نوفالو کردن لینک در وردپرس

نوفالو کردن لینک در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت دهم

در این بخش از مجموعه آموزش‌ پیشرفته وردپرس نحوه Nofollow کردن لینک در وردپرس را با کمک افزونه‌های Title and NoFollow for Links و External Links آموزش خواهیم داد. نوفالو کردن لینک در وردپرس برای سئو سایت لازم است .

موتورهای جستجو لینک‌ها را به‌عنوان یک پارامتر رتبه‌بندی برای URL و دامنه مرتبط با آن در نظر می‌گیرند. هنگامی که به یک سایت خارجی لینک می‌دهید، به منزله کارت‌های امتیاز برای سئو آن سایت است. اگر به سایت‌های بیشتری نسبت به سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند لینک می‌کنید، قدرت وب سایتتان رفته رفته کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر بسیاری از متخصصان سئو استفاده از ویژگی nofollow را توصیه می‌کنند. در ادامه چگونگی نوفالو کردن لینک در وردپرس را آموزش خواهیم داد.

نوفالو کردن لینک در وردپرس

مثالی از نوفالو کردن لینک در وردپرس

<a href=”http://example.com” rel=”nofollow”>Example Website</a>

به‌طور پیش‌ فرض، وردپرس به صورت خودکار nofollow را به لینک‌های خارجی اضافه نمی‌کند و باید به صورت دستی آن را به لینک‌های خروجی به سایت‌های خارجی اضافه کنید.

نحوه Nofollow کردن لینک در وردپرس

روش ساده‌تر این است که از افزونه Title and NoFollow for Links استفاده کنید. پر واضح است که ابتدا باید افزونه را نصب و سپس فعال کنید. برای آشنایی با چگونگی انجام این کار می‌توانید مقاله نصب افزونه در وردپرس را بخوانید.

این افزونه یک فیلد عنوان و چک‌ باکس nofollow را به‌صورت پاپ آپ در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه می‌توانید لینک‌های نوفالو را به‌عنوان آن‌ها اضافه کنید.

Nofollow کردن لینک در وردپرس

اگر سایت شما دارای چندین نویسنده است، این احتمال وجود دارد که نویسندگان فراموش کنند باکس برخی از لینک‌های خارجی را بررسی کنند. در این حالت شما نیاز به یک راهکار جامع دارید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه External Links را نصب و فعال کنید.

نحوه نوفالو کردن لینک در وردپرس با افزونه External Links

پس از فعال‌سازی افزونه، وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس گزینه External Links شوید.

Nofollow کردن لینک در وردپرس

پنجره را رو به پایین اسکرول کرده و گزینه Add Nofollow را فعال کنید. گزینه nofollow به تمام لینک‌های خارجی در پست‌ها و برگه‌های وردپرس اضافه خواهد شد.

Nofollow کردن لینک در وردپرس

اگر می‌خواهید برخی از وب‌سایت‌های دیگر را از حالت نوفالو خارج کنید، می‌توانید آن‌ها در قسمت Domain to exclude اضافه کنید. نیازی به ذکر http یا www نیست و فقط باید دامنه‌ها را با علامت کاما از یکدیگر جدا کنید.

در نهایت  دکمه Save Changes را برای ذخیره تنظیمات برگزینید. توجه داشته باشید که با غیر فعال کردن افزونه، تمامی لینک‌ها از حالت nofollow خارج می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینم انفالو اینا داره