بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بهینه سازی تصاویر در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت پنجم

در این قسمت از مجموعه آموزش‌های پیشرفته وردپرس، نحوه بهینه سازی تصاویر در وردپرس را با کمک افزونه WP Smush، افزونه EWWW Image Optimizer، افزونه Imsanity و همچنین نرم‌افزارهای فتوشاپ و گیمپ آموزش خواهیم داد.

تصاویر، به طور قابل توجهی سرعت وب‌ سایت شما را کاهش می‌دهند، به همین دلیل لازم است همه تصاویر خود را به صورت بهینه‌ سازی شده برای وب ذخیره و بارگذاری کنید. بهینه سازی تصاویر در وردپرس می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود که ما در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush

ابتدا افزونه WP Smush را روی وب سایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید. برای آشنایی با چگونگی انجام این کار می‌توانید از آموزش نصب افزونه در وردپرس بهره ببرید.

WP Smush، افزونه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت، بهینه‌ سازی کنید. کار با افزونه WP Smush ساده بوده و به کمک آن قادر خواهید بود تصاویر را در وردپرس به محض بارگذاری کردن، بهینه سازی کنید. به همین دلیل بهینه سازی تصاویر در وردپرس به این روش بسیار سریع است.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

برای تصاویر قدیمی‌تر می‌توانید به منوی رسانه و بخش WP Smush مراجعه کرده و توده‌ای به اندازه 50 تصویر را همزمان برای بهینه‌ سازی انتخاب کنید. این روش برای مبتدیان بسیار ساده بوده و به بهبود عملکرد وب سایت کمک خواهد کرد.

معایب افزونه WP Smush

اگر از روش‌های دیگری استفاده می‌کنید، در عملکرد تاثیری نخواهد داشت. به‌عنوان مثال وقتی شما یک تصویر 3 مگابایتی را در وب سایت وردپرسی خود آپلود می‌کنید، WP Smush حجم آن را بدون افت کیفیت بین 10 تا 20 درصد کاهش می‌دهد. در نهایت حجم فایل بین 2.4 تا 2.7 مگابایت خواهد بود که همچنان زیاد است.

WP Smush به شما اجازه نمی‌دهد به اندازه دلخواه اقدام به بهینه سازی تصاویر کنید. همچنین از آنجایی که این افزونه اندازه فایل تصویر را کاهش می‌دهد، این بهترین راه حل نیست.

جایگزین‌های WP Smush

ابزارهای زیادی در افزونه‌ها یافت می‌شوند که امکان بهینه سازی تصاویر در وردپرس را برای شما فراهم می‌کنند. این ابزارها کنترل بیشتری را در بهینه‌ سازی تصاویر در اختیارتان می‌گذارند. نتیج می‌تواند کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت باشد.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با افزونه EWWW Image Optimizer

EWWW Image Optimizer افزونه‌ای است که تصاویر را به هنگام آپلود در وب سایت بهینه‌ سازی می‌کند. همچنین می‌توانید تصاویری که قبلا آپلود شده اند را به کمک آن بهینه‌ سازی کنید. این افزونه اجازه می‌دهد فرمت فایل را تغییر بدهید. در واقع می‌توانید فرمت تصویر را به فرمتی تبدیل کنید که حجم کمتری را برای فایل تصویری در نظر می‌گیرد. اگر یک فایل PNG را به JPEG تبدیل کنید، حجم فایل در اغلب مواقع کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با کمک افزونه Imsanity

افزونه Imsanity به شما این امکان را می‌دهد تا حجم تصاویر بزرگ را در وردپرس تغییر دهید. بر خلاف افزونه‌هایی که در بالا ذکر شد، Imsanity به کاربر اجازه می‌دهد حداکثر اندازه‌ای را برای تصاویر تعیین کند.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با کمک Photoshop

نرم‌افزار فتوشاپ نیز بهینه‌ سازی تصاویر را برای وب با گزینه Save for Web امکان‌پذیر می‌کند.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با کمک GIMP

نرم‌افزار گیمپ جایگزینی رایگان برای فتوشاپ است. گیمپ می‌تواند همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، با کمک گزینه Optimize در بخش Export، تصاویر شما را برای بارگذاری در وب بهینه‌ سازی کند.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

پیشنهاد ما این است که بهینه سازی را خارج از وردپرس انجام داده و در نهایت فایل دارای حجم کم را در وب سایت بارگذاری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینم مثل قسمتای قبل خیلی خوب بود

  2. الان دیگه ذست توش زیاده نمیشه پیشرفت کرد

  3. تازگیا این ورد پس شده بخشی از فرم استخدامیا

  4. کلا چند قسمته همشو بزارین یدفه