میت 10 پرو

استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب در گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) در برابر نفوذ آب مقاوم است و می‌تواند به همراه شما در گرمای تابستان آب‌تنی کند. در ادامه به بررسی استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب در گوشی هواوی Mate 10 Pro خواهیم پرداخت.

این روزها هوا در بسیاری از نقاط ایران، داغ و پر حرارت است. به نحوی که این حرارت می‌تواند به تدریج حتی برخی اجسام را ذوب کند! به عنوان مثال کافی است که چند خوشه انگور را به مدت یک ساعت در فضای بیرون قرار دهید تا کاملا خشک شوند. از گرمای طاقت‌فرسای روز که بگذریم، دیگر نمی‌توان قبول کرد که دمای هوا در شب هم 30 درجه سلسیوس برسد! به راستی که یکی از گرم‌ترین تابستان‌های دهه اخیر را شاهد هستیم.

میت 10 پرو

عجیب نیست که با این گرمای خسته‌کننده و قطعی‌های مکرر برق در تابستان امسال، شاید رویای همه ما پریدن داخل آب برای آب‌تنی یا شنا باشد؛ اما هیچ‌گاه فکر می‌کردید یک گوشی همراه جذاب هم رویایی مشابه با ما در تابستان داشته باشد؟!

میت 10 پرو

استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق یا پاشش قطرات یعنی IP67 در هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) باعث خواهد شد این محصول امکان آب‌تنی را همانند شما داشته باشد! در باران‌های سنگینی که سال‌هاست دلتنگشان هستیم، در دوش‌ گرفتن‌های روزانه و حتی استخرهای بزرگ، این محصول می‌تواند همراه باوفای شما باشد. اجازه بدهید این قضیه را کمی روشن‌تر کنیم تا عملکرد این محصول را در برابر نفوذ آب بررسی کنیم.

میت 10 پرو

با رجوع به مستندات IEC 60529 Ed.2.2:2013 که توسط کمیسیون بین‌المللی برق یا IEC ارائه شده، به این توضیح برمی‌خوریم که IP (Ingress Protection – حفاظت از ورود) نشان‌دهنده میزان حفاظت در برابر ورود عوامل خارجی به داخل بدنه تجهیزات الکتریکی است.

اولین رقم IPXX نشان‌دهنده توانایی دستگاه در مقابل ورود گرد و غبار است که سطح 0 تا 6 داشته و بالاترین سطح آن 6 است. رقم دوم نشان‌دهنده قابلیت‌های مقاومت در برابر نفوذ آب در دستگاه است که سطح 0 تا 8 داشته و شرایطی که در سطح 8 ارائه شده، توسط شرکت سازنده اعلام شده و برای هر دستگاه، متمایز است.

استاندارد IP67 برای میت 10 پرو

هواوی میت 10 پرو موفق شده به استاندارد IP67 به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب یا پاشش قطرات دست پیدا کند که تا 30 دقیقه برای شرایطی که گوشی تا عمق یک متر در آب غوطه‌ور باشد، مانع از ورود آب می‌شود. استانداردی که در گوشی‌های همراه، المانی سطح بالا به حساب می‌آید.

باید یادآور شد که هواوی میت 10 پرو یک دستگاه تخصصی برای استفاده در زیر آب نیست و عملکرد حفاظتی آن ممکن است در اثر استفاده روزمره طولانی مدت یا فرسودگی و شکستگی، به مرور کاهش یابد. البته در صورت استفاده معمولی و نرمال، در ‌برخورد‌های غیرمنتظره با آب و یا پاشش قطرات آن و همچنین نفوذ ذرات گرد و غبار مشکلی نخواهید داشت.

میت 10 پرو

آیا نیاز دارید تا تماس مهمی را بعد از شنا کردن یا آب‌تنی جواب دهید؟ آیا لیوان آب ناگهان روی گوشی شما ریخت؟ نگران نباشید؛ شما Huawei Mate 10 Pro را با خود به همراه دارید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام لطفا راهنمای کنید میت10 بخرم یامیت 10 پرو ممنونم

  2. ضدآب و ضد آتش و ضد چکش و دیگ جنگه رسما با این اوصاف

  3. فعلا که خشکسالی کل ایرانو داره میگیره پس گوشیای ضد آب زیاد بکارمون نمیا