خودرو تیوولی داخلی می‌شود

خودرو تیوولی داخلی می‌شود؛ قیمت مونتاژی 35 درصد ارزان‌تر از وارداتی

رامک خودرو قصد دارد خودرو تیوولی را در داخل ایران مونتاژ کند. همین امر به کاهش قیمت 35 درصدی مدل مونتاژی این خودرو شاسی کامپکت بلند کره ای می‌انجامد.

یکی از مدیران ارشد شرکت رامک خودرو با اشاره به اینکه خطوط تولید خودرو تیوولی در کشور ران اندازی شده و تجهیزات مورد نیاز آن نیز نصب شده است، عنوان کرده است که نخستین موج تولید آن از دی ماه به صورت آزمایشی انجام خواهد گرفت و از اسفند ماه سال جاری به صورت عمده به تولید خواهد رسید. پس از آن، شاهد اضافه شدن دو محصول برند سانگ یانگ به چرخه تولید داخلی خواهیم بود.

به گفته‌ی جواد آدینه، عضو هیات مدیره گروه صنعتی رامک خودرو، این شرکت سال گذشته قرارداد 7 ساله‌ای را برای تولید سه مدل خودرو سواری با همکاری شرکت سانگ یانگ کره جنوبی منعقد کرده است. از آنجایی که امسال با آغاز مجدد تحریم‌ها و جنگ اقتصادی همه جانبه از سوی ایالات متحده، با ممنوعیت واردات خودرو و کمبود منابع ارزی روبرو شده‌ایم که همین امر تمرکز هر چه بیشتر بر روی تولیدات داخلی را می‌طلبد.

اگرچه در صورت اجرای تحریم های بین المللی، تامین قطعات لازم برای تولید خودرو تیوولی در داخل کشور سخت خواهد شد، اما به گفته‌ی آدینه تدابیری اتخاذ شده است که بر اساس آن مرتبا قطعات وارد شده و تولید با موفقیت به سرانجام خواهد رسید.

خودرو تیوولی ارزان می‌شود

خودرو تیوولی به عنوان یک خودرو شاسی بلند کامپکت برای نخستین بار در سال 2016 در کره جنوبی معرفی شد. این خودرو موفق شرکت سانگ یانگ از سال 94 توسط رامک خودرو وارد بازار کشور می‌شود و موفق شده با چهره‌ی به‌روز و امکانات ایمنی و رفاهی مناسب، فروش خوبی را در کشور تجربه کند. بی‌تردید تیوولی را موفق‌ترین محصول شرکت رامک خودرو بدانیم که توانسه بسیاری از رقبای چینی را از گردانه رقابت با خود حذف کند. حال با داخلی سازی این خودرو، می‌توانیم شاهد کاهش قیمت 35 درصدی نسبت به مدل وارداتی آن باشیم تا استقبال از آن بیش از پیش شود.