را از جیب بیرون آورد. سقوط آیفون 7 پلاس وی از ارتفاع 130 متری و حین اوج گرفتن تاب در حالی اتفاق افتاد که خبری از قاب محافظ برای حفاظت از دستگاه نبود.

ویدیوی شاهکار سقوط آیفون 7 پلاس

همه چیز به صورت خیلی اتفاقی، کاملا حساب شده انجام شد! گوشی رو به سمت تاب چرخان، با سرعت شروع به چرخش به دور خود کرد و تا رسیدن به زمین، ویدیویی رنگارنگ را به ثبت رساند.

سقوط ایفون

از آن جالبتر، بعد از سقوط آیفون 7 پلاس، دستگاه رو به سمت صفحه نمایش به زمین افتاد، در حالی که دوربینش رو به سمت تاب قرار داشت و همچنان مشغول فیلم برداری بود! درون ویدیو می‌توان به خوبی مشاهده کرد تاب چرخان چقدر از زمان فاصله گرفته است.

حادثه دوم البته در محیطی اتفاق افتاد که احتمال حضور مردم در آن و در ادامه احتمال برخورد گوشی با افراد بعد از سقوط کمتر بود. سارویندر نیبرهاوس (Sarvinder Naberhaus) که هوس پرواز به سرش زده بود، با استفاده از یک هواپیمای قدیمی به خواسته خود رسید. در حالی که خلبان هواپیما، ارتفاع را به حدود 450 متر از زمین رسانده بود، سارویندر تصمیم گرفت با فیلم برداری به وسیله گوشی خود، این خاطره را جاودانه کند.

متاسفانه وی قدرت باد را دست کم گرفت. او مدعی است بعد از بیرون آوردن دستش از پنجره، باد در دم گوشی را از دستش ربود و سقوط آیفون را رقم زد. این حادثه سبب شد تجربه پرواز وی خیلی زود تمام شود. آن‌ها به زمین بازگشته و تلاش کردند به کمک اپلیکیشن Find My iPhone گوشی آیفون سارویندر را پیدا کنند، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. او از گوشی فرد دیگر استفاده کرد و به شماره همراه خود زنگ زد. در حالی که ناامید در میان چمنزار به دنبال آیفون خود بود، در همان لحظه صدای زنگ گوشیش را شنید.

فیلم برداری از صحنه‌های خاطره‌انگیز چیزی نیست که بتوان آن را ناپسند خطاب کرد، اما این کار وقتی موجب پدید آمدن خطراتی برای خود و دیگران می‌شود، شدیدا ممنوع است. تاکنون گزارش‌های زیادی از افراد سوار بر پاراگلایدر و یا دیگر انواع وسایل پروازی به ثبت رسیده که حین تلاش برای فیلم برداری با گوشی، آن را از دست داده‌اند. این پروازها در مکان‌های خارج از شهر صورت می‌گیرد، اما خطر فیلم برداری حین سوار شدن بر دستگاه‌های شهربازی، به خاطر مجاورت با دیگر انسان‌ها، بسیار بیشتر است. اگر بعد از سقوط آیفون فرد اول در اورلاندو، گوشی به سر فردی برخورد می‌کرد، به احتمال زیاد آن نفر جانش را از دست می‌داد.