ایجاد پست تکراری در وردپرس

ایجاد پست تکراری در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت نهم

در این بخش از مجموعه آموزش‌ پیشرفته وردپرس، نحوه ایجاد پست تکراری در وردپرس را با کمک افزونه Duplicate Post آموزش خواهیم داد. ایجاد پست تکراری در برخی موارد کاربردهای خاص خود را دارد.

ایجاد پست تکراری در وردپرس این امکان را می‌دهد تا بدون تاثیرگذاری روی نسخه موجود، آن را تغییر دهید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه خیلی سریع یک برگه وردپرس یا پست را با تمامی جزئیات کپی کنید.

ایجاد پست تکراری در وردپرس

دلیل نیاز به ایجاد پست تکراری در وردپرس

هنگام کار روی طراحی مجدد وب‌ سایت، ممکن است بخواهید صفحه‌ای را کپی و جایگذاری کنید تا آن را تغییر دهید. در عین حال که می‌توانید برگه‌ای را ویرایش کنید، تمام محتوای آن را به صورت یک پیش‌نویس جدید کپی و پیست کرده و تمام عناصرش مانند تصویر شاخص، داده‌های سئو، قالب‌های صفحه و دیگر موارد دیگر حرکت نمی‌کند.

به طور مشابه برای پست‌ها ممکن است نیازمند کار روی پیش‌نویس قدیمی و پست‌های منتشر شده در سایت وردپرسی خود شوید.

نحوه ایجاد پست تکراری در وردپرس با افزونه Duplicate Post

در مرحله اول باید افزونه Duplicate Post را نصب و فعال کنید. برای آشنایی با چگونگی انجام این کار می‌توانید به مقاله نصب افزونه در وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال‌سازی نیاز است که وارد بخش نوشته‌ها و سپس «همه نوشته‌ها» شوید. خواهید دید که دو لینک Clone و New Draft به مطالب اضافه شده اند.

ایجاد پست تکراری در وردپرس

با کلیک روی Clone یک پست تکراری ایجاد می‌شود، اما در ویرایشگر گشوده نخواهد شد. گزینه New Draft پست را کپی کرده و نسخه تکراری آن را در ویرایشگر پست باز کنید تا بتوانید از آن برای شروع کار خود استفاده کنید. برای برگه‌ها نیز گزینه‌های مشابهی را خواهید یافت.

سفارشی‌سازی پست کپی شده

می‌توانید افزونه را برای فعال کردن پشتیبانی از انواع پست‌های سفارشی، محدود کردن نقش‌های کاربر و انتخاب آن‌ چه که برای ایجاد یک نسخه کپی نیاز دارید، انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این تنظیمات خواهیم پرداخت. وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس Duplicate Post شده و تنظیمات لازم را اعمال کنید.

ایجاد پست تکراری در وردپرس

تنظیمات افزونه Duplicate Post

صفحه تنظیمات به سه زبانه تقسیم شده است. زبانه اول (What to copy) به شما این اجازه را می‌دهد تا مشخص کنید چه چیزی را هنگام ایجاد یک کپی تکراری می‌بایست نگهداری کنید. به‌ طور معمول گزینه‌های پیش‌فرض باید برای اکثر وب‌سایت‌ها کار کنند. موارد دلخواه برای شامل شدن را با زدن تیک کنارشان مشخص کنید. سپس وارد زبانه دوم (Permisssions) که مربوط به دسترسی‌ها و مجوزهاست شوید.

ایجاد پست تکراری در وردپرس

به‌طور پیش‌فرض افزونه اجازه می‌دهد تا نقش‌های مدیر و ویرایشگر، اجازه ایجاد پست‌های تکراری را داشته باشند. در صورت نیاز می‌توانید سایر نقش‌ها را نیز با زدن تیک هر یک از آن‌ها اضافه کنید. در نهایت روی زبانه سوم (Display) کلیک کنید تا جایی که می‌خواهید لینک‌های پست نمایش داده شوند را مشخص کنید.

ایجاد پست تکراری در وردپرس

برای ذخیره تنظیمات حتما در نهایت روی گزینه Save Changes کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خواهشمندم هر روز آموزش ودرپرس بزارید