هواوی نوا 3

هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3) با دوربین 24 مگاپیکسلی رونمایی شد

هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3) با چهار دوربین و تراشه قدرتمند کایرین 970 معرفی شد. برای آشنایی با مشخصات فنی، قیمت و امکانات هواوی نوا 3 همراه گجت نیوز باشید.

هواوی سرانجام از دو گوشی Nova 3 و Nova 3i در چین پرده برداشت. پیش‌تر با گوشی میان رده و البته قدرتمند نوا 3 آی آشنا شدیم؛ حالا نیز زمان آن رسیده تا نگاهی به هواوی نوا 3 داشته باشیم.

بر خلاف محصولات قبلی این خانواده که گوشی هایی میان رده محسوب می‌شدند، در نسل جدید از تراشه پرچمدار و مبتنی بر هوش مصنوعی Kirin 970 استفاده شده است. به علاوه، این گوشی از فناوری GPU Turbo نیز پشتیبانی می‌کند تا ما با موبایلی قدرتمند اما خوش‌قیمت رو به رو باشیم.

هواوی نوا 3

گوشی های سری Nova همواره روی دوربین و قابلیت‌های آن تمرکز داشتند؛ موضوعی که در مورد Nova 3 هم صدق می‌کند. همانند گوشی نوا 2S که دسامبر سال گذشته معرفی شد، نسل جدید نیز با مجموعا چهار دوربین توسعه یافته است تا کاربران از ثبت تصاویر دقیق و باکیفیت مطمئن باشند.

طراحی هواوی نوا 3

در بخش پشتی گوشی جدید هواوی باز هم از شیشه سه‌بعدی با لبه‌های منحنی استفاده شده است تا همانند محصولات اخیر این شرکت، تغییر رنگ و ایجاد افکتی جذاب با تغییر زاویه تابش نور به گوشی امکان‌پذیر باشد. کاربران می‌توانند از میان چهار رنگ مشکی، آبی روشن، طلایی و آبی-بنفش (مشابه رنگ هواوی پی 20 پرو) یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

در بخش جلویی، از نمایشگری با حاشیه‌های بسیار پایین و بریدگی بالای صفحه استفاده شده تا محصولات چینی‌ها یکپارچه‌تر از همیشه باشند. ناچ نیز میزبان حسگر نور محیطی، سنسور مجاورت، سنسور IR برای تشخیص چهره سه‌بعدی، دوربین دوگانه و اسپیکر earpiece است. وجود این حسگرها باعث شده است تا اندازه ناچ در Nova 3 بزرگتر از موبایل هایی مثل وان پلاس 6 باشد.

مشخصات فنی هواوی نوا 3

همانند طراحی جذاب، نوا 3 از حیث مشخصات سخت افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هواوی از نمایشگری 6.3 اینچی با وضوح 1080×2340 و نسبت 19.5:9 استفاده کرده است و دستگاه از IR Face Unlock و حتی تشخیص چهره سه‌بعدی برای انجام پرداخت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. البته بر خلاف پرچمدار اپل، وجود این سیستم به معنی حذف اسکنر اثر انگشت پشتی نیست. دوربین سلفی از سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی و سنسور ثانوی 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است و کاربران می‌توانند روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آن حساب باز کنند.

سیستم دوربین دوگانه را در بخش پشتی دستگاه هم می‌توان پیدا کرد؛ جایی که سازندگان از دو سنسور 16 و 24 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 استفاده کرده‌اند. همانند بسیاری از محصولات رده بالای امروزی، دوربین پشتی نیز از قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار تشخیص فاز، شناسایی صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی (22 دسته و 500 صحنه مختلف)، افکت‌های ویدیویی کوتاه با استفاده AI و ختی HDR Pro در سطح سخت افزاری پشتیبانی می‌کند. در ادامه، نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین هواوی نوا 3 ضمیمه شده‌اند:

زیر قاب، تراشه کایرین 970 با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده خواهد داشت. Nova 3 از یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و با پشتیبانی از 3D Emoji AR، اندروید 8.1 اوریو، رابط کاربری EMUI 8.2، یو اس بی نوع C و دو سیم کارت به صورت هم‌زمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره سه‌بعدی و افکت‌های ویدیویی کوتاه AI در آینده و در قالب یک آپدیت نرم افزاری به دستگاه اضافه می‌شوند.

هواوی نوا 3

زمان عرضه و قیمت هواوی نوا 3

نسخه 128 گیگابایتی هواوی Nova 3، از فردا با قیمت 2999 یوان (442 دلار) و از طریق فروشگاه اینترنتی Vmall در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. رنگ “Primrose Gold” هم احتمالا در تعداد محدود عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. رنگ های شادی داره

  2. دقیقا شیش ماهه قرارا ه معرفی شه

  3. خانم شیدا 8 مگاپیکسل که در سامسونگ به کار رفته هیچ قابلیتی نداره و همچنین کیفیتی هم نداره اما 24 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل که در هواوی قرار داره قابلیت های بسیار زیادی داره کیفیت بالا و همچنین از هوش مصنوعی پشتیبانی میکنه 😐

  4. خدایی گوشی عالیه😍 خدایی هواوی داره روز به روز بهتر میشه
    امیدوارم با قیمت مناسب وارد کنن

  5. دوربین ۲۴ مگ هوآوی مث ۸ مگ سامسونگ عمل میکنه