اتومبیل خودران وایمو

اتومبیل خودران وایمو 8 میلیون مایل در جاده‌های عمومی به حرکت درآمده است

اتومبیل خودران وایمو (Waymo) موفق شده در آزمایش‌های جاده‌ای بیش از 8 میلیون مایل را در جاده‌های عمومی بپیماید. به نظر می‌رسد رویای یک خودرو کاملا مستقل در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

شرکت آلفابت، مادر کمپانی گوگل در حال توسعه اتومبیل خودران خود با نام وایمو است. این شرکت مدت زمانی است که در حال آزمودن اتومبیل خودران وایمو در جاده‌های عمومی شهرها است و حالا موفق شده به رکورد خوبی دست پیدا کند. آلفابت تایید کرده است که ماشین خودران آن‌ها حالا بیش از 8 میلیون مایل را در جاده‌های مختلف پیموده است. این به معنای پیمایش 25 هزار مایل ( معادل 40 هزار کیلومتر) در هر روز است.

جان کرافکیک مدیرعامل وایمو اوایل هفته‌ی جاری تایید کرده است که اتومبیل خودران وایمو از زمانی که به جاده‌ها رفته است تا کنون موفق به پیمایش بیش از 8 میلیون مایل شده است. برخی از شما شاید به خاطر داشته باشید که شرکت وایمو در نوامبر سال گذشته خبر از پیمایش 4 میلیون مایلی اتومبیلش در جاده‌های عمومی داده بود. وایمو حالا در فاصله‌ی یک سال از اعلام این خبر موفق شده میزان پیمایش اتومبیل خودران وایمو را به دو برابر آن زمان یعنی 8 میلیون مایل برساند.

جزئیات اتومبیل خودران وایمو

ماشین مستقل Waymo در حال حاضر مبتنی بر یک خودرو مینی ون کرایسلر پاسیفیکا 600 طراحی شده است و می‌تواند به صورت تمام اتوماتیک و بدون راننده در خیابان‌های عمومی به حرکت درآید. با این حال به منظور آنکه هنوز رگولاتوری‌ها مجوزی صادر نکرده‌اند. یک راننده‌ی انسانی ایمن نیز در تمام طول مسیر پشت فرمان خودرو خواهد نشست تا از اشتباه‌های احتمالی خودرو جلوگیری کند.

کرافکیک همچنین اضافه کرده است که این خودرو بیش از 5 میلیارد کیلومتر را نیز در یک استودیو شبیه سازی شده رانده است. خودروهای مستقل در دنیای واقعی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که شاید در طول شبیه سازی‌ها با آن‌ها برخورد نداشته باشند. داده‌هایی که از شبیه سازی‌ها دریافت می‌شود، به نرم افزار یادگیری ماشین خودرو منتقل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. میترسم کم کم سقف خودرو ها تا کیلومترها بالاتر بره ترافیک هوایی ایجاد کنه

  2. به زودی باید شاهد خودروهایی باشیم که هم خونمونه هم خودرو