قابلیت های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 9

با تمام قابلیت های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 9 آشنا شوید

برخی از قابلیت های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 9 و گلکسی تب اس 4 سامسونگ از لابه‌لای قطعه کدهای منتشر شده AirCommand جدید افشا شده است که در ادامه می‌توانید بخوانید.

سامسونگ خودش را امسال برای دو دیوایس مبتنی بر اس پن جدید آماده می‌کند. یکی از آن‌ها گلکسی نوت 9 و دیگری گلکسی تب اس 4 است. از آنجایی که زمان زیادی (تنها چند هفته) تا رونمایی از این دو محصول باقی نمانده است، شایعات جذابی در ارتباط با طراحی، مشخصات فنی و قابلیت‌های جدید آن‌ها به بیرون درز پیدا می‌کند. بی‌تردید یکی از جذابیت‌های گلکسی نوت 9 و گلکسی تب اس 4 قلم هوشمند آن‌ها است. پس قابلیت های جدید قلم اس پن می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در فروش این محصولات داشته باشد.

اخیرا ما شایعاتی را مبنی بر اینکه قلم اس پن جدید سامسونگ به بلوتوث تجهیز شده و ظرفیت‌های تازه‌ای را دریافت کرده شنیده‌ایم. پس از شنیدن این شایعات و انتشار کدهای فریمور مربوط به گلکسی تب اس 4،‌ ما می‌توانیم برخی از قابلیت های جدید قلم اس پن سامسونگ که به گوشی و تبلت جدید این شرکت اضافه خواهد شد را تایید کنیم.

پس از گشت و گذاری در کدهای نسخه 3 اپلیکیشن AirCommand سامسونگ، توسعه دهندگان XDA به برخی از قابلیت های جدید قلم اس پن پی برده‌اند که قرار است در گلکسی تب اس 4 و گلکسی نوت 9 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که انتظار می‌رود این قلم بلوتوثی خواهد بود و همین امر باعث می‌شود تا ارتباط گسترده‌ای بین آن و دیوایس پشتیبانی کننده از آن به وجود آید. در زیر می‌توانید با برخی از قابلیت های جدید قلم اس پن سامسونگ که در اپلیکیشن AirCommand به آن‌ها اشاره شده، آشنا شوید.

قابلیت های جدید قلم اس پن

  • کنترل موسیقی با اس پن. این قابلیتی است که  انتظار داریم. البته نمی‌دانیم دقیقا چطور کار می‌کند، اما حدس می‌زنیم با فشار دادن دکمه‌ای بر روی اس پن عملیات پخش/توقف انجام گیرد، در حالی که دو بار ضربه بر روی آن شما را به موسیقی بعدی منتقل می‌کند.
  • استفاده از اس پن به عنوان شاتر دوربین. این یکی دیگر از قابلیت های مورد انتظار قلم S Pen جدید سامسونگ است و اگر بخواهید چند عکس را ثبت کنید، درحالی که گوشی شما جای دیگری است می‌تواند قابلیت سودمندی باشد.
  • قفل گشایی مستقیم گلکسی نوت 9 با استفاده از اس پن. این می‌تواند کار شما را جلو بی‌اندازد.
  • ادغام گسترده‌تر AirCommand. به عبارتی دیگر، برنامه‌های بیشتری از قابلیت‌های منحصر به فرد اس پن پشتیبانی خواهند کرد که می‌توانند از منوی AirCommand قابل دسترس بوده و در هر اپلیکیشن متغیر باشند.
  • فشردن و نگه داشتن دکمه‌ی اصلی قلم به منظور اجرای هر اپلیکیشن یا قابلیت.
  • اعمال اکشن‌های تک لمسی یا چند لمسی.

هرچند این قابلیت‌ها در فریمورهای مربوط به تبلت گلکسی تب اس 4 یافت شده است، اما از آنجایی که فبلت گلکسی نوت 9 نیز با پشتیبانی پیشفرض این قلم و موجود بودن آن در داخل جعبه گوشی همراه است، انتظار می‌رود این قابلیت‌ها در هر دو آن‌ها وجود داشته باشد.