بازار موبایل

بازار موبایل از هفته آینده به ثبات می‌رسد

بازار موبایل به زودی به ثبات می‌رسد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد با توجه به جلسه‌ای که با حضور معاونان وزارت ارتباطات تشکیل شده، بازار تلفن همراه از هفته آینده ثبات بیشتری پیدا می‌کند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت به خبرنگاران گفت سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرده که در زمینه واردات موبایل با تعرفه بالا ، تعدادی را بازداشت کرده و روند بازپرسی و تشکیل پرونده در حال انجام است. وی اظهار کرد اطلاعاتی که دستگاه قضایی از ما خواسته را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و این که دستگاه قضایی در کوتاه‌مدت و با جدیت وارد عمل شده، خیلی خوب است.

بازگشت بازار موبایل به تعادل به نرخ ارز بستگی دارد

آذری جهرمی در مورد احتمال بازگشت بازار موبایل به تعادل بیان کرد موضوع تعادل بازار تلفن همراه تا حد زیادی به نرخ ارز وابستگی دارد. در این رابطه، شب گذشته وزیر صنعت نامه‌ای ارسال کرد که بر اساس آن برای گوشی های با قیمت کمتر از 300 دلار، ارز از گروه دوم و از طریق سامانه نیما تامین خواهد شد. همین‌طور برای گوشی‌های بالای 300 دلار نیز ارز از گروه سوم تخصیص داده می‌شود. این اقدام تا اندازه‌ای تکلیف بازار را روشن می‌کند. وزیر ارتباطات در ادامه افزود:

طبق پیگیری‌هایی که انجام دادیم، در تامین نیازمندی‌های بازار با دو مشکل مواجه هستیم. موضوع اول این که بخشی از تجهیزات مربوطه در گمرک قرار داشت و قرار شد روند ترخیص آن‌ها تسهیل و این تجهیزات در بازار عرضه شود. در حال حاضر بیش از 100 هزار گوشی تلفن همراه در توقیف هستند که قرار شد تکلیف آن‌ها و چگونگی عرضه‌ی آن‌ها به بازار مشخص شود. دستگاه قضا هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده تا از تصمیم‌هایی که در کمیته ثبت تلفن همراه در مورد نحوه واگذاری و عرضه این گوشی‌ها گرفته می‌شود حمایت کند و همکاری‌های لازم را انجام دهد. با این اقدامات می‌توانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم و شاهد تثبیت قیمت در بازار موبایل باشیم.

جهرمی خاطرنشان کرد که در هفته آینده، بازار موبایل تا حدی به ثبات می‌رسد. ما پیش‌بینی کرده بودیم که طی ده روز، بازار تلفن همراه متعادل می‌شود، اما به دلیل طولانی شدن تصمیم‌گیری در بازار ارز، این اتفاق با تاخیر مواجه شد.

وی همچنین در مورد حواشی مربوط به سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام عنوان کرد وقتی کسی کار تبلیغاتی انجام می‌دهد، جواب او را با کار تبلیغاتی می‌دهند. این ادعا که سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در طبقه نهم ساختمان امام وزارت ارتباطات قرار دارد، ادعایی است که مخاطب فکر می‌کند حتما صحت دارد. آن‌ها به جای این که بگویند اقدام وزارت ارتباطات تبلیغاتی بوده، باید پاسخ دهند که چرا پیش از این اقدام چنین ادعایی را مطرح کردند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که ما هیچ امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار ندادیم و بنایمان همواره بر این بوده که به مردم بگوییم چیزی برای پنهان کردن نداریم. تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت دو نسخه از تلگرام در مرکز ملی فضای مجازی اتخاذ شده و این که دو سه دستگاه بر خلاف قانون در مورد این تصمیم‌گیری صحبت کنند و به دولت تهمت بزنند، همچنان مورد سوال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. دوستان ما اشتباه رو در گذشته ی تقریبا دوری انجام دادیم،البته پدران ما …

  2. آقای وزیر من فکر کنم معنی ثبات رو نیدونم چی میشه چون قبلا که معنیش این بود که چیزی گران تشود و همون قیمت بمونه و ارزان هم بشه اما حالا معنیش فرق کرده و یعنی گران شدن و گران شدنو گران شدن …ممنونم که همه چی رو به ثبات رسوندین ..گوشی هوتوی میت تن لایت که 1400بود همین صبح که نگاه کردم 2600 بود و الان دیدم شده 2800 ممنون که به ثبات رسوندین دمتون گم ….من دیگه نمیتونم یه گوشی داشته باشم یعنی مردم عادی فقط میتونن گوشیه دکمه ای 100 تومنی که الان شده 600تومن بخریم و مردم پایین تر اصلا نمیتونن داشته باشن و فقط باید به دست بچه های پولدار رو نگاه کنیم و حسرت بخوریم ممنونم ………

  3. معنی ثباتو فهمیدیم آقای وزیر، از امروز قرا بود ثبات پیدا کنه بهتره بگید افرایش قیمتها فیلم کردیدخودتونو دست بردارید بابا

  4. 40 سال وعده وعید

  5. اصلا همچین چیزی نیست سیر صعودی قیمتها نه فقط درمورد موبایل در همه موارد ادامه خواهد داشت

    اینا کِی حرفی زدن که عَملی بشه . بعد تکذیبش میکنن

  6. ثبات بیشتری پیدا میکند؟مگه اصلا تا حالا ثبات داشت که بیشترم بشه؟مگه تو این مملکت تا حالا چیزی ثبات داشته؟فعلا سر مردمو گرم کنین با این حرفا تا مساعل مهمتر از یادمون بره…

  7. قبلا هم گفته بودم، اگر موبایل با قیمت ارز دولتی (و یا پایین تر از قیمت واقعی دلار (که الا بیش از ۸ هزار تومن هست)) وارد بشه، چیزی گیر مشتری نمیاد، چون فروشنده همه رو خودش می خره برای اقوام و دوستان خودش. در بهترین حالت، مردم افغانستان و عراق میان از ایران گوشی می خرند و در کشور خودشون عرضه می کنند و سود دلار دولتی رو اونها می برند و در نتیجه عرضه گوشی کم میشه و فایده ای به مردم نمی رسه

    آقای حسن روحانی، ارز تک نرخی کار خوبیه ولی شناور باشه نه این که یک نرخ ثابت 4200 براش بزاری. اقتصاد کشور رو شستی رفت!!!!!

    وقتی چیزی از اقتصاد نمی دونی، چرا جای یک انسان فهیم رو می گیری؟

    دوستان بدونید : در کشوری که دانشگاه سراسری وجود داره و فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم رو پوشش میده، هرگز چیزی جز تبعیض باقی نمی مونه و ریشه سواد در اون کشور خشک میشه

    یا دانشگاه رایگان برای همه و یا دانشگاه پولی برای همه

    علت رشد قیمت دلار چیه؟ چاپ پول برای تامین هزینه های دانشگاه های سراسری

    با سپاس

  8. تا حالا که همش حرف بوده!!!امیدوارم این دفعه درست باشه

  9. اصلا مشخص نکرد یعنی چی …..با دلار 4300 وارد میکنن یا دلار ازاد ؟

  10. ولی دور از این بحث nexus عجب قیافه خفنی داره …….ایول خوشم اومد.

  11. هفته
    پیشم همینو گفتم دقیقا

  12. به ثبات گرانترین قیمتی که وجود داره میرسه دیگ