ترامپ

تلاش موفق معترضان برای ارتباط دادن کلمه احمق به تصاویر ترامپ در گوگل!

مدتی است با جستجوی عبارت احمق و یا کودن به انگلیسی “idiot”، تصاویر ترامپ در بخش عکس‌های موتور جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. معترضان به رییس جمهور آمریکا با انتشار مطالب حاوی تصاویر ترامپ تلاش می‌کنند بیشتر عکس‌های وی را به نتایج کلمه idiot ارتباط بدهند.

برخی فعالان دنیای مجازی، که از قضا جزو مخالفان دونالد ترامپ و دولت وی نیز هستند، مدتی است مشغول بازی با الگوریتم‌های گوگل بوده و کاری کرده‌اند که بعد از جستجوی عبارت “idiot” (کودن، احمق) در این موتور جستجو و سپس رفتن به بخش عکس‌ها، تصاویر ترامپ به عنوان اولین گزینه‌ها نمایش داده می‌شوند.

آن‌ها روز به روز مطالب بیشتری با مضمون «احمق» و حاوی تصاویر ترامپ منتشر کرده و به یکدیگر رای می‌دهند. به این ترتیب امتیاز پست‌های منتشر شده تمامی آن‌ها افزایش پیدا کرده و به عنوان اولین نتایج جستجوی عبارت ذکر شده به نمایش در می‌آیند. کافی است کلمه “idiot” را در موتور جستجوی گوگل وارد کرده و به بخش عکس‌ها وارد شوید. همانند عکس زیر خواهید دید که تصاویر ترامپ در صدر نتایج قرار دارند! البته بعید نیست بسته به مکان جغرافیایی خود و در نتیجه آی پی سیستم، نتایج متفاوتی را مشاهده کنید.

ارتباط تصاویر ترامپ با کلمه احمق

تصاویر ترامپ

بعد از جستجوی “idiot”، از ده عکس اول هشت تصویر صورت ترامپ نمایش داده می‌شود. این کمپین از زمانی به راه افتاد که رییس جمهور آمریکا مدتی پیش، سفری چند روزه به انگلستان داشت. از آن زمان مقاله‌های زیادی در وب سایت‌های مختلف به زبان انگلیسی و با عنوان “American Idiot” (احمق آمریکایی) منتشر شد. درون این پست‌ها تصویر ترامپ قرار داشت و عبارت احمق به دیگر پست‌های دارای همین مضمون لینک شده بود. لینک‌دهی قوی و مناسب و همچنین تعدد مطالب سبب شد نتیجه‌ای که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به دست بیاید.

یکی دیگر از تکنیک‌های آن‌ها برای این کار نوشتن عبارت “Idiot” و “Trump” کنار یکدیگر درون مقاله‌ها بوده است. آن‌ها با خروار شدن بر سر گوگل سبب شدند به نتیجه‌ای که مورد نظرشان بود در نهایت برسند. از این تکنیک با عنوان گوگل بمبینگ یاد می‌کنند.

سایر کاربران نیز به کمک این کمپین آمده و سبب شدند تصاویر ترامپ در نتیجه جستجوی عبارت احمق نمایش داده شوند. آن‌ها این دسته از پست‌ها را در ردیت به اشتراک گذاشته و به افزایش امتیاز آن‌ها کمک کردند.

ترامپ

به طور دقیق نمی‌توان گفت تصاویر ترامپ تا چه زمانی در صدر نتایج جستجوی عبارت احمق باقی خواهند ماند، اما آن چه اهمیت دارد، نتیجه‌بخش بودن تلاش کنونی کمپین معترض به رییس جمهور آمریکا است.

در سال 2009، وقتی مشخص شد در نتیجه جستجوی عبارت «میشل اوباما»، عکسی نژادپرستانه حاوی یک میمون دارای گوشواره نمایش داده می‌شود، گوگل در برخی الگوریتم‌های موتور جستجوی خود دست برد. بعید نیست رویداد کنونی نیز این شرکت را به انجام کار مشابهی تشویق کند. گوگل در پی اتفاق اخیر اعلام کرد برخی مواقع ممکن است در نتایج جستجوی عبارتی خاص، محتواهای مزاحمی مشاهده شوند، هر چند آن‌ها، نتیجه نوشتن یک عبارت بدون ضرر باشند. گوگل کار وب سایت‌های منتشرکننده این دسته از محتواها و تصاویر مزاحم را تایید و پشتیبانی نمی‌کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد موتورهای جستجو، محتواها و اطلاعات موجود در دنیای اینترنت را منعکس می‌کنند، به این معنی که از خود چیزی برای عرضه کردن ندارند. رتبه یک وب سایت در گوگل تنها بر اساس الگوریتم‌های کامپیوتری و با در نظر گرفتن هزاران فاکتور مشخص می‌شود، پس هیچ فردی به صورت مستقیم در امتیازدهی به وب سایت‌ها و تعیین گوگل رنک آن‌ها دخالت ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. احمق اونایی هستن که اینکار را کردن یه هفته بیان ایران زندگی کنن میرن جلوی ترامپ تعظیم میکنن میگن غلط کردیم

  2. ما ایرانی‌ها کلا ایرانی گریز شدیم، همه خوبن جز ما
    ایشون مرد کثیفی هست
    اگر مشکلش با دولت ایرانه، میخواذ فشار بیاره، دارو رو چرا تحریم میکنه!
    ایشون یک آدم نژادپرست هست، به جای این که انسان سالار باشه
    درک نمی‌کنم رو چه حساب به ایشون میگید مرد بزرگ

  3. این کارا چیه واقعا کسایی که سعی کردن اینکارو بکنن خودشون احمق ترن، ترامپ مرد دوست داشتنی ای هست

  4. گجت ناموسا مجبورتون کردن اینو بزاری !!!!!!!!

  5. ترامپ بزرگترین مرد تاریخ❤

  6. شما هم این پست های مزخرف رو بذارید شاید یکم اربابانتونو بخوندید و خشنودشون کنید .
    فعلا احمق ماییم که مثل سگ داریم جون میکنیم و خبر از آینده تاریکمون نداریم .

  7. بنده خدا احمد محمودی نژاد خودمون اسمش بد در رفت 😅

  8. آره واقعا همین آم یه تنه داره همه کلری میکنه و کلی هم موفقه تو کارش

  9. با جستجو جوی کلمه فساد و اختلاس فک کنم عکس ایران بالا بیاد… بریم یه امتحانی بکنیم

  10. ایکاش کشور ما هم نه نفتی داشت نه معدنی فقط چهارتا مث این آدم داشت که وضعیت مردم براش مهم بود