ویژگی های تلگرام

بررسی 10 مورد از مفیدترین ویژگی های تلگرام

ویژگی های تلگرام سبب شد این پیام رسان طی مدت زمانی کوتاه به محبوبیتی زیاد در سراسر دنیا دست پیدا کند. در این مطلب 10 مورد از قابلیت ها و ویژگی های تلگرام که فوق‌العاده کاربردی و مفید هستند را بررسی خواهیم کرد.

به عقیده بسیاری در حق تلگرام اجحاف شده و می‌بایست مقامی که اکنون در دست واتس اپ و ویچت قرار دارد، در دستان این پیام رسان باشد، چرا که ویژگی های تلگرام از آن‌ها بیشتر بوده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وجود قابلیت ایجاد کانال و انتشار محتوا حتی سبب می‌شود تلگرام را در برخی مواقع شبکه اجتماعی بخوانیم.

اهمیت ویژگی های تلگرام

به عنوان یک کاربر در پی جانشین‌هایی برای واتس اپ و یا دیگر پیام‌ رسان‌ها و همچنین یک کاربر قدیمی این پیام رسان که احتمالا از برخی ویژگی های تلگرام بی‌خبر هستید، در ادامه به 10 مورد از قابلیت‌های آن اشاره خواهیم کرد.

1- عوض کردن شماره تلفن

در سایر پیام‌ رسان‌ها، شماره موبایلی که در ابتدا با آن حساب را فعال کرده‌اید، اساس اکانت شما محسوب می‌شود. پس در صورت انتقال مالکیت سیم کارت و یا تعویض آن به هر دلیل دیگری، با دردسرهایی رو به رو خواهید شد.

اما یکی از ویژگی های تلگرام امکان عوض کردن شماره است، بدون این که تاریخچه‌ پیام‌هایتان پاک شود. کافی است وارد تنظیمات برنامه شده و گزینه “Change Number” را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل ارائه شده را دنبال کنید. تمامی پیام‌ها به حساب کاربری جدیدتان منتقل شده و شماره موبایلتان به همه مخاطبان قبلی اعلام خواهد شد.

2- پشتیبانی از چند حساب کاربری

به لطف یکی از آپدیت‌های اخیر برنامه، نیاز به حذف کردن شماره تقریبا از بین رفته است، چرا که می‌توان در آن واحد، چند حساب کاربری تلگرام داشت و مخاطب‌های خود را در هر یک دسته‌بندی کرد. جابه‌جا شدن بین حساب‌های کاربری خود، تنها با چند لمس میسر می‌شود.

3- چندین تصویر پروفایل

برخلاف سایر پیام‌ رسان‌ها، با بارگذاری یک عکس پروفایل جدید این مورد جایگزین تصویر قبلی نشده و در کنار آن، در قالب یک آلبوم قرار خواهد گرفت. اگر یک کاربر تلگرام قدیمی باشید، پروفایل شما گنجینه‌ای ارزشمند از خاطرات است، چرا که با ورق زدن آن گذر زمان و خاطراتتان را مرور خواهید کرد. شما و دیگر کاربران بعد از لمس تصویر پروفایل کنونی، می‌توانید با کشیدن انگشت به اطراف، بین دیگر تصاویر گشت و گذار کنید. وارد تنظیمات شده و بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید و تصویر پروفایل جدید را بارگذاری کنید تا کنار موارد قبلی قرار بگیرد.

4- گفتگوهای رمزی

آیا به این موضوع توجه کرده‌اید که تاریخچه پیام‌های شما با دیگران، حاوی اطلاعات بسیار مهمی است، به طوری که در صورت قرار گرفتن آن‌ها در اختیار دیگران به صورت یکجا، هیچ چیزی از شما پیش بقیه پوشیده نخواهد ماند؟ بهتر است به جای این که به طور مستمر گفتگوهایتان را پاک کنید، از یکی از مهمترین ویژگی های تلگرام بهره برده و در گفتگوهای مخفی مکاتبه کنید.

ویژگی های تلگرام

سکرت چت‌ها نیز همانند پیام‌های عادی تلگرام به صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شود، اما هرگز در سرورهای این شرکت ثبت نشده و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که توسط شما تعیین می‌شود، هیچ اثری از صفر و یک‌های آن‌ها باقی نخواهد ماند.

کافی است یک مخاطب را انتخاب کرده و به جای شروع کردن گفتگوی عادی، یک سکرت چت با وی آغاز کنید. هر پیامی که رد و بدل می‌کنید، بعد از گذشت زمان تعیین شده حذف خواهد شد. یکی از بهترین قابلیت‌های سکرت چت‌ها، عدم امکان گرفتن اسکرین شات گرفتن از آن‌ها است.

5- سفارشی‌سازی کردن ظاهر

برخلاف دیگر پیام‌ رسان‌ها،‌ در تلگرام می‌توان پوسته سفارشی خود را طراحی کرد و بر روی رابط کاربری قرار داد. هر کاربر می‌تواند ظاهر تلگرام خود را از دیگران متفاوت کند. خوشبختانه دو کانال رسمی نیز به این منظور وجود دارد که تم‌های موبایل و دسکتاپ تلگرام را به صورت آماده در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای ایجاد یک پوسته وارد تنظیمات شده و به قسمت Theme بروید. سپس گزینه Create New Theme را انتخاب کنید. در اینجا قادر خواهید بود به نقاشی و طراحی پرداخته و ظاهر رابط کاربری پیام‌ رسان را خودتان مشخص کنید. خوشبختانه می‌توان رنگ ریز به ریز قسمت‌های مختلف رابط کاربری را سفارشی کرد. برای تغییر دادن تصویر پس‌زمینه، بعد از ورود به تنظیمات وارد Chat Background شوید.

6- ربات‌های تلگرامی

ویژگی های تلگرام

به جرات می‌توان گفت بیشتر ویژگی های تلگرام از ربات‌های آن ناشی می‌شوند. با استفاده از پلتفرم گسترده‌ای که توسعه‌دهنده برایمان فراهم کرده است، می‌توان ربات‌هایی نوشت تا به دایره قابلیت‌ها و ویژگی های تلگرام افزوده شود. به عنوان نمونه می‌توان رباتی نوشت تا ویدیوهای یوتیوب را برایمان دانلود کرده و یا مطالبی را به صورت زمان‌بند، بر روی یک کانال قرار بدهد.

7- حالت شب خودکار

باور داشته باشید یا نه، کار کردن با گوشی پیش از خواب و در تاریکی، بر روی کیفیت خوابمان تاثیر زیادی می‌گذارد. از آنجایی که پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی آخرین مواردی هستند که پیش از خوابیدن چک می‌کنیم، بهتر است در صورت عدم نصب یک برنامه فیلتر نور آبی صفحه نمایش، حداقل حالت شب را درون اپلیکیشن‌های یاد شده فعال کنیم.

تلگرام برخلاف دیگر پیام‌ رسان‌ها نه تنها دارای حالت شب است، بلکه می‌توان کاری کرد فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی این حالت به صورت دستی و یا خودکار صورت بگیرد. کافی است وارد تنظیمات شده و بعد از انتخاب Theme، گزینه Auto-Night Mode را انتخاب کنید.

دو حالت Scheduled و Automatic وجود دارد. در صورت انتخاب گزینه اول، حالت شب بر اساس تحلیل نور محیط فعال و غیر فعال می‌شود. گزینه دوم کاربردی‌تر است. با انتخاب آن می‌توان مشخص کرد حالت شب راس چه ساعتی فعال‌ شده و در ابتدای صبح، راس چه ساعتی غیر فعال شود.

آپشن‌های اضافی برای چت

بخشی از مهمترین ویژگی های تلگرام به قابلیت‌های متفاوت آن در بخش پیام‌ رسانی متنی برمی‌گردد. به عنوان نمونه قادر به حذف و یا ویرایش کردن یک پیام بعد از ارسال آن هستید. البته برای این کارها فقط تا 48 ساعت بعد از انتشار فرصت دارید. گفتنی است در صورت ویرایش کردن یک پیام، یک تگ تحت عنوان “Edited” (ویرایش شده) به پایین آن اضافه می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب آن امکان گروه‌بندی دسته‌ای مشخص از پیام‌ها درون گروه‌ها و کانال‌ها از طریق هشتگ‌ها است. قابلیت پین کردن یک پیام مهم در گروه و یا کانال از دیگر ویژگی های تلگرام به شمار می‌رود.

بی‌صدا کردن گروه‌ها و یا مخاطبان

اگر بعد از نصب این پیام‌ رسان، به خاطر هیجان ناشی از ویژگی های تلگرام درگیر آن شده و در کانال‌ها و گروه‌های زیادی عضو شوید، به زودی راه رفتن آن بر روی اعصابتان را حس خواهید کرد. کافی است اتصال خود به اینترنت را وصل کنید تا انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها در پنل اعلانات نمایش داده شوند.

اما می‌توان گروه‌ها، کانال‌ها و حتی مخاطب‌هایی که پیام‌هایشان برایتان اهمیت خاصی ندارند را بی‌صدا کرده و اجازه بدهید فقط برای پیام‌های مهم نوتیفیکیشن ارسال شود. همچنین می‌توان موارد یاد شده را فقط برای مدت زمانی کوتاه بی‌صدا کرد.

اشتراک‌گذاری لایو موقعیت

آیا می‌دانستید یکی از جالب‌ترین ویژگی های تلگرام امکان اشتراک‌گذاری موقعیت خود با دیگر مخاطبان به صورت زنده است؟ کافی است یک مخاطب را انتخاب کرده و بعد وارد شدن به صفحه چت آن، به دنبال دکمه ضمیمه کردن بگردید. سپس گزینه Location را انتخاب کنید.

می‌توان مشخص کرد موقعیت کنونی به صورت ایستا ارسال شده و یا به صورت لایو در اختیار مخاطب مورد نظر قرار بگیرد. همچنین قادر به مشخص کردن زمان نمایش موقعیت به صورت زنده هستید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خب اینارو که خودمونم میدونستیم همچین وجه متمایز کننده ای هم نیست براش خیلی رواله

  2. خب اینا ویژگی های خیلی خاصی به شمار نمیره
    اگ اینجوریه اینستا یه سر و گردن بالاتره

  3. چه عجببب بالاخره نمردیم و یکی از این پیام رسانا و مجازی یه تعریفی کرد

  4. کو گوش شنوا؟!!!!

  5. این به اشتراک گذاری مو قعیت هم وایبر داشت ، در کل عالیه تلگرام

  6. الان بچه ترول های سروش میان میگن جاسوس افزار ما هم این امکاناتو داره بیچارها نمیدونن برنامشون یه کپی دست چندم از تلگرامه