بازار تلفن همراه

حال خراب بازار تلفن همراه ایران

محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در مورد آخرین وضعیت کسبه و فعالان بازار تلفن همراه اظهار کرد وضعیت واقعا خراب است و خرید و فروش نسبت به دو ماه پیش 50 درصد کاهش داشته و به حداقل رسیده است.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از وضعیت موجود در بازار تلفن همراه ابراز نگرانی کرد. محبی می‌گوید علاوه بر کمبود کالا، قدرت خرید مردم نیز با افزایش نرخ ارز، کمتر شده و در حال حاضر میزان فروش موبایل در بازار نسبت به دو ماه پیش نصف شده است. همچنین انتقال موبایل از گروه کالایی درجه یک به درجه سه نشان داد که دولت عملا اهمیتی برای واردات این کالا قائل نمی‌شود.

وضعیت بازار تلفن همراه هر روز بدتر می‌شود

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در ادامه افزود وضعیت فعالان بازار تلفن همراه روز به روز بدتر می‌شود و نه جنس به اندازه کافی در بازار موجود است و نه مردم با توجه به گرانی‌ها توانایی خرید دارند. چند ماهی می‌شود که کسبه‌ی فعال در این حوزه از جیب می‌خورند و اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند، ممکن است مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شوند.

محبی در خصوص شرکت‌های واردکننده موبایل گفت، از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی، 60 شرکت از ما درخواست مجوز برای واردات تلفن همراه داشتند که از این میان، اسامی 30 شرکت در لیست نهایی دریافت کنندگان ارز قرار گرفت. وی اضافه کرد همه شرکت‌های واردکننده موبایل وظیفه دارند مجوز خدمات را از اتحادیه دریافت کنند و در لیستی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده، تمامی آن شرکت‌ها این مجوز را دریافت کرده بودند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در رابطه با دلیل افزایش قیمت موبایل در بازار با وجود ارائه‌ی ارز دولتی به واردکننده‌ها اظهار کرد:

جدا از این که تعدادی از واردکنندگان از این شرایط سوءاستفاده کردند و با قیمت بالاتر محصولات خود را به فروش رساندند، کاهش عرضه در بازار هم تاثیر بسیار زیادی در افزایش قیمت داشت. وقتی بازار به 3 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز دارد، اما تنها اجازه واردات 700 هزار دستگاه گوشی داده می‌شود وضعیت از این بهتر نخواهد شد. طبق قانون، ما نمی‌توانیم در امور فروش دخالت کنیم و اتحادیه‌ی ما فقط در امور خدمات می‌تواند شکایت‌ها را بپذیرد.

محبی در ادامه بیان کرد از زمانی که ارز تک نرخی شده، برخی از شرکت های واردکننده، خدمات خود را به سایر شرکت‌ها واگذار می‌کنند تا بتوانند با سرعت بیشتر و دردسر کمتری گوشی‌های خود را وارد کنند. در واقع این شرکت‌ها خدمات گوشی‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند که این امر با اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. ولی حداقل امنیت داریم یه لحظه صبر کن …..م تو امنیت ما داریم از گرسنگی می‌میریم امنیت چی کشک چی

  2. همه با همن.خوب دارن میخورن و میبرن.حیف….

  3. یادش بخیر ی زمانی نه چندان دور همین چند دهه پیش با یک میلیون ی خونه بزرگ می خریدن.حالا چی؟
    ی گوشی میان رده شده 3 میلیون 😖😖😖😖😖😖😖😖😖😑😑😑😣😣😣😣😣😣😣😣😣😣😣

  4. مثل تموم عالم حاله ما هم خرابه
    😀
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  5. فقط حال بازار حخراب نیست حا ل ما هم خرابه

  6. خخخ این است سیاه نمایی که میگفتن
    پس چی شد قرار شد که جمعش کنه ک

  7. از ایرانی بودم دارم متنفر میشم که چرا خدا ما رو اینجا قرار داده جهنمه همینطوریش اوضاع بدتر میشه البته برا امثال من که متوسط جامعه هستیم نه برا خان زاده ها ولی خدا نکنه ک دنیا بچرخه

  8. به نظر من برای کاهش قیمت گوشی باید به شرکت های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش ارز اختصاص بدن همونطور که برای کاهش قیمت ماشین به وزارت بهداشت ارز دادن و برای کاهش قیمت حبوبات به صدا و سیما. حتی از فرمول میشه استفاده کرد و برای کاهش قیمت سوخ و انرزی به وزرات ورزش و جوانان ارز اختصاص داد.
    باشد که رستگار شویم

  9. از خدا می خوام گوشی موبایلم تا ۱۰ سال! آینده خراب نشه

    چون ندارم، بیش از ۲ میلیون تومن بدم یک J7

    حتی پول ندارم شارژر و باطری گوشی بخرم!

    شعری هم فلبداهه اضافه می کنم
    هر که گوید : صنف من، آرام ندارد – رای دادیم و حسن، تاوان ندارد

    باید گریست

    با سپاس

  10. دیگ خراب تر از این نداریم
    داریم عایا؟

  11. پول نیست

    مردم نان ندارن بخورن چه برسه خرید موبایل

  12. بله دیگه وقتی شرکتهای خودروسازی ارزو میگیرن باهاش چای ساز و قهوه ساز میخرن و شش برابر میفروشن به مردم و صدا و سیما لوبیا و برنج وارد میکنه دیگه کجا پول میمونه برای گوشی دیگه این کشور درست بشو نیست باید بکوبی از اول بسازی