بهترین برنامه های واکی تاکی

معرفی و دانلود بهترین برنامه های واکی تاکی برای اندروید و آی او اس

در این بخش، بهترین برنامه های واکی تاکی برای آی او اس و اندروید را به منظور ارتباط صوتی سریع با دوستان و همکاران، معرفی خواهیم کرد. همه این اپلیکیشن ها رایگان هستند.

واکی تاکی یک وسیله قابل حمل است که امواج رادیویی را به صورت دوطرفه مخابره می‌کند. در گذشته، این وسایل با اندازه‌هایی بسیار بزرگ ساخته می‌شدند، اما حالا ابعاد آنها کاهش پیدا کرده و به اندازه یک تلفن همراه معمولی هستند. ایده گفتگوی صوتی سریع با اشخاص و گروه‌های مختلف، سبب شده تا واکی تاکی هم‌چنان میان کاربران محبوب باشد. اما چرا از اپلیکیشن های واکی تاکی استفاده کنیم؟

نرم افزارهای واکی تاکی همانند دستگاه‌های واقعی عمل می‌کنند. شما به فعالیت‌های کانال‌های منتخب خود گوش داده و زمانی که نوبت به شما می‌رسد، کلید “Speak” را فشار می‌دهید.

این نرم افزارها به وای فای یا اتصال داده‌ها نیاز دارند و علی‌رغم صدای بسیار فشرده، ترافیک کمی را مصرف می‌کنند. به این موارد باید پشتیبانی از شبکه 2G در مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است هم اضافه کرد. در همین راستا، قصد داریم برخی از بهترین برنامه های واکی تاکی که به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ارائه شده‌اند را معرفی کنیم.

بهترین برنامه های واکی تاکی

Zello PTT Walkie Talkie

بهترین برنامه های واکی تاکی

لیست بهترین برنامه های واکی تاکی را با “Zello” آغاز می‌کنیم؛ نرم افزاری که شاید بتوان آن را بهترین در این زمینه در نظر گرفت. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده و پیش از استفاده، نیازمند ساخت حساب کاربری است.

Zello یک اپلیکیشن پیام رسان پیچیده با قابلیت واکی تاکی در قلب آن است. این نرم افزار ضمن ارائه صدای باکیفیت، از هدفون‌های بلوتوثی هم پشتیبانی می‌کند. با حضور هم‌زمان 2500 کاربر، شما می‌توانید در کانال‌های خصوصی یا عمومی به گفتگو بپردازید. این نرم افزار به آرامی در پس‌زمینه اجرا می‌شود، به همین جهت هیچ‌گاه تماسی را از دست نخواهید داد.

این‌ها تمام ویژگی‌های Zello نیستند؛ اپلیکیشن پیش رو پیش همراه با سرویس پیام کوتاه و پشتیبانی از اپل واچ و سایر ساعت های هوشمند اندرویدی به دست کاربران می‌رسد. به این موارد با ادغام شدن با دفترچه تلفن را نیز اضافه کرد؛ در نتیجه، گفتگو با هر کسی که اپلیکیشن را نصب کرده باشد، امکان‌پذیر خواهد بود. در صورت تمایل هم می‌توان اطلاعات تماس را به وسیله کد QR داخلی به اشتراک گذاشت.

اپلیکیشن واکی تاکی Zello، نخستین بار در خلال فصل طوفان‌های آمریکا در سال 2017 محبوب شد. بر خلاف برخی گزارش‌ها در همان زمان، این اپلیکیشن گوشی شما را به یک واکی تاکی کامل تبدیل نمی‌کند. به نظر می‌رسد هنوز بخش اتصال به شبکه با سیم‌کارت به کمی کار نیاز دارد.

دانلود رایگان: Android | iOS

Two Way: Walkie Talkie

بهترین برنامه های واکی تاکی

Two Way: Walkie Talkie ساده‌تر از چیزی که هست، نمی‌توانست باشد: فقط نرم افزار را باز کرده، به صورت تصادفی شماره‌گیری کنید و مشغول صحبت شوید! در واقع شما نیازی به نام کاربری، کلمه عبور یا تنظیمات نیست. البته، اینجا حریم خصوصی نیز وجود ندارد. تمام کانال‌ها عمومی هستند و اگر شما وارد کانالی شوید که پیش‌تر افرادی در آن حضور دارند، می‌توانید به صدای آنها گوش کنید یا در صورت تمایل، در گفتگوی آنها شرکت کنید. هرچند با وجود یک میلیون کانال، این سناریو کمی بعید خواهد بود. کافی‌ست مراقب باشید که برای گفتگو، کانالی همچون «000000» را انتخاب نمی‌کنید.

برای پیوستن دوستان، باید شماره کانالی که انتخاب کرده‌اید را در اختیار آنها قرار دهید. برای دریافت تماس‌ها هم نرم افزار باید در حال اجرا باشد. برای تجربه یک گفتگوی سریع و بدون دردسر، احتمالا Two Way: Walkie Talkie انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

دانلود رایگان: Android | iOS

Voxer Walkie Talkie Messenger

بهترین برنامه های واکی تاکی

Voxer، یک نرم افزار پیام رسان کامل با برخورداری از قابلیت‌های واکی تاکی، از بهترین‌ها در نوع خود است. Voxer اغلب چیزهایی که شما از یک پیام رسان می‌خواهید را در خود دارد؛ قابلیت‌هایی مثل امکان ساخت گروه برای ارتباط با دوستان یا ارسال پیام‌های رمزنگاری‌شده و خصوصی.

بخش گفتگو آسان است: فقط دکمه واکی تاکی را هنگام صحبت کردن نگه داشته و سپس آن را رها کنید تا صحبت دیگران را بشنوید. اگر کسی آفلاین باشد، ارسال پیام یا فایل صوتی (با پشتیبانی کامل از گیف‌ها) امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این، عکس‌ها و ویدیوها را هم به آسانی لمس یک دکمه می‌توان به اشتراک گذاشت.

اگر به Voxer اجازه دسترسی به دفترچه مخاطبان خود را بدهید، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. برای استفاده، نیاز به ساخت حساب کاربری و البته وارد کردن شماره تماس است.

دانلود رایگان: Android | iOS

Intercom

بهترین برنامه های واکی تاکی

زمانی که قصد برقراری ارتباط با افراد نزدیک خود همچون یک مدرسه، اداره یا فروشگاه را داشته باشید، Intercom بهترین گزینه خواهد بود. در واقع، این نرم افزار نیازی به اینترنت ندارد و از تکنولوژی‌های وایرلس گوشی شما برای فرستادن اطلاعات استفاده می‌کند. در این صورت، به آسانی می‌توان با افرادی که به یک شبکه وای فای متصل شده‌اند، به گفتگو پرداخت. در صورت فاصله کم، کاربران حتی می‌توانند از بلوتوث هم برای صحبت با دوستان یا همکاران خود استفاده کنند.

Intercom یکی از بهترین برنامه های واکی تاکی است که گفتگوی سریع با دوستان را امکان‌پذیر می‌کند. برای استفاده نیازی به ثبت نام نبوده و استفاده از آن آسان است. به این موارد باید امکان برقراری تماس بین پلتفرم‌ها را هم اضافه کرد.

دانلود: iOS (دو دلار) | Android (رایگان)

Walkie Talkie ODT Audio

بهترین برنامه های واکی تاکی

در حالی که این نرم افزار در درجه اول برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی طراحی شده است -این اپلیکیشن با بلندگوهای Outdoor Tech Chips 2.0 سازگاری دارد- اما همه کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای شروع، نیاز به حساب کاربری است، اما راه‌اندازی و استفاده از نرم افزار کار آسانی خواهد بود. در مرحله بعد، گروه اختصاصی خود را ساخته و دوستان‌تان را به عنوان اعضا به آن اضافه می‌کنید. البته این کار از طریق لیست مخاطبان شما انجام نمی‌شود، بلکه باید بر اساس نام و ایمیل، آنها را پیدا کرده و اضافه کنید.

امکان سازمان‌دهی دوستان در گروه‌های جداگانه، برای مدیریت رویدادها یا پروژه‌های مختلف بسیار کاربردی خواهد بود. شما می‌توانید از آنلاین بودن اعضا مطلع شوید و کیفیت صدا هم خوب است. Walkie Talkie ODT Audio فاقد امکانات دیگر مثل ارسال پیام کوتاه است، اما همین موضوع باعث شده با نرم افزاری ساده و سبک رو به رو باشیم.

دانلود: Android | iOS

Modulo PTT Walkie Talkie

بهترین برنامه های واکی تاکی

اگر تاکنون از Slack -اپلیکیشن پیام رسان محبوب برای انجام کارهای تیمی- استفاده نکرده‌اید، Modulo به عنوان یکی از بهترین برنامه های واکی تاکی ، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

شما قادر به ایجاد یک تیم هستید و دوستان یا همکاران شما با ثبت نام در نرم افزار، می‌توانند به این تیم بپیوندند. سپس از داخل تیم، کانال‌هایی را می‌توان به منظور سازمان‌دهی اعضا ایجاد کرد. شاید پروسه راه‌اندازی از سایر نرم افزارهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، بسیار پیچیده‌تر باشد، اما در نهایت محیطی امن و خصوصی برای برقراری ارتباط با سایر اعضای تیم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر برای کسب و کار خود به اپلیکیشنی صوتی نیاز دارید، Modulo PTT Walkie Talkie انتخاب مناسبی خواهد بود.

دانلود: Android | iOS

استفاده از اپلیکیشن های واکی تاکی، آسان‌تر و سریع‌تر از گفتگوی تلفنی یا تماس صوتی از طریق اینترنت است. فراتر از آن، در مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است، مصرف پایین داده‌ها و هزینه پایین استفاده از آنها نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. اما آیا نرم افزار دیگری وجود دارد که بتوان آن را در لیست بهترین برنامه های واکی تاکی قرار داد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رسول محمّدی خانقاه

    با سلام
    خسته نباشد.
    عکس نرم افزار Zello با Two Way جابه جا گذاشتید.
    لطفاً تصحیح کنید تا افرار زیادی گمراه نکردید

  2. مگ ادم خیلی بیکار باشه بیاد این کارو انجام بده
    وقت طلاااست طلا