نوکیا ایکس 5

گوشی نوکیا ایکس 5 با قیمتی مناسب رونمایی شد

نوکیا ایکس 5 (Nokia X5) جدیدترین گوشی هوشمند شرکت اچ ام دی گلوبال است که با قیمتی مناسب و ویژگی‌های خوب معرفی شده است. در این مطلب بیشتر با مشخصات فنی، ویژگ ها و قابلیت های نوکیا X5 آشنا خواهیم شد.

اچ ام دی گلوبال به خاطر شرایط جوی نامناسب مجبور شد معرفی نوکیا ایکس 5 را یک هفته به تعویق بیندازد، اما سرانجام موعد معرفی آن فرا رسید و این شرکت گوشی نام برده را در کشور چین رونمایی کرد. نوکیا X5 ما را به یاد نوکیا ایکس 6 می‌اندازد که حدود دو ماه قبل، به عنوان یک گوشی ناچ استایل معرفی شد.

ویژگی‌های نوکیا ایکس 5

نمایشگر نوکیا ایکس 5 دارای اندازه 5.8 اینچ بوده و در بالای آن یک ناچ تقریبا عریض دیده می‌شود. مهمترین عنصر قرار گرفته بر روی این بریدگی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی محسوب می‌شود که به لطف بهره بردن از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی، قابلیت‌هایی همچون افکت بوکه و عکاسی پرتره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های محصولات اچ ام دی گلوبال تا امروز، امکان استفاده از دوربین اصلی و سلفی به صورت همزمان به شمار می‌رود که خوشبختانه در نوکیا ایکس 5 نیز در دسترس است.

نوکیا ایکس 5

دوربین پشتی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و در پایین ماژول دربردارنده آن‌ها یک فلاش LED نیز دیده می‌شود. مهمترین ویژگی دوربین نوکیا ایکس 5 توانایی عکاسی پرتره است.

نوکیا ایکس 5

در بخش مشخصات فنی گوشی با تراشه مدیاتک هلیو پی 60 رو به رو هستیم که بسته به انتخاب کاربر، با 3 و یا 4 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود. میزان ظرفیت داخلی این دو نسخه به ترتیب برابر 32 گیگابایت و 64 گیگابایت بوده و امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. نوکیا ایکس 5 به صورت پیش‌فرض با اندروید 8.1 اوریو عرضه شده و مجهز به یک باتری دارای ظرفیت 3060 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. اچ ام دی گلوبال وعده داده بعد از انتشار عمومی اندروید 9، این به‌روزرسانی سیستم عامل را برای نوکیا ایکس 5 نیز منتشر خواهد کرد.

نوکیا ایکس 5

نوکیا ایکس 5 در حال حاضر منحصر به بازارهای سراسر جهان است، اما انتظار داریم همانند ایکس 6، نسخه جهانی آن نیز به زودی عرضه شود. قیمت گوشی بسته به حافظه آن متفاوت است، به طوری که برای نسخه 3 گیگابایتی می‌بایست 150 دلار و برای نسخه 4 گیگابایتی می‌بایست 210 دلار پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. باسلام و عرض ادب وتشکر از مطالب پرمحتوای نویسنده
    من نوکیا ۵ دارم،واقعا معرکه است امیدوارم نوکیا x5هم در ایران قیمت خوبی داشته باشه بتونم بگیرم دوستی که گفتند نوکیا رامفت هم بدن نمیخرم،حتما طرفدار جی ال ایکس خودمونه،گوشیهای اندروید وجدید نوکیاهم از نظر جنس بدنه و کیفیت عالی هستند
    هرچند تا وارد ایران بشن هزینه تعمیرات کشتی،پول سایش کفش ناخدا،پول حلیم وصبحانه کارگران کشتی،پول تخلیه،……وهزار یک کوفت و زهرمار به اون اضافه میشه اگه شرکت با همه سرمایه و اعتبار این گوشی بده یک میلیون ،تو ایران میشه دومیلیون به همین راحتی و به همین خوشمزگی

  2. لطفا لینک منبع رو ویرایش کنید

  3. تا بیاد ایران میشه2ملیون

  4. مفت میدن خداوکیلی

  5. نوکیا رو مفت هم ب من بدن دستم نمیگیرم