نوکیا 6.1 پلاس

آغاز عرضه جهانی نوکیا ایکس 6 با نام نوکیا 6.1 پلاس

نوکیا 6.1 پلاس به عنوان یک میان‌رده ناچ استایل جدید به بازارهای سراسر دنیا عرضه شد. البته Nokia 6.1 Plus یک گوشی جدید نبوده و پیشتر با نام نوکیا ایکس 6 (Nokia X6)، به عنوان اولین گوشی ناچ استایل اچ ام دی گلوبال در چین عرضه شده بود.

اچ ام دی گلوبال سرانجام آغاز عرضه اولین گوشی ناچ استایل خود به بازارهای سراسر دنیا و خارج از چین را نیز اعلام کرد. البته این گوشی تحت عنوان نوکیا ایکس 6 عرضه نشده و کاربران تمامی نقاط دنیا به جز چین، آن را با نام نوکیا 6.1 پلاس خریداری خواهند کرد. کاربران اهل هنگ کنگ، اولین افرادی خواهند بود که قادر به خرید نوکیا 6.1 پلاس هستند.

تفاوت‌های نوکیا 6.1 پلاس

از نظر سخت افزاری تفاوتی بین نوکیا ایکس 6 و نوکیا 6.1 پلاس وجود نداشته و این دو نسخه تنها از نظر نرم افزار با یکدیگر متفاوت هستند. نسخه متعلق به بازارهای سراسر جهان به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید 8.1 اوریو بوده و بخشی از برنامه اندروید وان محسوب می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌ها محدودیت در نسخه‌ها است. نوکیا ایکس 6، در سه نسخه مختلف با توجه به حافظه رم و ظرفیت داخلی عرضه می‌شود، اما نوکیا 6.1 پلاس دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است و در این قسمت حق انتخاب دیگری وجود ندارد.

در بخش مشخصات فنی شاهد یک نمایشگر ناچ استایل 5.8 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس هستیم که از نسبت ابعاد تصویر 19:9 آن خبر می‌دهد. در بریدگی بالای صفحه نمایش، علاوه بر گوشی تلفن و دیگر سنسورها، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 نیز وجود دارد.

در پشت دستگاه دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت دیده می‌شوند. سنسور دوم با وجود سیاه و سفید بودن، قابلیت عکاسی پرتره را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها نسخه موجود برای نوکیا 6.1 پلاس دارای 4 گیگابایت رم به علاوه 64 گیگابایت ظرفیت داخلی بوده و همانند نوکیا ایکس 6، از تراشه اسنپدراگون 636 قدرت می‌گیرد. باتری گوشی دارای ظرفیت 3060 میلی‌آمپر ساعت بوده و از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند. نوکیا 6.1 پلاس به قیمت 292 دلار به فروش خواهد رسید، در حالی که قیمت نسخه دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه نوکیا ایکس 6 برابر 236 دلار بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. نوکیا دیگه نوکیا ی قدیم نیست

  2. رندر های خوبی داره

  3. فک کنم تنها برندی که نمایشگرن اچ خودشو همچنان حفظ کرده همین نوکیا باشه