گلدان رباتیک

این گلدان رباتیک می‌تواند نور خورشید را تعقیب کند!

مهندسان چینی یک گلدان رباتیک را خلق کرده‌اند که به چند جفت پا مجهز است و می‌تواند به معنای واقعی کلمه، نور خورشید را در طول روز دنبال کند تا انرژی لازم برای رشد و نمو گیاهی که حمل می‌کند، تامین شود.

گیاهان برای ادامه حیات به نور خورشید نیاز دارند؛ دقیقا به همین دلیل است که گاهی اوقات در مسیر عجیبی رشد می‌کنند تا بتوانند حداکثر دسترسی به نور خورشید را داشته باشند. اما مشکل گیاهان آپارتمانی و آن‌هایی که در فضای بسته نگهداری می‌شوند این است که همواره در مسیر آفتاب قرار ندارند؛ اینجاست که گلدان رباتیک به عنوان حلال مشکل، وارد میدان می‌شود.

گلدان رباتیک

گلدان رباتیک با تغییر زاویه تابش خورشید در طول روز، جابه‌جا می‌شود

این ربات که ظاهر غریبی هم دارد توسط مهندسان کمپانی وینکراس (Vincross) مستقر در پکن خلق شده است و  نقش پا را برای گیاهان ایفا می‌کند؛ در واقع با قدم برداشتن، آن‌ها را در مسیر آفتاب قرار می‌دهد.

به این معنا که شما می‌توانید گیاه آپارتمانی خود را در نقطه‌ای از منزل قرار داده باشید که هیچ نوری به آن نمی‌رسد، اما این ربات در طول روز گیاهی که حمل می‌کند را به نقاط دیگر انتقال می‌دهد تا از نظر نور کمبودی احساس نشود؛ شب هنگام نیز دوباره به جای اول خود بازمی‌گردد.

اما فارغ از قابلیت جابه‌جایی و تعقیب نور خورشید، گلدان رباتیک قابلیت‌های دیگری نیز دارد؛ از جمله اینکه می‌تواند شدت نیاز گیاه به آب را تشخیص بدهد.

گلدان رباتیک

البته با وجود کارآمد به نظر رسیدن، این ربات در مقطع کنونی تنها یک نمونه ابتدایی و آزمایشی است؛ اما محصول تقریبا مشابهی از کمپانی وینکراس با نام ربات هگزا (HEXA) و برچسب قیمت 946 دلار در معرض فروش قرار دارد که به نظر می‌رسد بتوان با اعمال برخی تغییرات و اندکی سر هم بندی، از آن به عنوان یک گلدان رباتیک استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگ هکه چی رباتی شده دیگ انسان کیلو چند
    اصا بیاید خودمونو منقرض کنیم راحت

  2. آفتاب بیش از حد هم خوب نیست برای گل ها