ویژگی های گلکسی S10

مروری بر ویژگی های گلکسی S10 و S10 پلاس سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (+Samsung Galaxy S10) اولین پرچمداران این شرکت در سال 2019 محسوب شده و تا چند ماه دیگر معرفی خواهند شد. در این مطلب قصد داریم با توجه به شایعات و اخبار منتشر شده تا امروز، مروری بر ویژگی های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس سامسونگ داشته باشیم.

همانطور که اپل گوشی شماره 10 خود را با طراحی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد معرفی کرد، قرار است چنین اتفاقی برای شماره 10 سری S سامسونگ نیز رخ بدهد. انگار همین دیروز بود که خبر انتشار گوشی سامسونگ گلکسی S را شنیدیم و حالا باید به زودی منتظر رونمایی سامسونگ گلکسی اس 10 باشیم. از آنجایی که قرار است این گوشی به ویژگی های منحصربه‌فردی مجهز شود، در این مطلب تصمیم گرفتیم پیش از معرفی، ویژگی های گلکسی S10 و همچنین دو مدل دیگر عرضه شده تحت خانواده S10 را بررسی کنیم.

بله همانطور که خواندید، برخلاف تمامی پرچمداران سری S در سال‌های اخیر، امسال این گوشی در سه مدل عرضه خواهد شد. البته خبری از مدل مینی نیست و مدل سوم، احتمالا با پسوند پرو و مجهز به قابلیت‌های فوق‌العاده معرفی خواهد شد. هنوز درباره نام‌گذاری محصولات جدید این سری شک و تردید داریم. ابتدا به صورت کلی مرور بر ویژگی‌های سه مدل خواهیم انداخت:

نسخه اقتصادی گلکسی اس 10 با اسم رمز Beyond 0

  • نمایشگر عادی با اندازه 5.8 اینچ
  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در لبه کناری بدنه
  • دوربین اصلی عادی (تک سنسور)
  • دوربین سلفی عادی

گلکسی اس 10 با اسم رمز Beyond 1

  • نمایشگر منحنی (Infinity Display) با اندازه 6.1 اینچ
  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته زیر نمایشگر
  • دوربین اصلی دوگانه
  • دوربین سلفی عادی

گلکسی اس 10 پلاس با اسم رمز Beyond 2

  • نمایشگر منحنی (Infinity Display) با اندازه 6.4 اینچ
  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته زیر نمایشگر
  • دوربین اصلی سه گانه
  • دوربین سلفی دوگانه

طراحی گلسی اس 10

ویژگی های گلکسی S10

سبک جدید طراحی گلکسی اس 8 و گلکسی 8 پلاس به قدری زیبا، نوآورانه و خاص بود که مطمئن هستیم سامسونگ حداقل یک نسل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. به این ترتیب یکی از ویژگی های گلکسی S10 داشتن بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و مجهز شدن به پنل Infinity Display با کناره‌های منحنی است.

انتظار داشتیم طراحی بدون حاشیه گلکسی اس 9 در مقایسه با گلکسی اس 8 پیشرفت چشمگیری داشته باشد، اما در نهایت میزان کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آن کمتر از یک درصد بود.

نباید فراموش کرد گلکسی اس 9، یکی از کم حاشیه‌ترین گوشی های هوشمند کنونی محسوب شده و دارای نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بی‌نظیری است. هر پیشرفتی نسبت به این طراحی، فوق‌العاده خواهد بود. نمایشگر Infinity Display از کناره‌ها به میزان زیادی کشیده شده است، به همین دلیل کاهش حاشیه از بالا و پایین نمایشگر اتفاق خواهد افتاد. یکی دیگر از ویژگی های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس، پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 است.

ویژگی های گلکسی S10

اسکنر اثر انگشت

بدون شک هر سه مدل خانواده گلکسی S10 دارای اسکنر اثر انگشت خواهند بود، اما نحوه پیاده‌سازی آن در دو مدل کاملا متفاوت است. در مدل پایه که قرار است با همان نام گلکسی اس 10 شناخته شود، این اسکنر همانند نمونه آن در گوشی های سونی، در کنار دستگاه و درون کلید پاور قرار خواهد گرفت. فراموش نکنید این مدل فاقد صفحه نمایش منحنی سامسونگ بوده و در کناره‌های نمایشگرش، انحنایی وجود ندارد.

بر اساس جدیدترین شایعات، اسکنر اثر انگشت گلکسی S10 و گلکسی S10 سامسونگ از نوع التراسونیک بوده و زیر صفحه نمایش گوشی به کار خواهد رفت. البته مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ عقیده دارد این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده است، اما شش ماه، زمان کمی برای پرورش دادن آن به میزانی رضایت‌بخش نیست.

صفحه نمایش

ارزان‌ترین مدل دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی فاقد انحنا خواهد بود. اگر مدل سوم به دوربین سه گانه مجهز شده و در پی آن قیمت گوشی بالا برود، سامسونگ برای افزایش گستره کاربرانی که قادر به خرید یکی از مدل‌های پرچمداران جدیدش هستند، رزولوشن مدل پایه را به فول اچ‌دی پلاس کاهش خواهد داد. نسبت ابعاد تصویر 18:9 بوده نوع پنل سوپر AMOLED است.

ویژگی های گلکسی S10

اما ویژگی های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس مجهز به صفحه نمایش 6.1 اینچی و 6.4 اینچی، داشتن یک پنل منحنی است. رزولوشن آن‌ها همچنان کیو اچ‌دی پلاس باقی خواهد ماند، اما می‌توان قابلیت‌هایی همچون افزایش میزان روشنایی را برایشان متصور شد تا تفاوتی مهم با دو نسل پیشین داشته باشند.

البته، نباید از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر چشم‌پوشی کرد که به خودی خود، ویژگی منحصربه‌فردی تلقی شده و سبب تمایز صفحه نمایش‌های پرچمداران سال جاری از محصولات سری S سال 2017 و 2018 می‌شود.

سخت افزار

اگزینوس

همانند روال همیشگی، گوشی های سری S جدید نیز به تراشه‌های مختلفی مجهز خواهند شد. محصولات عرضه شده در بازارهای چین، آمریکا و ژاپن از جدیدترین تراشه بالارده کوالکام قدرت گرفته و دستگاه‌های عرضه شده در سایر نقاط دنیا به جدیدترین تراشه بالارده اگزینوس مجهز می‌شوند.

چیپست بعدی کوالکام اسنپدراگون 855 بوده و بر اساس بنچمارک‌های رویت شده از آن، پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با اسنپدراگون 845 داشته است. این تراشه حتی نسبت به تراشه A11 اپل که مغز متفکر جدیدترین آیفون ها و آیپدها به شمار می‌رود نیز عملکردی بهتری دارد. اسنپدراگون 855 توانسته در بخش پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 3033 و 10992 را کسب کند.

اسنپدراگون 855

در آن سو با اگزینوس 9820 رو به رو هستیم که به نسخه‌های عرضه شده در دیگر نقاط جهان قدرت می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود پردازشگر گرافیکی این تراشه ساخت سامسونگ نبوده و این شرکت از پردازشگر Mali G76 در تراشه موبایل پرچمدار جدیدش استفاده کند.

در بخش حافظه می‌توان 4 گیگابایت رم را برای نسخه اقتصادی پرچمدار سری S امسال متصور شد. دو مدل دیگر، بدون شک به حداقل 6 گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند. احتمال وجود 8 گیگابایت رم نیز بسیار زیاد است.

شایعات زیادی مبنی بر عرضه یک نسخه مجهز به 512 گیگابایت حافظه داخلی برای گلکسی نوت 9 شنیده می‌شود. با توجه به این موضوع، احتمال وجود چنین نسخه‌ای برای گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس افزایش پیدا می‌کند.

دوربین

همانطور که از مدل اقتصادی انتظار می‌رود، دارای دوربین عادی مجهز به یک سنسور خواهد بود. مدل دوم مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی دارای دوربین دوگانه است، دوربینی که برای نخستین مرتبه در پرچمدار سری نوت سال گذشته به کار رفت و در مدل پلاس سری S امسال نیز تکرار شد، به همین دلیل قابلیت جدیدی محسوب نمی‌شود. اما یکی از ویژگی های گلکسی S10 پلاس داشتن دوربین سه گانه محسوب می‌شود.

گلکسی اس 10

دوربین دوگانه مدل میانی، همانند دو مدل کنونی از یک سنسور عادی در کنار یک سنسور تله فوتو تشکیل خواهد شد. دوربین سه گانه گلکسی اس 10 پلاس، برخلاف دوربین هواوی پی 20 پرو که از یک سنسور عادی، تله فوتو و سیاه و سفید تشکیل شده است، از یک سنسور عادی، تله فوتو و سوپر واید تشکیل خواهد شد.

در دنیای دوربین‌های چندگانه، استفاده از سنسور سوپر واید تا امروز محدود به پرچمداران ال جی بوده است، اما به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم دارد به شیوه‌ای متفاوت، به این انحصار پایان بدهد. به لطف وجود سه دوربین حداکثر میزان بزرگنمایی به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. دوربین تله فوتو برای عکاسی پرتره و دوربین سوپر واید برای عکس گرفتن از مناظر طبیعی کاربرد دارد.

سایر ویژگی های گلکسی S10

از آنجایی که مدل پایه دارای نمایشگری 5.8 اینچی است، نمی‌توان آن را مینی خطاب کرد، به همین دلیل از آن با عنوان نسخه اقتصادی یاد می‌کنیم. پرچمداران سامسونگ در سال‌های اخیر به اندازه‌ای گران قیمت شده‌اند که باید از گوشی دارای قیمتی بین 600 الی 650 دلار به عنوان اقتصادی یاد کنیم!

این قیمت برای نسخه پایه مجهز به 128 گیگابایت ظرفیت داخلی گلکسی اس 10 دارای نمایشگر 6.1 اینچی، بین 750 الی 800 دلار است. قیمت کف نسخه سوم 850 دلار بوده و برای نسخه مجهز به 256 گیگابایت و یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، مرز هزار دلار را رد خواهد کرد.

هنوز درباره زمان عرضه گوشی ها نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد، اما طبق سنت قدیمی، یکی از نمایشگاه‌های CES 2019 و یا MWC 2019 میزبان آن‌ها خواهد بود. سامسونگ فقط به خاطر مشکل پدید آمده به منظور تست باتری گلکسی اس 8، معرفی آن را به تعویق انداخت، وگرنه پرچمداران سری S را همیشه در یکی از این دو رویداد معرفی می‌کند. این نمایشگاه‌ها به ترتیب در دی ماه و اسفند ماه سال جاری برگزار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یه سال دیگه یه عده میگن هواوی از رو سامسونگ اسکی رفت و سه گانه زد:|

  2. اقا هنوز 8 ماه مانده تا رونمایی از الان خیلی زوده بخوایم نظر بدیم واسه s10 و s10 پلاس

  3. یکم از قیمتشم بگو که بدونیم چندسال آب و غذا نخوریم تا بتونیم یه دست دومشو بخریم

  4. اینم مثل اس ۹ هاش گند میزنه برا فروش با این همه نقصی ک داره

  5. اگه مردم بیدار بشن ایشالا ، بازم پیشرفت و آزادی و ارتباط با دنیا میاد تو ایران دلار و ارز اینا میشه دوربر سه هزار تومن همه مردم می تونن بخرن ولی مردم تو خواب باشن و بازم ظلم ببینن دلار تا اخر سال میشه ۱۵ هزار تومن . اونوقت ماست خوردن آرزوی جوانان ما میشه ..