ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو در آینده نزدیک رفع می‌شود

ممنوعیت واردات خودرو به زودی رفع خواهد شد. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال تجدیدنظر در قانون ممنوع شدن واردات خودرو به کشور خبر داد و گفت این قانون برای کوتاه‌مدت اتخاذ شده است.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تصمیم ممنوعیت واردات خودرو به کشور برای کوتاه‌مدت اتخاذ شده و احتمال تجدیدنظر و تغییر آن وجود دارد. وی همچنین تاکید کرد که رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت خواهد بود، چرا که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری بسیار ضروری است.

ممنوعیت واردات خودرو ؛ راهکاری برای عبور از بحران

تابش در ادامه گفت تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای عبور از شرایط حاد و دشوار اقتصادی گرفته شده و پس از عبور از بحران‌های موجود، قطعا در آن تجدیدنظر صورت می‌گیرد. به گفته‌ی این مقام مسئول، در حال حاضر در شرایط حاد و سخت اقتصادی قرار داریم و علاوه بر تحریم‌ها، مشکل اساسی که در عرصه اقتصادی وجود دارد بحث نقدینگی کارآمدی سیستم مدیریتی بانک‌ها است. باید تلاش شود این نقدینگی سرگردان به سمت تولید برود تا ما شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در این زمینه باشیم.

تابش در خصوص ضرورت ورود خودروهای هیبریدی اظهار کرد:

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کاهش ترافیک و آلودگی در کلان‌شهرها، استفاده از سالم‌ترین، کم هزینه‌ترین و راحت‌ترین وسایل نقلیه است. در همین راستا، خودروهای هیبریدی می‌توانند کمک به سزایی به کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوای کلان‌شهرها کنند، اما باید برای مصارف ارزی کشور اولویت قائل شویم.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت قرار دارد، اضافه کرد با نظام تعرفه‌ای می‌توان کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد تا شاهد ایجاد رقابت سالم و شفاف باشیم، اما شرایط اقتصادی کشور در این روزها باعث شده تا تصمیم به ممنوع شدن واردات خودرو گرفته شود.

تابش در پایان خاطرنشان کرد ورود خودروهای هیبریدی، علاوه بر امتیاز ویژه‌ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند. در هر صورت، تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای شرایط حال حاضر کشور اتخاذ شده و پس از عبور از بحران‌های به وجود آمده در اقتصاد کشور، در مورد تصمیم‌هایی که برای کوتاه‌مدت گرفته شده تجدید نظر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. والا با این تعرفه ها هیچ فرقی با ممنوعیت برای ما نداره مگر افراد خاص

  2. اینم یکی دیگ از وعده های غیرقابل باور دولت

  3. خودورو وارداتی برای چیمونه داخلیا رو ارزون کنید خب