گوشی مسافری

واردات بیش از یک گوشی مسافری از سوی گمرک ممنوع اعلام شد

گمرک ایران اعلام کرد واردات بیش از یک گوشی مسافری ممنوع است. طبق بخشنامه گمرک در تاریخ 23 آبان 96، مسافران با رعایت مقررات، تنها مجاز به وارد کردن یک دستگاه تلفن همراه هستند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ی خود مورخ 23 آبان 1396 اعلام کرده ورود بیش از یک گوشی مسافری به داخل کشور ممنوع خواهد بود. در این بخشنامه آمده، شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیر تجاری، فقط می‌تواند اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه را در سامانه مسافری اظهار کند.

کمیته اطلاع‌رسانی رسمی طرح رجیستری نیز روز گذشته اطلاعیه‌ای منتشر کرد و با استناد به بخشنامه‌ی مذکور، خطاب به مسافران، اصناف و بازرگانان اعلام کرد سامانه همتا به طور پیوسته، تخلفات مربوط به طرح رجیستری و واردات گوشی های تلفن همراه را شناسایی می‌کند. از جمله اقدامات سامانه همتا در برخورد با متخلفان که در رسانه‌ها هم منتشر شد می‌توان به شناسایی گوشی های موبایل مسافری که در سامانه گمرک اقدام به کم‌اظهاری کرده بودند و همین‌طور شناسایی تخلفات عمدی برخی افراد سودجو در واردات موبایل اشاره کرد.

گوشی مسافری غیر قانونی شناسایی می‌شود

به این ترتیب از این به بعد، ورود تنها یک گوشی مسافری به داخل کشور مجاز خواهد بود و گوشی های مسافری که بدون رعایت قوانین درج شده در بخشنامه‌ی گمرک ایران در سامانه اظهار کالای مسافری ثبت شوند، خیلی سریع توسط سامانه همتا شناسایی شده و در لیست کالاهای غیر قانونی قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، مبلغی که در این سامانه به عنوان هزینه‌ی گمرکی پرداخته شده هم به هیچ عنوان به فرد متخلف بازگردانده نخواهد شد.

کمیته اطلاع‌رسانی طرح رجیستری این اطلاعیه را در روز پنجشنبه 28 تیر 1397 صادر کرد و قوانین و مقررات درج شده در آن از همان تاریخ به بعد قابل اجراست. گفتنی است کلیه مسافرانی که اقدام به ورود گوشی های مسافری به داخل کشور می‌کنند باید حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت شناسه IMEI گوشی تلفن همراه در سامانه اظهار گوشی های تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام و حقوق ورودی تعیین شده را پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چیه هلیکوپتر میخوان با خودشون بیارن ؟
    اینا جلوی موبایلو میخوان کلا بگیرن که کسی نتونه بره تو شبکه های اجتماعی

  2. ای بابا چرا اخه ملت نونشون از این راه در میارن خو

  3. پول کو اصا
    پول همون یونشم نداریم که بیاریم

  4. خب یه ماه پیشم همین داستان بود بیشتراز یدونه ممنوع بود