گلکسی اس 10

سامسونگ گلکسی اس 10 ؛ مشخصات، امکانات، زمان عرضه و قیمت

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس، دهمین نسل از پرچمداران سامسونگ هستند که سال آینده معرفی خواهند شد. در ادامه، نگاهی به مشخصات، طراحی و ویژگی‌های اصلی Galaxy S10 و +Galaxy S10 خواهیم داشت.

بعد از عرضه گلکسی S8 و گلکسی S9 با نمایشگرهای کم‌حاشیه، حالا سامسونگ در حال آماده‌سازی نسل جدید پرچمداران سری Galaxy S بوده و احتمالا آن را با نام گلکسی اس 10 معرفی خواهد کرد. با توجه به اینکه این تلفن هوشمند به مناسبت دهمین سالگرد محصولات این خانواده محبوب روانه بازار می‌شود، ما پیش‌بینی می‌کنیم که محصول جدید کره‌ای‌ها با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد همراه خواهد شد.

به همین بهانه، در ادامه نگاهی به تمام قابلیت‌های مورد انتظار گلکسی S10 و گلکسی +S10 خواهیم داشت.

طراحی گلکسی اس 10

سامسونگ از الگویی ساده و آسان برای طراحی محصولات اخیر خود استفاده کرده است. علی‌رغم معرفی نمایشگرهایی با لبه‌های منحنی و اعمال برخی تغییرات جزئی در آنها، پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ از سری Galaxy S واقعا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

گلکسی اس 10

البته این موضوع به معنی عدم تغییر طراحی نیست و ما حدس می‌زنیم کره‌ای‌ها به مناسبت معرفی دهمین سالگرد پرچمداران پرفروش خود، قصد ارائه چیزی بزرگ همچون یک طراحی کاملا جدید را داشته باشند. هرچند، حتی با انتشار گزارش‌های متعددی در مورد نهایی شدن طراحی این تلفن های هوشمند، اطلاعات چندانی از یک تغییر قابل توجه در طراحی در دست نیست.

صفحه نمایش

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 از محبوب‌ترین گوشی های این خانواده هستند که در دو نسخه 5.8 اینچی و 6.2 اینچی (برای نسخه پلاس) روانه بازار شدند. این موضوع احتمالا امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد و دو گوشی 5.8 و 6.2 اینچی با نام‌هایی آشنا معرفی خواهند شد. البته سامسونگ می‌تواند با معرفی مدل سوم با نمایشگر 5 اینچی، تمام معادلات ما را بر هم زند؛ موضوعی که گزارش‌های متعددی به آن اشاره دارند.

گلکسی اس 10

احتمالا نسخه 5 اینچی گلکسی S10 با قیمت پایین‌تری به فروش خواهد رسید و این یعنی شما می‌توانید بهترین ویژگی‌های موبایل سامسونگ را در قالب پکیچی مقرون به صرفه و 5 اینچی داشته باشید. یکی از شایعات اخیر، از افزایش تراکم پیکسلی و رسیدن آن به 600 پیکسل در هر اینچ در یکی از مدل‌ها خبر می‌داد؛ در این صورت، افزایش وضوح تصویر یا کاهش اندازه صفحه با حفظ وضوح قبلی از گزینه‌های احتمالی خواهند بود.

پردازنده و رم

تا به امروز، این تلفن های هوشمند بسته به بازار عرضه با تراشه‌های Exynos و Qualcomm به فروش می‌رسیدند. از آنجایی که گلکسی اس 10 پرچمدار 2019 سامسونگ خواهد بود، می‌توانیم مطمئن باشیم که سازندگان از اسنپدراگون 855 (یا هر نامی که کوالکام برای چیپست خود انتخاب می‌کند) در کنار تراشه 7 نانومتری اگزینوس استفاده خواهند کرد.

گلکسی اس 10

در رابطه با رم، سامسونگ معمولا حافظه‌های 4 تا 6 گیگابایتی را ارائه می‌کند، اما شایعات می‌گویند این موضوع با عرضه نسخه 8 گیگابایتی گلکسی نوت 9 تغییر خواهد کرد. در صورت محقق شدن این موضوع، ما با عرضه گلکسی اس 10 با همین میزان رم غافلگیر نخواهیم شد.

دوربین گلکسی اس 10

در بازار امروز، دوربین دوگانه به یک ویژگی کاملا معمولی تبدیل شده و حتی سامسونگ هم در بسیاری از محصولات خود از آن استفاده کرده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم این روند با عرضه Galaxy S10 هم ادامه کند. البته سامسونگ دوربین دوگانه را معمولا به نسخه پلاس محدود می‌کند و هنوز تجهیز نسخه استاندارد گلکسی اس 10 به این سیستم تایید نشده است.

گلکسی اس 10

از طرفی، این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای مقابله با هواوی از دوربین سه گانه استفاده کند؛ شایعه‌ای دوست‌داشتنی که می‌توان آن را به پرچمدار اپل نیز تعمیم داد.

امنیت

سامسونگ همیشه از روش‌های مختلفی برای ارائه دستگاهی ایمن استفاده می‌کند. انتخاب پین کد، حسگر اثر انگشت و در سال‌های اخیر، اسکنر عنبیه چشم از جمله این رویکردها هستند. هرچند، به نظر می‌رسد سامسونگ با حذف اسکنر عنبیه چشم، از سنسور اثر انگشت زیر صفحه اختصاصی خود استفاده خواهد کرد.

Samsung نخستین شرکت ارائه‌کننده این فناوری نیست و پیش‌تر کمپانی چینی ویوو در گوشی هایی مثل X21 UD و Nex S، کاربران را از این قابلیت جذاب برخودار کرده است. تنها یک سوال باقی می‌ماند: آیا حسگر سامسونگ، سرعت و دقت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های موجود خواهد داشت؟

به‌کارگیری سیستم تشخیص چهره پیشرفته یکی دیگر از مواردی‌ست که این روزها محبوبیت زیادی میان سازندگان مختلف پیدا کرده است و همگان تلاش می‌کنند با تقلید از آیفون ایکس، این قابلیت جذاب را ارائه کنند. این شایعات در مورد گوشی های سامسونگ نیز وجود دارند، اما هیچ‌گاه محقق نشده‌اند. اما آیا این موضوع با ارائه نسل جدید تغییر خواهد کرد؟

گلکسی اس 10

باتری

چندین سال است که ظرفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر نکرده و نسخه‌های 5.8 و 6.2 اینچی پرچمداران این شرکت، به ترتیب با باتری‌های 3 هزار و 3500 میلی‌آمپر ساعتی به دست کاربران می‌رسند. تا به امروز هیچ سند معتبری مبنی بر تغییر این مشخصه منتشر نشده است، ولی ما مطمئن هستیم که مشتریان از به‌کارگیری باتری بزرگتر استقبال خواهند کرد.

پشتیبانی از شبکه 5G

5G استاندارد بعدی در تکنولوژی اینترنت موبایل است و مطابق با اطلاعات موجود، می‌توان گفت از سال آینده شبکه‌های 5G به شکلی گسترده مورد استفاده کاربران قرار خواهند گرفت. این در حالی‌ست که برخی افراد حتی در مورد پشتیبانی گلکسی نوت 9 از این فناوری نیز صحبت می‌کنند.

با توجه به فعالیت‌های سامسونگ در این حوزه و توسعه مودم‌های 5G اگزینوس، پشتیبانی گلکسی اس 10 از استاندارد 5G غافلگیرکننده نخواهد بود.

زمان معرفی، تاریخ عرضه و قیمت

غول فناوری کره معمولا اوایل هر سال جدید میلادی را برای معرفی پرچمداران خود در نظر می‌گیرد؛ موضوعی که احتمالا با رونمایی از گلکسی اس 10 هم تغییر نخواهد کرد. گلکسی اس 8 در آوریل (فروردین) عرضه شد و گلکسی اس 9 نیز کمی زودتر و در مارس (اسفند) آماده فروش شد. در این صورت، همین بازه زمانی برای عرضه گلکسی اس 10 احتمالا پیش‌بینی مناسبی باشد.

متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نسل جدید در دست نیست، ولی همانند نسل‌های قبلی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. هرچند، نسخه کوچکتر 5 اینچی (در صورتی که واقعا عرضه شود) می‌تواند ارزان‌تر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اگر متاسفانه هیج اطلاعاتی از قیمت ندارید پس بیجا میکنی اون بالا مینویسی مشخصات امکانات و قیمت

  2. از الان واقعا زوده واسه s10 و s10 پلاس نظر داد هنوز 6 ماه مانده

  3. با این دلار و این درامد ها نمیشه خرید .
    باید تو کف پرچمدار و ماشین این داستانا بمونیم

  4. دلار که شده نزدیک نه تومن . ایشالا اگه مردم بیدار بشن و به این ظلما پایان بدن همه مردم می تونن بخرن . یادمه همین چهار ماه پیش با دومیلیون تومن میشد پرچمدار سامسونگ رو خرید .. ایشالا سال دیگه سال آزادی و پیشرفت ایرانه

  5. باید از ورود این محصولات غربی جلوگیری بشه . همه مردم خواستار استفاده از گوشی محشر و فوق العاده GLX هستن